Gå til innhold

Når begynner andre flaskemammaer å gi nan 2???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er nå 4 mnd og skal så smått begynne å introdusere grøt. Det jeg lurer på er når begynner dere med flaskebarn å gi Nan 2 istedenfor Nan 1?? Å gir dere malt i flaske fortsatt da eller går dere over til sviskemos? I tilfelle hvor mye sviskemos per dag?? Ble mange spørsmål dette, men håper noen orker å svare :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg begynte med Nan 2 når han var 4 måneder. Han begynte også med grøt da, for å unngå å komme over literen i døgne. Var veldi nære :-). Vi har fortsatt malt i flaskene. I en periode sviskemos i tillegg pga hard avføring. Hvor mye sviskemos er jeg litt usikker på, Var litt forskjellig tror jeg.

Skrevet

Fikk beskjed av helsesøster begynne med det når hu var 4 mnd.

Hadde først hørt et sted at man skulle vente med den til barnet hadde begynt med fast føde, men det var visst helt feil..

Jeg brukte malt fram til rundt 5 mnd, etter det droppa jeg det. Aldri brukt sviskemos.

Skrevet

Oi... det står på sida du linket til at NAN2 inneholder et stoff som heter Maltodekstrin.

I leksikon står det at det er et sukkerstoff, men det går ikke fram om det fungerer som erstatning for malt i mme.

Navnet kunne jo tyde sterkt på det, men...

Skrevet

Maltodekstrin er et karbohydratholdig næringsmiddel som ofte benyttes som erstatning for sukker. Det er en polysakkarid, og forekommer normalt som et hvitt hygroskopisk pulver. Maltodekstrin er lettfordøyelig og og opptas like lett av kroppen som sukker.

Maltodekstrin utvinnes fra stivelse ((C6H10O5)n). I Europa benyttes vanligvis stivelse fra hvete i framstillingen, mens det i USA benyttes stivelse fra ris, mais eller potet. Maltodekstrin laget av hvetestivelse kan ha spor av gluten og derfor være farlig for mennesker som lider av Cøliaki. Det kan også være spor av aminosyrer i mat som er tilsatt maltodekstrin.

Maltodekstrin har CAS-nummer 9050-36-6.

og

Malt er spiret og tørket korn, oftest bygg på grunn av byggets høye enzyminnhold. Under prosessen brytes stivelse ned til sukkerarter. Malt brukes til å brygge øl og til produksjon av enkelte typer hjemmebrent (særlig hjemmelaget whisky). Malt fremstilles industrielt i et malteri. Malt er rikt på B-vitamin.

:-)

Håper du ble litt klokere.. <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...