LC87 Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 Har alltid hatt uregelmessig mens, og nå har jeg gått på Yasmin i 7 år, med et lite avbrekk på 3 mnd i fjor, hvor jeg da ikke fikk mens. Nå er jeg i et seriøst samboerforhold, og vi ønsker barn. Sluttet på ppillen i mai fordi jeg hadde hatt kraftige magesmerter i over 1 mnd. Føltes ut som eggløsning hver dag. Etter samråd med lege sluttet jeg på pillene pga vi trodde det kom av dem. Magesmertene har gått bort heldigvis, men jeg har enda ikke fått mensen. Er det vanlig å ikke ha mensen på flere mnd etter ppilleslutt? Ønsker veldig å bli gravid, men begynner å bli deprimert da jeg ikke får mensen. Kan jeg bli gravid selv om jeg ikke har hatt mens enda? Lurer på om jeg skal ta en eggløsningtest, men den skal man ta når man har hatt mens, så vet liksom ikke når jeg evt kan begynne å teste. Håper noen kan hjelpe meg.
missme Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 jeg har vært bort i at mensen uteblir med p-sprøyte, men ikke med p-piller. Du kan jo bare prøve å teste deg, man tester jo over en tid og på et eller annet tidspunkt skulle en jo tro at det kom eggløsning. Har du tatt graviditetstest forresten? Ei venninne av meg tok p-ringen ut og rakk aldri å få mensen før hun var gravid
Des87 Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Det kan være mye til at mensen uteblir Men viss du er veldig usikker, så ta kontakt med legen din F.eks Har du vært utsatt for stress, for eksempel eksamen, reise, flytting, bytting av jobb? Eggløsning er en følsom greie og kan lett påvirkes av slike forhold Men se gjerne denne linken http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1817&Itemid=66
Solstråle86 Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 Hei Jeg er i samme situasjon som deg linnca87... Jeg sluttet på p piller i midten av mai etter 7 år på p-piller, siste årene på microgynon. Kroppen har alltid fungert fint og regelmessig på p-piller men nå har jeg ikke sett snurten av TR siden mai.. Ikke har jeg blitt gravid heller. har tatt en del tester med ujevne mellomrom hehe... Vet ikke hvor vanlig det er å vente så lenge på mensen etter p-pille slutt, men du er i alle fall ikke alene! PS. Har en venninne som ble gravid ca 14 dager etter at hun sluttet på p-piller så det er mulig å bli gravid uten mens først.
LC87 Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2010 Godt det ikke bare er meg da, men ikke moro for deg heller kan jeg tenke meg:( I alle 7 åra jeg har brukt Yasmin, har jeg fått mensen punktelig, samme dag hver mnd. Er det vanlig at det tar lang tid å få tilbake mensen etter man slutter på ppiller?? Hadde en liten blødning etter 3 dager etter ppilleslutt, men ifølge legen skulle jeg ikke regne det som mensen. Tok senest en test i dag, som var neg. Har tatt 3 tester siden jeg slutta på pillene for 9 uker siden. Vet liksom ikke om jeg burde ta EL-testing bare for å se om jeg i det hele tatt har EL selv om jeg ikke har fått mensen. Blir veldig frustrert av dette..
Rockespire 2011? -5pp- Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Hei Jeg gikk på p-piller/p-ring i 10 år sammehengende og hadde alltid TR punktlig, så slutta jeg i aug. i fjor og da kom ikke TR før i januar. Snakka med legen og han sa at dette var helt normalt. Beg igjen på p-ring på 2. normale TR, og gikk på det i 3 mnd før jeg sluttet igjen i mai for å bli gravid. Da kom mensen med èn gang, men jeg har veldig varierende sykluser på mellom 26 og 33 dager. Så du er nok ikke alene, og det varierer veldig fra person til person hvor lang tid kroppen bruker på å komme tilbake til normalen etter p-pille/p-ring/p-plaster bruk. Jeg har lest flere her inne som har fått syklusen i orden igjen etter å ha gått til akupunktur, eller brukt bidronninggele. Krysser fingrene for at kroppen din stabiliserer seg kjapt!
Solstråle86 Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Er kjempefrustrerende, men prøver å ikke tenke så fælt på det. Tenkte i alle fall å la det gå ett halvt års tid etter p-pille slutt før jeg vurderer lege..Men håper jo egentlig å bli gravid før den tid da da lov å håpe... Jeg hadde foresten også en sånn liten blødning etter pille slutt, men siden har det ikke vært tegn til noen ting.. Eggløsning kommer vel vanligvis ca 14 dager før mensen, eller har jeg misforstått da? Kan man ha eggløsning uten å få mensen etterpå?
LC87 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2010 Jeg også tenkte jeg skulle vente og se 6 mnd før jeg går til legen hvis jeg enda ikke har fått mensen. Utrolig hvor mye disse pillene tukler med kroppen når man tenker over det. Kanskje jeg skal prøve bidronninggele... Jeg har forstått det sånn at EL er etter ca 11-14 dager etter TR, Jeg snakket med legen min ang det at jeg alltid har hatt vansker med regelmessig mens, og da sa ho at da er det også vanskeligere å vite når jeg har EL. Jeg har bestilt de billig EL testene for å finne ut om jeg faktisk har EL så lenge jeg enda ikke har fått mensen. Men en kollega av meg hadde visst fått beskjed om at hun kom til å slite med å bli gravid, da hun har veldig uregelmessig mens, og hun har fått 5 barn på 7 år. Så kroppen er merkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå