Gå til innhold

Glasurgenerasjon, curlinggenerasjon, generasjon x- hvem er hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe forvirrende dette...

Dessertgenerasjon?

Happy hour-generasjon?

Hva er jeg, en 29-åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ??? Hvor har du fått alle disse generasjonene fra??? Aldri hørt om dem jeg... Kanskje jeg er for gammel?!?!?! Hehe

Skrevet

Hehe, det er ikke noe jeg har funnet på altså, har lest om dem. Vi er nok gamle begge to *knegg knegg*

Skrevet

Her var det mange generasjoner gitt.

For det første Generation X er et punkrock-band, og ikke en generasjon i den forstand du tenker på det ;-)

Curlinggenerasjonen er våre barn (altså de som er små i dag). Eller egentlig er vel det korrekte uttrykket at vi er curlingforeldre (les, koster veien forran barna så de ikke skal møte hindringer).

Dessertgenerasjonen mener jeg er vi som er rundt 30.

Så har du 68-generasjonen som er de som var unge/studenter på slutten av 60-tallet. Dette er foreldrene til dessertgenerasjonen (altså oss).

Tror dette ble omtrent riktig sånn i farta.

Skrevet

Ok, må korrigere meg selv litt.

Det finnes en generasjon x (generation next og har også flere andre "navn").

Det er de som er født fra 1961 til 1981

generasjonene går tydeligvis litt over i hverandre alt etter hvilke retninger (politisk, sosialt, musikalsk osv) man hører til.

les om gen.X her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Generation_X

Skrevet

Jeg mener det er våre foreldre som er dessertgenerasjonen. Økonomien tok seg opp da deres foreldre jobbet, og mange av våre foreldre har arvet verdier som har satt dem i en god økonomisk situasjon, mye bedre enn sine foreldre. De velger dessuten å "sitte på pengene" til de er veldig gamle/dør, slik at arven skipper en hel generasjon. Vi som etablerer oss i slutten av tjue-tredveårsalderen hadde hatt mer bruk for arven nå, enn når vi er 50 og gjeldsfrie, så da går verdiene våre foreldre har spart til oss barna, rett over til våre barn.

Skrevet

Det er våre foreldre som er dessertgenerasjonen. Den første generasjonen som har forbrukt mer enn de har skapt.

Vi er x-generasjonen og ungene våre er curlinggenerasjonen.

Skrevet

Å være generasjon x høres jo bare kjedelig ut...hva er typisk den generajsonen da, dere som vet?

Det med happy hour-generasjonen leste jeg i avisa. Det var snakk om ungdommer i sydeuropeiske land som, i tillegg til å drikke et glass vin til maten, hadde begynt med den såkalte flatfylla/helgafylla. Altså tatt skandinaviske drikkevaner.

Skrevet

Leste en overskrift om Argumetasjons-generasjonen også..

Mener det var de som er tenåringer i dag, de er vokst opp med at alt kan diskuteres og argumenteres, de godtar "aldri" en regel, påbud, forbud e.l. uten å prøve argumentere seg til viljen sin. De får dermed problemer med både lærere, arbeidsgivere o.l.

Curling-generasjonen begynner vel også vokse til nå, mener jeg leste et sted at det begynner bli faretruende mye depresjoner og psykiske porblemer hos tenåringer og unge mennesker som opplever det å skulle ta ansvar for egne valg og egne liv blir helt overveldende. De har jo aldri måttet ordne opp i et problem på egenhånd, knapt nok visst at de kunne møte på hindringer i livet sitt. Uten tvil noen som syr litt vel myke og store puter under armene på ungene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...