Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at vi har fått et stabeist av en sønn. For noen uker siden lærte han å reise seg opp og etter det har det blitt et mareritt når det gjelder legging på kvelden og oppvåkning på natten. Han legges klokken 19 og får til sammen rundt 2,5 timer søvn på dagen, helst ikke senere enn 15.

På kvelden kan det ta timer for å få han til å søvne. Han har ikke ro i kroppen og kaver seg opp i sengen hele tiden. Er jeg der inne er det ikke alltid at han gråter, men er det ingen der står han og hyler. Jeg har prøvd å slite han ut ved at han får reise seg opp og "dette" ned igjen når han ikke orker mer. Jeg har prøvd å holde en fast hånd på magen så han ikke kan reise seg (ender i rasende sinne i natt hvor han holdt ut i en time før han sovnet av utmattelse). Jeg har prøvd å synge til han, bysse han...ja, jeg føler jeg har mye, men nå er jeg så sliten at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre snart. ammer ikke på natten lenger og han får vann dersom han er tørst. han har ikke sovet en hel natt siden han ble født. ammingen på natten sluttet vi med for litt over en mnd siden. noen ganger holder det med å putte i smokk, men det er sjeldent. DEt har resultert i at jeg og mannen min ikke har noe tid sammen lengre og jeg sover inne hos gutten vår for at han skal få sove siden han skal på jobb dagen etter..

Sikkert litt rotete innlegg, men er litt rotete og fortvilet oppi hodet akkurat nå,

Har mange gråtefulle kvelder og netter grunnet dette,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville forsøkt å kutte litt på dagsøvnen, det ble ihvertfall redningen hos oss!

Skrevet

Føler med deg helt å holdent. Er midt oppi det samme selv. Begynte da lillegutt virkelig fikk teken på rullinga. I tilegg er jeg alene med han å makter ikke ta opp kampen. Holder han intill meg til han sovner før jeg legger han og våkner han om natta tar jeg han rett å slett opp i min seng. Mye dårlige vaner men som sagt er helt på mine siste ressurser og gruer meg hver dag til neste. Eneste tipset jeg kan gi som korter litt ned på raseri anfallene her er å holde han "fast" intill deg. Altså ikke klem han i hjel men hold han slik at han ikke kan røre seg så mye så roer han seg kansje fortere. Også hvis du er rolig blir han fortere rolig. Lettere sagt en gjort jeg vet, men det hjelper. Gråt når du har gått ut, eller før du går inn. Men det er lov å gråte :) Lykke til håper det ordner seg for deg :)

Skrevet

Han har virkelig fått lov å gråte også altså. jeg løper ikke inn til han med en gang, men når han har grått i nærmere ti min orker jeg ikke vente mer. Så han gråter før jeg kommer inn og etter at jeg har gått ut hvis han ikke har sovnet da. Hvor mye sover deres på dagen?

Skrevet

Som å høre oss. Etter at han begynte å reise seg i senga for rundt en måned siden har det vært ganske vanskelig å legge han (for han blir eitrende forbannet når vi legger han ned igjen). Ikke vil han ha smokken heller, han bare biter på den og spytter den ut. Så her pupper vi i søvn, natt som dag, og utsetter dermed problemene til pappaen skal være alene hjemme med han om en liten måneds tid (jeg begynner å studere). Så sånn er det her. Man gjør alt for litt fred og ro, ikke sant..?

Ingen gode råd her heller. I dag stod jeg opp med han klokka 5 også, han er en skikkelig morgenfugl...

Skrevet

hei. sønnen vår er veldig lik til din, tror jeg. og jeg tror det er mange sånne GUTTER på den alderen.

vår mareritt begynte når lillegutt har lært seg å reise seg på alle fire, ca.7 mnd. jeg holdt han fysisk til han sovnet, og det kunne ta 1,5 time på kvelden, med hyling, sutring osv. siden ca.7 mnd har han ALDRI ligget rolig ett minutt - han ligger nemlig KUN når han sover....

så prøvde vi en nattpose, dyr og bortkastet 500-lapp- han lærte seg å reise i den også

SÅ lærte han å reise og stå oppreist og holde seg for kanten...kunne stå i en halvtime, med hvite fingertuppene, som om det står på liv og død ...:) hylende til slutt, når det ikke nok krefter igjen

han er nå 9,5 mnd, og samme historie som i 7 mnds-alder, men må innrømme- LITT bedre, altså kortere hyleperiode og kortere leggetid generelt.kanksje kveldsrutiner endelig gir resultat etter 3 mnd?????

det er verre når han våkner på natta- hvis jeg ikke er kjapp nok for å løfte han og vugge i søvn igjen, så våkner han og er lysvåken...:( jeg sluttet med amming etter 8 mnd,

nå er det et nytt fenomen- gutten våkner 5.30-6.00, som om det er morgen, jeg står opp, vi leker, han spiser frokost, og sovner ved 8-tiden for en halv- eller hel time (som han tydeligvis ikke har sovet nok om natta)...irriterende, når det kunne vært MIN time på natta som jeg kunne få litt mer energi av. orker nemlig ikke legge meg for en time kl.8 liksom....

SÅ, YOU ARE NOT ALONE :) ønsker dere å holde ut den perioden, for det virker som om det stemmer det, som helsesøster sa, at det BLIR bedre etterhvert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...