Gå til innhold

Madrass i barnevogn (litt lang, men frustrert)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ei lite brukt barnevogn. Er sånn kombivogn, sånn at jeg bare tar ut bærebagen, når barnet blir større. Selger sa det var Emmaljunga, men jeg har mine tvil, da det ikke står noe merke på den.

Er ikke kresen på den delen uansett, da jeg er fornøyd med barnevogna ellers- farge, pris og str.

Men over til spørsmålet mitt..

Bærebagen er lett polstra, og selger sa det ikke var med madrass. Hun brukte aldri bærebagen, da barnet hennes var for stor da hun kjøpte vogna.

Så må jeg anskaffe en madrass?Hvor får jeg kjøpt dette? Har hittil ikke funnet rett str. bør være max 25 x 75 cm..

På barnas hus pratet det bare om at jeg måtte vite merke på vogna og de hadde bare Simo.. (pussig for når jeg sjekka nettsiden til en madrasslevrandør, sto det at de leverte dit, og det var ikke Simo) leste på en debatt på snartmamma.com at en som hadde spurt om dette i en butikk, fikk beskjed om at barnet ikke skulle ligge for mykt i starten, så man skulle da ikke ha dette?

Hun ble anbefalt å bare ha lammeskinn i bunnen. Om man gjør dette, skal man da ikke ha laken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe skumgummimadrass og skjære den til i riktig størrelse. Vet også at det går an å bestille madrasser på mål, men husker ikke navnet på den bedriften.

Lammeskinn funker også. Trenger ikke laken oppå da.

Skrevet

Dersom du ikke har anledning til å ta med vogn og slikt til butikk, ta bilder av og mål av bagen (innvendige mål) og send mail til en bra barnevognsleverandør/butikk.. f.eks babyshop eller barnas hus, og spør om hjelp der.

jeg har vognmadrass under lammeskinnet. en vognmadrass er jo en tynn madrass. Du skal jo være komfortabel med løsningen. Noen skumgummimadrasser ville jo uansett blitt for tykke, slik at den kommer for høyt opp mot kanten på bagen mener jeg.

lykke til!!!!

Skrevet

Hørtes veldig smal ut den bagen. Målte madrassen til min Teutonia mykbag og jeg trodde Teutonia hadde små bager. Den er 30x75 cm.

Jeg kjøpte den på Babyshop. Har aldri brukt lammeskinn oppå madrassen. Har gått fint å bruke lammeskinn uten noe under og uten laken.

Skrevet

i mykbag trenger man jo ikke madrass, det stemmer, jeg tenkte automatisk på hardbag til kombi vogn jeg, men kanskje jeg har misforstått hva slags bag det er snakk om?

som tingeling sier, ikke stress med madrass eller noe om det er mykbag du mener. da holder det jo angmass med skinnfell.

Skrevet

er det harde kanter/sider i bagen? er det hard plate i bånn??? er det vanlig kombibag eller er det mykbag? kjenner jeg engasjerer meg veldig her nå... he he...

Skrevet

er en slags plate i bunn og i sidene, men de er såpass myke at om jeg hadde satt meg på den, hadde den blitt flat.. Er uansett ikke så veldig høye kanter, at jeg egentlig føler det er så komfertabelt med noen særlig tykk madrass. Men om jeg kjøper bare et lammeskinn da, går det greit med dyne evt. bare teppe oppå og ingen laken? har en termopose også, men den er litt stor, og jeg regner med det blir litt varmt innendørs hvertfall..kan hende han må sove i vogna til å begynne med.. får ikke plass til sprinkelsenga inne på vårt soverom..men kanskje greit ute når det er på det kaldeste om vinteren?

(har termin i slutten av september)

Skrevet

I min mykbag hadde jeg sist kun lammeskinn rett i bagen. Hadde en linklut eller et putetrekk under hodet, for evt gulp. Brukte dyne eller kun helseteppe over. Hun ville ikke sove i vuggen i starten for den ble for stor for henne, så jeg satt bagen oppi vuggen ved sengen og hun sov i den i 3 mnd tror jeg. Hele tiden på lammeskinn.

Eneste grunnen til at jeg kjøpte madrassen var at jeg hadde aprilbarn og da sommeren kom svettet hun sånn i vognen. Den madrassen skulle ventilere bra, merkelig som det sikkert høres ut, så var det bedre at hun lå kun på lammeskinn også midt på sommeren:) Har så og si ikke brukt madrassen.

Da vinteren kom brukte jeg etterhvert voksipose, men da var hun så stor at jeg ikke brukte mykbagen lenger. Så i mykbak har jeg kun brukt dyne.

Håper svaret hjelper deg:)

Skrevet

Da tror jeg at jeg bare satser på lammeskinn, hvis ikke den blir for stor når bagen er så smal? hva gjør jeg med det av skinnet som blir "til overs"? bretter det opp eller under?

Skrevet

På Jysk har de skumgummimadrasser til 149,- for barn, de er 60 x 120 cm, ikke tykke, og kan lett klippes til både vugger og vogner som ikke har standardmål. Brukte til førstemann og har kjøpt inn denne gangen óg.

Skrevet

da ville jeg gått for korthåret lammeskinn. det får lufta til å sirkulere også under babyen. holder jevn god temperatur mao. også ville jeg brukt ei dyne over, innendørs i september. utendørs fungerer jo det samme dersom det ikke trekker i vogna, kanskje med et ullteppe i tillegg.... føl deg fram. det de fleste gjør feil er jo å kle på babyene for godt så de blir for varme. dette finner du nok ut av.

en annen innmari god og trygg ting for disse aller minste nyfødte er jo å pakke dem godt inn i firkantet teppe, sånn at de ligger litt trangt og trygt. (sånn som de gjør på føde/barsel, med helsetepper.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...