Gil Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Mistet nylig i SA (uke 7) og tenkte jeg skulle følge rådet fra legene om å vente til det har gått én menstruasjon før vi prøver igjen, men lurer på om jeg burde ta folsyre igjen nå? Sluttet jo på det når jeg mistet. Er jo ikke bra å gå på det for mye heller....
flypapir Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Mange av de omega 3 tablettene inneholder den folsyremengden du trenger når du prøver/er gravid, så du kan jo ta slike? Dette anbelaer jo "alle"....
snartmammapåny Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Jeg bare fortsatte med folat etter SA. Ble vel at jeg tok folat 4 mnd før jeg ble gravid med denne babyen. Slutta når jeg var ferdig med 1tri. Det er vel anbefalt å begynne med folat 3mnd før graviditet. Uansett er vel fordelen for babyen ved at mammaen tar folat før graviditeten høyere enn den risikoen ekstra folat kan gi mammaen..eller tar jeg feil?
Nr. 5? Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 folsyre er et vannløselig vitamin som utskilles gjennom urin så det lagres ikke i kroppen. det er i vanlig kosttilskudd, men da i halv styrke. så ikke noe farlig å ta dette hver dag. folat er viktig for vekst og utvikling. grunnen til at det er viktig å ta det i de 12 første ukene er med tanke på at det er da alle organer etc blir dannet. og tar man det før graviditet så har man et godt utgangspunkt og ikke noe folsyremangel. det er det jeg har fått med meg ang folsyre
Gutt 08 Jente11 Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Bare start med folsyre igjen ja! Ikke farlig å ta "for mye" av det for noen måneders tid. Som noen over skriver er det vannløselig, og skal veldig mye til at kroppen tar noen skade av det. Er jo mange som går på det i et par år mens de prøver å bli gravide, og tror heller ikke dette regnes som skadelig. Jeg trodde anbefalingen var én måned før man ble gravid var det anbefalte jeg, og ikke tre som noen skrev over. Men skader ikke med tre heller:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå