Gå til innhold

Hvos mye koster det med bøker til sykepleien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på :)

Kjøper man brukte eller må man ha nye? Får man en liste på skolen over hvilke bøker man trenger?

Ikke meningen å prøve å "ta" tråden din H.I. men innlegget ditt minnet meg på de tingene jeg lurte på :)

Hei :)

IKKE gå sta å kjøp alle bøkene med en gang! Dere får nok en bokliste ja.

Se på pensumplanen hvilke bøker som går igjen og kjøp gjerne de som står oppført i helhet. De som kan være greit å kjøpe er anatomibøker, sykdomslære og sykepleiebøker, for de bruker dere gjennom alle åra og er grei å ha i ettertid.

Det går an å leie bøker på biblioteket, gjør heller det, så se an hvilke bøker dere har lyst å kjøpe etter hvert. :)

På skolen henger det nok flere lapper om folk som vil selge bøker, så sjekk ut dem :)

På www.haugenbok.no selger de billige bøker som er gratis frakt på for studenter, mye billigere enn hos bokhandel/skole :)

Lykke til med studiene :)

Hilsen Elisabeth.

Annonse

Det heter låne bøker på biblioteket :-)

Og spørsmålet "Får man en liste på skolen over hvilke bøker man trenger?" fortjener vel et syrlig svar i retning av "Nei, dere får aldri skikkelig info om hvilke bøker dere trenger, og må gå rundt som forvirrede høner!"

Det er ikke kun frekkhet, for å stille et slikt spørsmål viser at man har overdreven respekt for Sykepleiehøgskolen (eller hva det nå heter for tida). De kan like gjerne stresse ned og slappe av med at de vil få alle opplysninger, og at det ikke er et kjemperace de deltar i.

Det vil si, hvis de prøver å låne mange pensumbøker på biblioteket, er det som å delta i et stort race. Da må man være tiiiidlig ute...

Annonse

PMS 00:14? :) eller prøver du å være morsom?

De får ikke slike råd på skolen, nei, der får de boklisten og stort sett ikke noe mer. Da er det fort gjort å gå hen å kjøpe mange bøker som en ikke trenger å kjøpe. Jeg syntes at det var lurt av dem å stille disse spørsmålene her inne, skulle ønske jeg også gjorde det da jeg begynte, hadde spart meg en god del tusen på det.

Og de har nok også en stor respekt for sykepleierutdanningen vil jeg tro...

Det er faktisk ikke alle bøkene på den lista man får på skolen man trenger å kjøpe. Biblioteket har noen eksemplarer av de aller fleste bøker, så er du tidlig ute kan du låne bøkene til tilleggsfagene der. Da mener jeg alle disse småfagene man kun har noen få timer eller dager: alle lærerne mener at alle bøkene til fagene deres er superviktige, men studentlommeboka har absolutt ikke råd til dem (ikke har man tid til å lese alle disse bøkene heller). Noen bøker trenger man bare et kapittel eller to av, da kan man kopiere av bibliotekbøker igjen. Enkelte av fagene er så små at man egentlig har nok med gode notater fra forelesningene, og trenger ikke bøker i det hele tatt.

Støtter det at det viktigste å kjøpe er anatomibøkene, sykdomslærebøkene, og også generell sykepleiebøkene. Disse er mine absolutt mest brukte bøker, og jeg har også beholdt dem etter jeg var ferdig med sykepleien.

Ja det var meg som spurte om bokliste. Men regnet med at de fleste oppegående forstod hva jeg mente med det. Jeg mente om vi får en liste om hvilke bøker vi MÅ eller BØR ha. Jeg vet at alle får en liste med masse bøker, men jeg vet også at det ikke er noe vits i å kjøpe alle disse bøkene.

Men du skjønte tydligvis ikke dette, noe de andre her forstod, så det sier litt om deg.

Hvorfor blander du deg i denne tråden hvis du har så mye imot sykepleiere og dette yrket?

00:41: Det er ikke så lett å forstå for alle, vet du :) Alltids noen som virkelig ikke fatter de enkleste ting her inne, bli vant til det ;) Har også bemerket at det er mange som er sjalu på de som er sykepleiere her inne, det er et merkelig sted...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...