Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior var jo 2 år når han begynte, men med vesla får vi ikke til et år ekstra hjemme, men heller korte dager :(

Syns hu er så alt for liten, og river i mamma hjertet..

Hu kan jo ikke snakke så får jo ikke gitt noen særlig forståelse for de ansatte eller fortalt oss noe..

Og ikke går hu enda heller, men..

Hu elsker barn da, og glad i mennesker, så å fokusere på det positive :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Da er vi to!!!!

Vesla her skal begynne i midten av august, og da er hun kun 11 mnd. Skal også bare være korte dager den første stunden, men synes hun er så ung for barnehage. Bekymrer meg litt med tanke på at hun ikke kan gå eller spise ordentlig selv enda. Men er som din; elsker andre barn!

Dette kommer nok til å gå bra, tror det er verre for oss enn for dem noen ganger:)

Gjest eelis+kian
Skrevet

Min er bare 10 mnd når han begynner i bhg. Jeg gruer meg som føkk, stakkars lille babyen min må være i barnehagen så lenge uten mammaen sin. Grusomt! "Heldigvis" har jeg ikke funnet ny jobb enda, så jeg kan hente han litt tidlig og levere litt sent. Åååå, jeg vil ikkeeee, jeg vil bare ha han hjemme og kooose med han hele dagen :-)

Skrevet

Gutten min er snart 8 mnd, og har vært i b.h. siden han var 6 mnd. (2 dager i uka, øker til full uke etter ferien). Var veldig spent på hvordan det skulle gå siden han var så liten, men det har gått kjempefint! Han storkoser seg, har blitt både blidere og flinkere i gulvet. Er nok verst for mor og far... Lykke til :-)

Skrevet

min startet i barnehagen på mandag 11.5mnd gammel.

Det har gått ganske så bra - hun gråter litt når jeg leverer henne men hun slutter etter et par minutter.

De er ganske gode i barnehagen min og ringer meg med oppdateringer flere ganger om dagen. Jeg er også så heldig at barnehagen er på jobben så kan jo bare stikke ned og se henne når som helst. Men jeg lar være for hun starter bare gråte igjen om jeg forlater henne enda en gang..

Det er nok verre for meg enn det er for henne. De første dagene så gikk det greit å levere henne - men jeg knakk sammen tredje dagen og hulket hele arbeidstiden.

Hun får litt lange dager i barnehagen (fra 8-4.45) men på fredagene er jeg ferdig kl 12 og kan hente henne etter det.

Veldig rart å ha en unge i barnehagen!! Syns det bare var igår at hun ikke kunne rulle seg rundt engang SUKK...

Skrevet

Sm førskolelærer kan jeg betrygge dere med at det som oftest er verre for foreldrene enn for barna. Klart barna gråter i en periode i starten, det er jo en stor overgang for barnet å ikke lenger være kun sammen med mamma og pappa. Når de ser at det er en sammenheng i dagene, at foreldrene henter dem igjen etterpå osv, så går det bra med en gang. Husk å prøv å skjule for barnet ditt at du synes det er vanskelig å gå fra det. Ellers signaliserer du at "dette er trist og kanskje litt skummelt" og da blir det verre for barnet. Stol på de ansatte, vi vet hva vi gjør ;) Og forresten så blir vi veldig fort kjent med barna og lærer oss å tolke kroppsspråk og signaler. Vi er jo utdannet i barnepedagogikk, så vi kan flere av barnas språk, ikke bare ordene :)

Korte dager i begynnelsen er veldig bra. Om man ikke har mulighet så får jo barna heldigvis hvilepauser der de får ny energi. Tenk på at barnet ditt har enormt utbytte av å være sammen med andre barn, for ikke å snakke om glede av det. Gruer meg til min lille skal begynne også når han er 10 mnd, og ville helst hatt han hjemme lenger, men vet at han kommer til å trives og bygge bånd med nye barn og voksne. Og ofte er det enklere overgang fra hjemmet til barnehage jo yngre barna er. Når man er 2 år forstår man mye mer og dveler oftere ved det følelsesmessige. Det er i allefall min erfaring :)

Skrevet

Godt å se det er flere.. Bare redd hu skal bli "glemt" bort..

Begynner mest sannsynlig å jobbe i praksis ved en skole nesten vegg i vegg med barnehagen, så er jo ikke langt unna hvis det skal være noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...