Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neglene på vesle fnugg vokser vannvittig.Jeg må klippe de 2 ganger i uka.Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må vi også, men bare på hendene, fot-neglene er ennå ikke klipt:) (6 mnd.)

Skrevet

man skal vel ikke klippe neglene på babyer? skal de ikke bites eller rives av? eller er det bare når de er nyfødt det kanskje?

Skrevet

Tror det er temmelig vanlig ja. Vi gjør det fortsatt på vår snart-tre-åring, klipper fingerneglene ca. 2 ganger i uka. På tærne klippes de mye skjeldnere.

Skrevet

Vi må også klippe to ganger i uka på datteren vår som er 4 måneder. Gjør vi ikke det ser det ut som hun har vært i krigen om natten. Full av blodige prikker over alt pga hun klorer seg selv i søvne!!

Neglene på tærne har jeg klippet en gang og det er lenge til jeg behøver å gjøre det neste gang igjen!!

Skrevet

Hvordan vet man at de kan klippes og ikke rives? :P

Skrevet

Høres veldig normalt ut ja..

Noen velger å klippe, noen river og noen biter.

Skrevet

Her også klippes det to ganger i uka. Heldigvis er snuppa tålmodig, så det er fort gjort. Da hun var nyfødt reiv jeg dem av, for da var de veldig myke. Nå er de for harde til det, så vi klipper. Hadde jeg revet nå, er jeg redd de ville blitt revet for langt ned og synes jeg har mer kontroll med saksa. Bite dem har jeg aldri fått til.

Skrevet

Jeg klipper vesla etter at hun har bada, da er neglene myke og lett å klippe :-)

Skrevet

Tips: IKKE bruk negleklipper, bruk neglesaks. Da lillegutt var 4 uker klarte jeg å skade fingeren hans med negleklipperen! Neglen bøyde seg bakover og jeg fikk litt av huden med. En traumatisk opplevelse med blod og tårer (jeg gråt mest). Heldigvis gikk det veldig bra. Men man har altså mye mer kontroll med neglesaks :)

Skrevet

Jeg reiv neglene når ho var nyfødt,men nå er de som små skarpe kniver og harde nok til å klippes.

Dette gjelder bare fingernegler her og,ikke tåsenegler.

Rart det der egentlig.Og hvorfor stopper det? Syns mine fingernegler gror drittsent:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...