håpefull *er mamma* Skrevet 22. juli 2010 #1 Del Skrevet 22. juli 2010 Kan se ut som jeg har fått kronisk uvi. Har hatt det ca annenhver mnd i over et halvt år. Hadde det på forrige forsøk i november også. Er ferdig med kur (Selexid, 10 dgr) for ca tre uker siden, gått på tranebær siden, og nå har jeg begynt å kjenne noe igjen. Har tatt en stix idag som slo ut på leukocytter. Skal egentlig begynne på stimulering om 2 uker, men vil jo ikke det hvis jeg har infeksjon i kroppen. Må dra til legen i morgen. Trenger tips for hva jeg skal gjøre!! Håper noen kan hjelpe meg!!! Tar tranebær, tisser etter samleie, ikke frøset noe spes i det siste, osv ;-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 22. juli 2010 #2 Del Skrevet 22. juli 2010 Hm, dette høres ut om meg for noen år siden! Føler med deg - det er grusomt! Jeg hadde uvi annenhver mnd i over ett år. Det gav seg ikke før jeg gikk på Hiprex i 3 mnd. Etter det har jeg hatt uvi kun 1 gang. Spør legen din om det kan være noe for deg. Utslag på leukocytter trenger ikke å bety uvi da. Det kan være forurensning av urinprøven også. Slimhinnene "der nede" blir litt irriterte etter uvi, og det tar litt tid før de kommer seg ordentlig igjen. Har du prøvd melkesyre vagitorier ala vivag/ecovag? Hvis det er slimhinnene som er irriterte kan dette hjelpe til å gjenopprette balansen. Når du er hos legen, blir urinprøvene dine sendt til dyrkning? Har du sjekket om du får riktig type behandling? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142116761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 23. juli 2010 Er ganske sikker på at det er uvi. Tok en test til idag, med samme utslag. Hadde sviing da jeg tisset for etpar dager siden, og pulsering i blæra etterpå. Har gått greit de siste dagene, da jeg har overdosert meg på div varianter av tranebær, vann med sitron og c-vitaminer. Når det går en tid at jeg ikke har inntatt noe surt, får jeg symptomene igjen. I morges hadde jeg også den lukten jeg får på urinen når jeg har infeksjon. Har startet på nok en 10-dagerskur idag. Da rekker jeg å bli ferdig tl jeg skal starte på stimulering. Fikk ikke pratet med legen idag, men skal gjøre det til uka. Skal begynne med akupunktur for urinveisplager til uka. Håper jeg kan ha samme positive effekt som mange har hatt. Prøvene har blitt sendt til dyrkning, ja, så jeg vet jeg har fått riktig behandling. Hvordan har Hiprex innvirkning på graviditet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142120327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteTroll Skrevet 23. juli 2010 #4 Del Skrevet 23. juli 2010 Det står at "risiko ved bruk under graviditet vurderes som liten" i felleskatalogen. Men om det på grunnlag av dette anbefales eller ikke, vet dessverre ikke jeg. Legen din sier sikkert noe om det hvis du nevner det når du er der. Jeg ble veldig fortvilet av disse uvi'ene som kom igjen og igjen, så ville bare fortelle hva som hjelp for meg. I forhold til prøverør vet jeg ikke. Akupunktur høres lurt ut. Lykke til med både det og prøverør! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142120387 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 25. juli 2010 Tusen takk, tingeling :-) Spent på hva legen sier til uka. Lykke til til deg også ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142125014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 25. juli 2010 Er der forresten noen her som har kronisk uvi? Hva har dere gjort under forsøkene? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142125026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehare Skrevet 26. juli 2010 #7 Del Skrevet 26. juli 2010 Hei du, uff har du fått urinveisinfeksjon... skjønner du er frustrert. Jeg hadde også det i forkant av siste fersk forsøket og det var ikke noe problem å begynne på sprøyter. Kanskje du skal utsette forsøket en mnd dersom det passer for pors?? Kanskje dere klarer det selv og i med at du har litt nedsatt immunforsvar pga infeksjonen. Legene har fortalt at det er "lettere" å bli gravid da fordi kroppen ikke avstøter et fremmed legeme.... Jeg har forøvrig fått svært god hjelp på aleris. Synes du skal ta deg en tur dit. Erså sikker på at dere klarer dere uten pors. Men jeg støtter deg uansett hva du velger!!!! Forsett med det gode humøret ditt så sitter gullegget deres snart Klem til deg håpefull Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142127743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 27. juli 2010 Takk for hyggelige ord, lillehare. Er lettere til sinns igjen. Er ferdig med kuren søndag i uke 30, og starter med sprøyter i slutten av uke 31. Bruker Selexid, noe man også kan bruke når man er gravid, så da må det jo være greit. Fikk det av Pors også da jeg fikk uvi på innsettingsdagen på 2. forsøket. Er allerede igang med ting som forebygger, og skal fortsette videre med det. En tranebærkapsel er ikke nok for meg, så jeg tar nå i tillegg tranebærte to ganger om dagen, 1000 mg c-vit og drikker vann med saften fra en halv sitron oppi. Føler meg utrolig klar til å starte opp igjen nå, og tenker det skal gå fint så lenge infeksjonen er ute av kroppen. Kontroll av urinen skal nå skje litt anderledes. Jeg skal levere prøve allerede dagen etter endt kur, som sendes inn til dyrkning. Ellers venter jeg jo mens til uka, men går nå med ømme bryst uten å spotte. Har hatt ømme bryst så tidlig i lutealfasen før, men har da trodd det har hatt sammenheng med spottingen. Har vært og tatt ut medisiner for nesten 15000 kroner, men det er HELT greit om jeg ikke får bruk for dem. Går jo alltids an å håpe :-) Håper det er bra med deg, lillehare. Ønsker deg fortsatt et flott svangerskap :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142131660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehare Skrevet 27. juli 2010 #9 Del Skrevet 27. juli 2010 Den hersens urinveisinfeksjonen altså!!! Forstår du er klar for å sette igang igjen. jeg skal sende alle vibber og støv og denne gangen skal det gå. Hvordan coctail får du denne gangen? Spør om få cyklogest istedet for crinone. Min gynekolog sier cyklogesten er bedre. Den er uregistrert så du får ikke noe penger på den gitt. Men er ikke det viktigste for deg om jeg kjenner deg rett...Utfordringen med cyklogest er at man må ligge en halvtime etter at man har tatt den. Det har ikke vært noe problem for meg ettersom jeg har ferie hele juli + deler av auugust. Så får du den må du bare sykemelde deg. Jeg er ganske sikker på at stress på jobb i kombinasjon med ass befr gjør det vanskeligere. Blir veldig spennende å følge med deg altså Får du albyl e?? Ta masse sink, selen og e vitamin, det gjør egget enda bedre i følge homeopaten min. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142131864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg skal jo på en kjempecoctail denne gangen ;-) : -Menopur, 375 IE (tror det er en ganske høy dose: 5 ampuller, så må sette to sprøyter). -Orgalutran (selvfølgelig) -Progestan i stedet for Crinone (det er kuler som føres opp i skjeden med fingeren, så da slipper jeg med mitt ektopivev å drive å stikke den plastikkvagitorien opp flere ganger om dagen). Den er også ureg, men har fått bekreftelse fra Pors, og da får jeg det dekket. Har skjekket med helfo. Hadde tatt den uansett, det har du rett i ;-) Hi, hi, man blir liksom godt kjent med enkelte her inne :-D -Ovitrelle som el-sprøyte OG hcg-støtte etter innsettet (har ikke tatt hcg-støtte før). -Albyl-e og Prednisolon (også nytt). -Setter inn 2 egg, hvis begge som blir utint klarer seg -Ift vitaminer, så tar jeg den "Gravid"-pakken, som skal brukes fra når du plnlegger å bli gravid. Den inneholder det du nevner. -Kommer til å ta bidronninggele fra når jeg starter stimulering. -Har ikke fått beskjed om å gå ned i vekt, men har noen kilo over normalvekt. Har gått ned 5-6 kilo de siste mnd, og tenker at det langt ifra kan skade. Har symptom på insulinresistens ved at jeg legger mest på meg rundt magen. Holder meg nå til lavkarbo, og spiser så godt som ikke godteri. Har ikke rørt noe alkohol på etpar uker (dropper også det ene vinglasset). Trener, og føler meg i svært god form. Føler at livet er i en god rytme :-) Håper dette gjør susen :-) Urinveiene føles bedre enn på lenge. Tror kombinasjonen med mere tranebær (avklart med legen ift mengde), sitronvann og 1000 mg c-vit gjør susen, og kommer til å fortsette med det. Phu. Langt innlegg dette ;-) Står med åpne armer og tar imot hvert eneste støvfnugg du sender!!! Har begynt å spotte litt idag. Venter mens i slutten av neste uke, så da setter jeg igang. Er så godt å ha deg, lillehare!!!!! Ønsker deg alt godt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142135955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehare Skrevet 28. juli 2010 #11 Del Skrevet 28. juli 2010 Håpefull: Hør nå godt på meg: Gå Aleris og snakk med en gynekolog der. Er i samme båt som deg med tanke insulinresistent. Du må få Metformin for å regulere blodsukkeret ditt. Vær så snill å gjør og så slipper du den hinsides coctailen som forøvrig er noe av det verste jeg har lest på bim!!!!!!!! Du får bolle i ovnen på egenhånd. Dr. Khan har sikkert ikke noe imot at du tar det, tvert i mot så forebygger metformin faren for spontanabort samt svangerskapsdiabetes. Er så sikker på at det hadde fungert!!!! Du slipper spray ikke sant?? Klem + baby*************** (støv) til deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142136047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 1. august 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 1. august 2010 Hmmm. Jeg har fått ganske mange tilbakemeldinger her inne på at denne kuren høres veldig bra ut. Mange har hatt gode erfaringer med Albyl-e og predisolon, samt hcg-støtte. Ift dårlig eggproduksjon er dette ikke i tvil om. Det synes både på ul og blodprøver, så at jeg får høyere doser av Menopur synes jeg er helt greit. Kjenner usikkerheten begynner å stige litt, men det er pga spottingene mine. Har bestemt meg for å holde stø kurs, og starte med stimulering til uken når mensen kommer. Takker for tipset ift Metformin, og skal spørre Pors om det er noe som hadde vært noe for meg. Har ikke på noen som helst måte fått satt noen insulinresistens-diagnose, men legger som sagt først på meg rundt magen. Ellers har vi noen bak i slekta med diabes 2 og noe hjerteproblemer. De gangene jeg har målt blodsukkeret har det vært fint ;-) Har du diagnosen? Og evt har du noen andre symptomer også? Klem Bruker ikke spray. Har kort regime. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142148077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehare Skrevet 1. august 2010 #13 Del Skrevet 1. august 2010 Hei, har ikke ikke mange symptomer annet enn at blodsukkeret gir sjeldnere el. Det legger seg på magen min også. Pors har ikke sjekket dette hos meg heller, det virker som de har standard prosedyrer bare. Stor forskjell fra private klinikker. Helt merkelig at Pors ikke sjekker sånt i forkant, men men... Følg magefølelsen din Håpefull, tror det er det beste. Dette kjenner du selv best. Tror dine egg er helt fine. Mine tvil er hos Pors. Synes de behandler oss alle "så likt". Har prøvd Albyl E og den hadde ikke spesielt effekt på meg tror jeg. Dersom du har noen i familien har diabetes så er det desto større grunn til å undersøke det hos deg. Aleris sa til meg at insulinet påvirker hele hormonsystemet og det påvirker eggene også. men start nå på partycoctailen din også satser vi alt på at nå finner dere gullegget!!!!! Hadde vært så glad på dine vegne om dere får det til i neste runde!!!! Fikk forresten saltvan skylling av livmoren. Aleris skulle se etter polypper, men alt så fint ut. tror det "vasket opp" litt der nede og kanskje du kunne prøve det samme God søndag, klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142148200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 1. august 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg gjør nok mye det samme med mitt blodsukker / min eventuelle insulinresistens som Metformin gjør, gjennom kostholdet mitt. Men skal som sagt spørre Pors om dette på fredag ;-) Spurte de på siste konsultasjon om skjoldbukskjertelen (produserer insulin) min var i orden. De tok jo da flere prøver av meg, så kanskje jeg allerede er noe testet ift dette. Saltvannsskylling av livmoren, lurer på om det er det samme som hysteroskopi? Det har jeg i såfall hatt ;-) Da gikk de inn med kikkert for å se om alt var bra, og jeg var i narkose. Alt så bra ut hos meg også :-) Hvordan kan de se om blodsukkeret gir sjeldnere el? Ønsker deg lykke til med jobben og sjefen din. Leste innlegget ditt. Håper det blir bedre, og at kanskje det sjefen din sa kom ut på en annen måte enn det det var ment. Du bør få en unnskyldning. På en annen side er det ikke sikkert du får den om sjefen din ikke forstår hvordan det han / hun sa kom ut og ble opplevd av deg. Uansett: ha fokus på hva som skal til for at du og barnet ditt skal ha det bra. Kanskje du må si til sjefen din hvordan du opplevde kommentaren, for å få det ut av verden. Vet ikke helt, jeg. Håper ihvertfall at det ordner seg ;-) Vi snakkes ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142149377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehare Skrevet 2. august 2010 #15 Del Skrevet 2. august 2010 Hei du, og takk for vennlige ord mtp sjefen o.l. Det er helt grusomt. orler nesten ikke tenke på det eller å forholde meg til det... Angående blodsukker og el så sa legen bare at høyt blodsukker påvirker el. Kan ikke si at jeg vet alle detaljene om dette... Men ring å få en time da vel!!! Å håper du blir gravid snart håpefull!!!! Saltvanns skyllingen jeg hadde er ikke hysteroskopi. Det jeg fikk var nok enklere. Fikk kateter og fikk sprøytet inn saltvann. Deretter så legen etter polypper og cyster. Ferdig på under 5 min. Ingen narkose.. Men alt dette som ble gjort på meg hos Aleris etter det siste forsøket mener jeg at Pors skulle ha gjort... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142152404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håpefull *er mamma* Skrevet 6. august 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 6. august 2010 Da er jeg igang, og storkoser meg med det :-) Jeg har ikke høyt blodsukker. Sist jeg tok fastende blodsukker for litt siden, var det på 5,1. Langtidssukkeret mitt ble også målt, og ligger på 5. Dette er bra :-) Jeg har ikke tatt sånn glukose-test (husker ikke akkurat hva det kalles), for å få et sikkert svar på om jeg faktisk har insulinresistens. Det at du har pcos er også et symptom på insulinresistens. Dette har ikke jeg. Synd at du har den opplevelsen av Pors, men flott at du fikk så fin hjelp av Aleris :-) Jeg synes Pors har tatt meg godt på alvor, og gjort mye ekstra med meg. Kleeeeeem ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142167115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillehare Skrevet 6. august 2010 #17 Del Skrevet 6. august 2010 Hei du! Godt å høre at du er ved så godt mot!!! Jeg har forøvrig ikke pco, bare en tendens i flg legen. Alt har vært normalt før jeg begynte med ass befr og etter det så ble skikkelik kluss med alt!!! Men det hører vel med i en slik behandling.... Fikk jo påvist manglende el blant annet. Målte blodsukkeret mitt forrige dagen og nå ser det ut som om jeg skal slutte på det nsart, litt usikker forsatt. Snakket med en bekjent av meg som er lege og hun fortalte at mest sannsynlig så fikk jeg metformin fordi det hjelper med å bli gravid på egenhånd. Ikke nødvendig blodsukkeret som det er i veien med. Hun sa at hennes kollegaer gir samme behandling, men at mange snakker ikke om det fordi det er litt kontroversielt ( å gi medisiner som man i utgp ikke trenger). Har ikke sagt ifra til pors ennå, venter til uke 12, da tenker jeg at jeg er på den trygge siden... God helg, klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142116674-urinveisinfeksjon-og-pr%C3%B8ver%C3%B8r-hjeeeeelp-er-s%C3%A5-fortvilet/#findComment-142167378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå