Gå til innhold

Tror jeg kom på noe lurt...! Men hvor får jeg tak i det "lure"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten leilighet med to soverom. Et passe stort, der vi ligger, og et lite et til sønnen vår som fortsatt ligger i sprinkelseng. Om vi skulle få overnattingsgjester, så har vi jo ingen andre steder å plassere dem, enn på sofaen.

Men så kom jeg på det jeg tror kanskje kunne være lurt, nemlig sovesofa. Gutten vår skal snart få "storguttseng". Enn om vi da hadde fått tak i en sovesofa, så om vi fikk gjester så var det bare å slå den ut, og TADAM muligheter for overnatting....

Meen gutten vår kan jo ikke ligge der uten senghest, og de nyere sofaene jeg har sett på er så høye bak (ser ut som en skikkelig sofa)

Det jeg er på jakt etter er en med lav rygg (helst i tre, der man bare kan ta bort ryggputene) som vi bare kan snu mot sengen, og dermed så er han trygg...

Går dette i praksis, og hvor får jeg tak i en slik seng? Fins det slike i det heletatt?

Skrevet

skjønte ikke helt hva du mente, men tillater meg å komme med et forslag allikevel :) Håper du har IKEA i nærheten da :)

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50080315

Jeg TROR det går ann å kjøpe sengehest løst på ikea, og feste på denne :)

Skrevet

hehe kan være det bare er lurt inni hodet mitt ;-) Men pappaen min har en litt eldre sovesofa, der ryggen nesten ser ut som en vanlig seng som er snudd slik at ryggen (senghesten i mitt tilfelle) kommer på fremsiden, og den andre siden mot veggen., jeg fant ut at noe slikt måtte være midt i blinken, for oss.

Den du linket til var ikke så dum, men jeg syntes at ryggen ble litt høy. vil helst at det skal se ut som en vanlig treseng, men som kan dras ut...

Vet ikke om du ble noe klokere av dette da men hehe...

Skrevet

Da kan han enten sove i dobbeltsenga sammen med oss, eller i reisesenga som vi plasserer ved siden av vår seng.. evt en madrass på gulvet om vi fortsatt bor her når han har blitt for stor for reisesenga.. er 2 år nå..

Skrevet

Jeg og mannen sov i en seng hos noen venner av oss, der jeg sov i "skuffen", en etasje lavere. Det var en veldig kjekk seng! :-)

Skrevet

Ja har sett disse, og de er ikke så dumme de heller :-)

Skrevet

Etter at jeg har studert den dagsengen litt, så forelsket jeg meg litt i den. Syns faktisk den var kjempefin. Ulempen er jo at vi da må kjøpe 2 stk madrasser (en stor, og en liten), og jeg har ingen anelse om hvor jeg skal plassere dobbeltmadrassen når vi ikke har gjester.

En annen temmelig stor ulempe er jo at vi ikke har ikea i nærheten, men må kjøre 40 mil (noe i den duren) for å nå til nærmeste ikeabutikk :-(

Skrevet

jeg har den ikke selv, men kjenner ei som har den dagsengen, og hun har kjøpt 2 madrasser som ikke er så tykke og har de liggende oppå hverandre i sengen sånn til vanlig. Bruker et litt stort laken, og tar rundt begge. Når de skal bruke den som dobbeltseng, drar de den ut, og legger madrassene ved siden av hverandre :) Så du trenger ingen dobbeltmadrass, bare 2 stk 80x200 cm madrasser :)

Skrevet

Hvis du mener at gutten din skal ha sovesofa som fast seng etterhvert, synes jeg ikke det høres så lurt ut.

Når det gjelder komfort så er sovesofaen ikke like god som ei vanlig seng, trodde ikke de er beregnet på å soves i hver natt.

Men opp til deg hva du gjør selvfølgelig, jeg hadde heller kjøpt en seng til mini og en madrass til gjestene som kan settes bort.

Skrevet

Enig med lillegull og nurket.

Bodde selv i liten leilighet for en stund siden, da måtte jeg og mannen min sove på soveseng i stua, vi prøvde et utall sofaer og alle var like vonde. Ville absolutt ikke anbefalt å kjøpe det til daglig bruk nei.

Men hva med heller å kjøpe en av disse oppplåsbare madrassene til gjestene?

Skrevet

Eg ville ikkje latt ungen min sove på sovesofa til vanleg.

Men ei dagseng er jo som ei vanleg seng, så hadde heller valgt det.

Svigermor har ei vanleg seng, som har ei skuff under, og oppi skuffen er det ei madrass. Sånn at ein drar den ut og får da to senger i to forskjellige høgder. Den er kjøpt på vanlig møbelforretning. Meiner ho kjøpte den på bohus.

Skrevet

Jeg ville nok kjøpt den senga på IKEA som du fikk link til. De er helt geniale! Niesene mine har en sånn hver, og når vi er på besøk (jeg og mannen min og foreldrene mine) har vi plutselig en dobbeltseng hver:)

De er kjempegode og sove i, og som ei over her nevnte, kan du bare kjøpe to madrasser som ikke er veldig tykke (type Jensen-madrasser o.l) og legge de oppå hverandre når du ikke skal ha det til en dobbeltseng:)

Når barnet mitt skal ha "stor seng" vurderer jeg sterkt å kjøpe denne senga selv! Greit når hun blir stor nok til å ha overnattingsgjester og, så kan de ligge i dobbeltseng, det blir nok stas!:)

Skrevet

Kjøp heller en oppblåsbar madrass til gjestene, disse store er faktisk ganske så komfortable å sove på, mye bedre enn sovesofa i hvertfall. Tar liten plass i feks bod eller skap når de ikke er i bruk.

Skrevet

vi har den dagsengen til eldste. den er jo bare kjempe fin.. og veldig praktisk siden det er så store skuffer under.

det vi har gjort med madrassen er at vi har lagt den bak sengen inn mot veggen. så den tar ikke så veldig stor plass...

kjenner også noen som har lagt begge madrassene oppå hverandre i sengen men da tror jeg ikke sengehesten passer....

Skrevet

Var innom Bohus i dag og da så jeg denne sengen

http://www.bohus.no/produkter/senger-og-madrasser/senger/friends-seng-90x205-5/

I butikken hadde den sengehest, og ekstrasengen var altså i skuffen under sengen til vanlig. Men det geniale var jo at denne sengen faktisk ble til en type dobbeltseng. Bare klikk deg videre på bildene og se ;o)

Var det noe slikt du mente? Er jo ikke sofa, men enda bedre etter min mening..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...