Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper alle inn ammepumpe før fødselen eller? Lurer på å kjøpe en nå, tenker at man får vel alltid bruk for det hvis man f. eks. skal bort eller noe? Hvilken type er ok? Tenker å kjøpe en manuell, så kan man heller investere i en elektrisk om behovet er der. Men vil selvsagt få det billigest mulig, er det noen som har kjøpt på ebay? Evt anbefalinger?

Og hva med andre ting, flasker osv, hva trenger man egentlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lett å vite på forhånd om man trenger pumpe. Jeg venter barn nr 3 og har skaffet meg ny pumpe, for jeg regner med at jeg får like mye melk denne gangen også. Når man venter første barn, vet man jo ikke hvordan melkeproduksjonen blir. Det kan være lurt å bestemme deg for hva du vil ha dersom du trenger det, og heller vente å se. Da kan du sende mannen/andre for å kjøpe hvis du ikke selv orker.

Jeg har vært godt fornøyd med Avent sin manuelle pumpe (selges på de fleste apotek og babybutikker). Koster 600-700 kr, tror jeg. Jeg kjøpte min på tilbud i Sverige for 350,-. Dersom man ikke skal pumpe veldig mye, holder det med manuell - synes jeg i hvert fall.

Det kan være greit å ha en flaske eller to på plass - de fleste får jo uansett bruk for det en eller gang senere. Dersom du kjøper pumpe, er det gjerne med en flaske også. Hvis ikke, er det greit å kjøpe en flaske som passer til pumpa.

Skrevet

Da ville jeg heller ventet til etter fødselen m å kjøpe inn, da vet du mer hva behovet blir. Den (billige) manuelle pumpa blir jo fort veldig dyr hvis man må kjøpe en elektrisk i tillegg (og akkurat det er det mange som opplever; at den manuelle blir for vanskelig og tidkrevende at de heller ønsker en elektrisk..)

Selv er jeg storfornøyd m Medela Swing-pumpa (elektrisk), men den kan som sagt like gjerne kjøpes på apoteket etter fødselen- så lenge du vet merke og type kan man jo bare sende mannen/ slektning for å kjøpe inn eventuelt.

Skrevet

Takk for svar begge to. Er litt tilhenger av å handle billig på nett, og da tar det jo litt tid før varene kommer. Så jeg har nå bestilt en avent manuell pumpe, fant den til ca250kr. Så lar jeg pakken være uåpnet og selger den heller om jeg ikke får bruk for den. Så venter jeg med flere flasker osv til jeg ser behovet.

Skrevet

Det hørtes jo lurt ut. Du har jo fått den veldig billig, så om du ikke skulle få bruk for den, er det jo ikke så mange kroner. Som tidligere nevnt, har jeg vært veldig fornøyd med Avent-pumpa. Og jeg syntes ikke det var noe pes å sitte og trykke manuelt. Funka greit for meg.

Skrevet

Avent-pumpa er helt grei. Sjekk med den lokale helsestasjonen. Der jeg bor går det an å låne elektrisk pumpe. Tror det også gikk an å få låne på ammeklinikken på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...