Gå til innhold

Kan jeg vaske dundyne i veldig varmt vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kattene våre har fått lopper. De har nå fått dråper, men sengetøy, gulvtepper og sånt må sprayes og vaskes.

Hvor varmt kan jeg vaske dundynene? Vi har ikke kokvask her, bare cold, warm og hot, men hot er bare så varmt som vi har det i varmtvannskranen. Altså ikke kokende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å vaske på 60 grader og så tromle dem, vet ikke hvor varmt man kan gå jeg :-/

Skrevet

Vask dem på så varmt vann som mulig, mine dyner står det 60 grader på, tørk, og putt dem i fryseren ett par dager. Lever loppene etter det, fortjener de nesten å leve:)

Skrevet

Er 60° ganske varmt? Kan man holde hånden i 60° vann?

"Warm" kjennes lunkent, så jeg lurer på om jeg skal kjøre dem i "hot".

Jeg kan jo prøve med min først, som er en billig IKEA-dyne, og som er gått nesten tom for fjær allerede.

Fryseren er litt liten og full, og det spørs om jeg overlever uten dynen min i noen netter, så jeg får håpe vasken ordner det.

Loppene fortjener uansett ikke å leve. Lucy klør seg frenetisk og panisk i ett sett. Jeg klør også, for jeg har SETT en loppe.

Skrevet

Varmtvannsberederene i Norge pleier å ligge mellom 75-90 grader. Men vet ikke hvordan det er i det store utlandet....! Men uansett ville jeg tomlet de med en tenninsball, så du slipper å få all dunen som en klump i bånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...