Mamman til Sofie 180207 Skrevet 22. juli 2010 #1 Del Skrevet 22. juli 2010 I dag er jeg pyton oppgitt gitt... sover dårlig fordi hcg-verdiene mine har steget veldig raskt ( og div andre ting). Dvs doblet seg på 26 og 30 timer - opp til et toppniva på 4700... kan tyde på mola-graviditet. Maste meg derfor til en tidlig UL selv om jeg ikke er mer enn 5+3 i dag. Vet fra to IVF-barn tidligere at man med god UL-maskin burde kunne sett noe der inne. Var på samme sykehuset med førstemann da hun var 6+1. Da fikk vi først beskjed om at det ikke er noe der inne. "Tom fostersekk - beklager" Tok HCG-test som var fin - og dermed tok de oss inn til ny UL med en bedre maskin. Da fikk vi se både foster og et bankende hjerte. Kjempeforskjell for oss den gangen! Da jeg i dag forklarte legen at jeg var nervøs pga mange ting, ikke sov osv.. - OG spurte om han kunne bruke en ny maskin fikk jeg kontant beskjed om at alle maskiner er like gode, basta. Dermed ble det undersøkelse med en gammel maskin, mens det sto en langt nyere modell på gangen. Hva jeg fikk se ? En fostersekk det ikke var noe inni enda... Det - sa legen - var helt naturlig - så tidlig som jeg var... Da jeg nevnte høy HCG fra to dager tilbake , 4700 - ga han meg bare beskjed om at den ikke var det - det sto 2295 i skjemaet hans. Hvorfor legevakten som testet for 2 døgn siden da sa 4700 vet ikke jeg... ikke vet jeg nå hvilket av de to tallene som er riktige heller... men - jeg vet at jeg så en tom fostersekk... Spurte om jeg kunne få ta en ny HCG, men neida - det fikk jeg ikke... kunne få lov til det - om en uke! Her hvor vi er nå er det ingen private som tar UL, så jeg er stuck.. i en uke... eller kjøre 7 timer... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, blir bare så ekstremt frustrert!!!! Måtte ha det ut.... Hilsen en kontrollfreak av de store som har vondt overalt i kroppen og slettes ikke har det bra,,,, - og nå vet jeg jo slettes ikke om kroppen min har laget en tom fostersekk, eller om det faktisk er en baby på vei! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142118052-kan-ikke-leger-ogs%C3%A5-ha-litt-mennesklig-forst%C3%A5else/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perledykkeren Skrevet 22. juli 2010 #2 Del Skrevet 22. juli 2010 Hei. skjønner frsutrasjonen din over legen, men det får vi desverre ikke gjort noe med...... Ville bare fortelle deg at jeg var på UL forrige uke og trodde jeg var 6+1, legen fant to" tomme" fostersekker og sa jeg var litt kortere på vei, han mente ca 5+4. HcG fra samme dag viste 12.000 med stigning til 34.000 etter noen dager så altså høy HcG (pga to var den jo veldig høy) men likevel tomme forstersekker, jeg er likevel helt sikker på at det er liv inni her, bl.a på grunn av økning i HcG og kvalme.. Håper det samme gjelder deg jeg og at det om en uke viser bankende hjerte og fin vekst inni der Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142118052-kan-ikke-leger-ogs%C3%A5-ha-litt-mennesklig-forst%C3%A5else/#findComment-142118199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 22. juli 2010 #3 Del Skrevet 22. juli 2010 alle UL aparat er defentlig IKKE like gode :-O legen burde fått seg en smekk! Forige svangerskap, var jeg på tidelig UL i uke 8+3, var så vidt vi så at det var noe i fostersekkene.. Denne gangen (med nyere aparat) fikk vi tidelig UL i uke 6, da så vi klart en liten spire på 4 mm. Og om det tyder på tom foster sekk, så skulle det vel strengt talt bli tatt en HCG test i dag, for så å ta en ny om en uke, og se om den har steget, sunket eller står stille! Ufølsom lege :-( Krysser fingrene for at det er en spire der jeg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142118052-kan-ikke-leger-ogs%C3%A5-ha-litt-mennesklig-forst%C3%A5else/#findComment-142118350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå