Gå til innhold

Rosene skriver at hun ikke har krefter til å spå flere gratis, og at hun må begynne å ta

Anbefalte innlegg

Skrevet

betaling for det. Dette har hun skrevet i en stund nå. Men likevel sees hun titt og ofte spå mange gratis her inne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi hun bruker sidene her som reklame...Spår noen gratis, får folk til å ta kontakt, og må så ha penger for det....

Skrevet

Det er klart de fortjener å få betalt. De bruker faktisk ganske mye av sin tid.

Skrevet

Men kan ikke hun få bestemme selv om hun ønsker og spå noen gratis eller ikke da? Hvorfor lage en post om det?

Skrevet

Selvfølgelig får hun bestemme selv om hun vil spå noen gratis eller ikke!

Men da må hun ikke skrive at hun sliter sååå med sykdom, er sååå sliten og lei av å spå mennesker gratis, og at hun har sluttet å spå gratis

NÅR HUN FAKTISK spår mange gratis hver dag!

Skrevet

Ja,jeg syns det er skikkelig Uprofesjonelt....

Noen spår hun gratis og andre skal hun ha betaling for,å de stiller nogenlunde samme spørsmål. Å dette er i noen tilfeller på den samme tråden.

Jeg stillte engang ett spørsmål til henne,å da skulle hun ha betaling.

Men hun spådde de som hadde skrevet spørsmål både foran å bak meg ;))

Skrevet

Jepp! Ikke mye "yrkes"-profesjonelt:p

Skrevet

jajaja... dere bør jo egentlig bare være glad for at hun spår noen gratis. Hun har sikkert en del annet å gjøre hun også... Og hvis spåing er jobben hennes, så må hun faktisk ta betalt for det. Man bruker tid og krefter på spåing - på lik linje med en annen jobb. At hun orker å spå noen ekstra på "fritiden", får dere bare ta som en bonus.

Hvis man skal kreve å få spåing etc etc, så må man faktisk kontakte noen som tilbyr spåing - for eks teletorg el.l, og da må man betale for det. (25-30 kr pr min). Når jeg spår her inne, så bruker jeg fort 30 minutter på en reading (lesning + at jeg skriver ned det jeg har fått opp samtidig/etterpå). Nå er jeg riktignok ingen "ordentlig" spådame, men det hadde kostet dere en del om dere skulle ha betalt minuttpris... Jeg regner med at det ikke er så mange som har lyst eller mulighet til å jobbe gratis for arbeidsgiveren sin...

Jeg er veldig for tanken om at spåing etc skal være gratis - og at man evt bare skal ta imot de gavene/pengene man blir tilbydd. (Litt i tråd med Snåsamannen). - Men i vår moderne verden har vi har faktisk regninger som skal betales! Spådamer må også ha mat!! Vi lever ikke på bare luft og åndelige energier! :D

Vi har også våre liv - og famile/venner etc etc... Husvask etc etc. forsvinner ikke av seg selv her heller! hehe ;)

Tenk på det neste gang dere syter og klager over at spådamene her ikke har tid til å spå dere gratis...

Om man bruker sidene her til reklame eller ikke er en annen sak. Det er opp til "moderator" å avgjøre om det er innenfor det lovlige eller ikke.

Ha en fin natt alle sammen :D

Skrevet

Jeg er overrasket over hvor mange som skriver sånne ting som dette som anonym jeg da :S

Skrevet

sier vel mer om dem som henger ut personer på et forum på nett. Ufyselig oppførsel

Skrevet

Ufyselig oppførsel?

Synes ikke Rosene er noe bedre skal jeg være helt ærlig....

Hun har ved flere anledninger lovet å spå meg gratis, men aldri gjort det...dråpen som fylte begeret for meg var når hun for noen dager siden påstod at hun hadde sendt meg en priv meld med "spådommen"!

Dette er naturligvis ren spikket løgn fra hennes side...

Jeg tror hun kjenner igjen nicket mitt og presser meg litt (fordi jeg i fjor brukte 600,- for 2 omganger med spå, jeg var en smule desperat på om jeg noen gang kom til å bli gravid igjen)...

Misforstå meg rett; jeg er ikke ute etter at dere skal bruke tiden deres på å spå folk gratis...men hva feiler det en person som går ut og "lokker" folk med gratis spå på et slikt forum der det finnes så utrolig mange "desperate" sjeler (deriblant meg selv) som er ute etter et håp/svar på om de noen gang skal få en liten spire osv...Synes det er kynisk og dårlig gjort!

Det var en litt lengre oppe i tråden som nevner noe om å bruke mye tid og energi på spå, og hva det koster å ringe en såkalt "spå-linje" i minuttet...De som spår over telefon er registrerte og jeg regner med at de betaler en hel del til staten for å kunne drive på med det?

Betaler dere skatt av pengene?

300,- for en halvtimes jobb= 600,- netto i timelønn...det er jaggu ikke dårlig!!

Jeg setter ting veldig på spissen nå JA, men hvorfor ikke?

All honnør til dere som gjør dette uten å ta betalt, håper dere fortsetter med det....det er så mange som setter pris på dere! :D

Og til dere som tar betalt; helt i orden det og...så lenge dere er ærlig og ikke forsøker "lokke" kunder med løgn!

Skrevet

"Det var en litt lengre oppe i tråden som nevner noe om å bruke mye tid og energi på spå, og hva det koster å ringe en såkalt "spå-linje" i minuttet...De som spår over telefon er registrerte og jeg regner med at de betaler en hel del til staten for å kunne drive på med det?

Betaler dere skatt av pengene?

300,- for en halvtimes jobb= 600,- netto i timelønn...det er jaggu ikke dårlig!!

Jeg setter ting veldig på spissen nå JA, men hvorfor ikke?"

De som har spålinjer må betale for å leie linje (hos for eks. teletorget) og betale skatt. Så det er ikke 25 kr pr min rett i lomma, nei.

Jeg vet ikke hva andre gjør, men jeg tar ikke betalt for spåing på nett eller av de som kommer hjem til meg. Det hender jeg får ei vinflaske eller en blomst som takk. Det har vel hendt en eller to ganger at jeg har fått en 100-lapp eller to (som jeg skulle kjøpe meg en blomst for selv som takk for hjelpen). Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har skattet for dette. (Som kanskje er av en verdi til 1000 kr fordelt over en del år...)

Men må si jeg ikke har dårlig samvittighet for det! Jeg spår gratis - og så velger folk selv om de vil gi meg noe.

(Ofte ringer jeg opp folk fra min telefon for å spå/fortelle det jeg har fått opp - så jeg er vel strengt tatt i minus!!)

Håper dere kan slutte å irritere dere over dette - og andre småting her på forumet snart! Det er så mye annet dere kan bruke energien deres på! Nyt livet og fei for egen dør først....

Om det er en og annen "svart" spådame der ute, så får det så være for min del.... Jeg tror det er andre bransjer det blir gjort mer svart enn i alternativbransjen.... men men....

Det er synd om dere føler dere snytt eller lurt av spådamene her inne... Det hender man glemmer de man har lovet å spå etc. Ting kan også bli borte av en eller annen grunn... så synes det er litt grovt å beskylde henne for å lyve. Ta det heller opp med henne enn å legge det ut her til diskusjon!

Dere ødelegger så mye for dere selv med all negativiteten rundt dere!!

Lyse og positive tanker til dere alle her inne! :)

Skrevet

Enig med Sanna28!

Vi burde sette pris på at de tar seg tid til oss i det hele tatt.. Men som Sanna sier, ta det opp med Rosene, ikke resten av verden!

Personlig har jeg ikke opplevd noe negativt med verken Rosene eller noen av spådamene her inne..

Hvorfor har du brukt så mye penger på henne hvis hun ikke svarer da ?

Av og til skal vi kanskje ikke vite alt, heller... Fint å få litt overraskelser i livet også, synes jeg :)

Skrevet

Jeg har prøvdt begge deler, betalt for spåing gjennom profosjonelt tlf med 25 kr min, har også betalt ei her inne som er såkalt rosene for spåing, og må si at det blir siste gang jeg betaler noen for det! Av det hun spådde meg stemmte ingenting, jeg kan ta f.eks jeg spurte henne det stander spørsmålet om når jeg ville bli gravid og slikt, husker ikke helt når hun sa når, men hun sa at alt ville gå bra, fødselen ville gå greit, ville bruke ei tid, men det ville gå greit.... Jeg kan ikke ha fødsel da jeg ikke kan føde pga for smalt bekken, har ei lita ei fra før av og tok da og scannet bekkenet mitt og var alt for trangt.(jeg er lita) hun sa også at jeg ville få en gutt først og så ei jente.. da nevnte jeg ikke at jeg hadde ei jente fra før av, så der var det også bare feil... for å si det slikt, noen kan ta feil, men når man trosalt betaler for det så synest jeg det er veldigt ergeligt!!

Det at noen som er heldige å fått ett talent burde ikke missbruke det og ta betalt for det! Man er ikke nødt å spå for å overleve da det finnes haugevis av jobber som andre trosalt lever av! Ja dere bruker deres energi, og bla bla bla.. men dere bestemmer selv hvor ofte og hvor mange, og om dere vil bruke en hel dag på det her inne isdedenfor å ver med familie... er ingen av oss som tvinger dere.. men jeg synest at det blir feil å ta betalt av det, da det er så mye humbug ute å går.. ikke vil jeg betale noen her inne pga spåing/klarsynt, og barnimagen er ikke ett forum der man skal ta seg betalt for spåing heller!

Jeg velger å ver anonym slik at jeg ikke får direkte hevs av andre her inne!

Skrevet

Axinja ;

Jeg har aldri lokka deg,og heller ikke lurt deg. Syntes det er ganske leit at du ska beskylde meg for slikt,uten grunn.. Du ville bli spådd i anonym tråden,der hadde jeg over 300 stk som jeg spådde.Husker du ?? Det er ikke alle mann rekker da, men jeg gjøre så godt jeg kunne.. GRATIS...... (husk da at jeg har 3 barn jeg er alenemamma til, samt dårlig helse) Likevel satt jeg til 02 på natta å spådde.(.Det ska være moro spå,en koslig hobby mann har liksom)Jeg sendte deg en privat mld her på innboksen. Lurte på om jeg har spådd deg ennå, for som sagt så har jeg 3 spåtråder,på bim..Det blir da helt umulig å huske alle mann spår osv.Fikk til svar, nei.. Jeg sendte deg da en ny innboks mld, der jeg spådde deg.. Merkelig at du ikke har fått den mld da..Presser deg ?? Hva i alle dager,er det du mener ?? Jeg har vel aldri pressa deg slik at du ska kjøpe en spå-pakke av meg.. Syntes du er ganske krass,for å si det mildt..

Skrevet

På meg virker det som om trådstarter er bitter av en eller annen grunn

Hva er vitsen med en slik tråd?

Om Rosene likevel på tross av at hun sier at hun ikke vil gjøre det gratis mere fortsetter å gjøre det gratis så får det da virkelig være hennes sak eller?

De som er heldige og bli plukket ut burde være glad til å få bli spådd gratis, er jo bare å sjekke teletorgtjenestene, der blir det fort minimum 500-600 kr for å bli spådd, og oppsøker du noen personlig så koster det fort opp mott 1000 kr.

De som lever av det er selvstendige næringsdrivende så om de tar 300 kr for halvtime så kommer det moms og avgifter i tillegg til skatt slik at 600 kr timen reellt sett lander på 200-250 kr og det er en helt normal timeslønn.

Nei er en misfornøyd så ta det opp med den det gjelder, ikke lag en tråd hvor masse dårlige oppstøt kommer fram, og attpåtil ikke tør signere med nick!

Skrevet

Hi

Unnskyld meg, men jeg "henger ikke ut" Rosene når jeg skrev dette hovedinnlegget..

Hun gjør seg selv til en "offentlig" person her inne, og en som tilbyr sin tjenester til dem som ønsker. Hun bruker også BIM som reklamested. Da har jeg faktisk RETT og LOV til å uttrykke min mening om hennes "produkter".

Jeg har aldri brukt penger selv på dette tullet, men jeg har spurt om hun ønsket å spå meg gratis. Nei det hadde hun sluttet med fordi hun var så syk og allerede hadde spådd mange gratis i en lang periode da.

Da blir jeg sur når jeg ser henne spå andre gratis like etterpå.

Javisst har hun lov til å gjøre som hun vil, men da kan hun hvertfall si ifra på en ordentlig måte at hun ikke gidder.

Hvorfor skal jeg signere med nick? Nei det orker jeg ikke av hensyn til meg selv. Jeg vil ikke ha pm full av bedrevitende kjerringer som synes det og det om Rosene, og at jeg er så slem.

Skrevet

Og forresten, når noen reklamerer for tjenester de selger, så er det faktisk lov til å si sin offentlige mening om dette.

Tåler ikke Rosene konstruktiv kritikk, så må hun heller ikke reklamere for seg selv så åpenlyst.

Skrevet

Synes denne tråden er rett og slett barnselig, har selv blitt spådd av rosene og vuttu det var mye som stemte, om rosene har overskudd til å spå folk er helt opp til henne. hun skal ikke kritiseres får det hun gjør, greit at vi har yttringsfrihet her i norge men det å snakke nedlatende til personer eller rakke ned som dette her er rett og slett ufint.. kjenner jeg blir irritert. og er helt enig med sanna82 eller hva hun het lengre opp her. synes faktisk at enkelte kan vokse opp, istede får å være ufin så kan man gå inni seg selv å se hva man har gjort galt osv. ingen er perfekte, ingen. så jeg sier til rosene STÅ PÅ = ) og til resten av spådamene: )

Skrevet

Sirite;

Tusen takk for din støtte. Det betyr mye for meg.. Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe andre,når jeg har mulighten.Det er moro å spå,og enda mer moro å se at ting stemmer.Har jeg muligheten så spår jeg folk gratis, se bare på den trådene j har flere steder.Det sier seg selv,at jeg ikke har muligheten til å rekke over alle.Jeg gjør så godt jeg kan.Er ikke meningen å være "slem" å hoppe over noen,men det er helt umulig for meg å rekke over alle. Men da har mann jo muliget til å kontakte mg personlig for større spå. På mine tråder hvor dere fikk bli spådd gratis, så måtte jeg begrense det til et spørsmål-. Slik at jeg ska rekke over alle.Og når mann spør om 3-5 spørsmål så hopper jeg over dem, da jeg må ta et spørsmål pr pers slik at det ska være rettferdig for alle- For jeg har også fått en del kjeft pga det..

Takk til alle som støtter meg,

Det betyr mye for meg..

Skrevet

Å kalle dette innlegget barnslig, er vel mer barnslig i seg selv det.

Er det barnslig at noen reagerer på hennes måte å reklamere på? Og er det barnslig at jeg synes hun "jukser" litt med: "Nei nå kan jeg ikke spå flere gratis, har sluttet helt med det fordi jeg er såå syk."?

Er morsomt at hun har klart å spå noen av dere riktig, og sikkert koselig for dere, og da forsvarer dere også henne. Forståelig det.

Men jeg må da jaggu få si min egen mening om dette uten å bli kalt -barnslig-. DET er barnslig det.

Jeg liker ikke dette konseptet hennes, og ei heller måten hun reklamerer på her inne. Spesielt med tanke på alle de som i årevis prøver og prøver å bli graivd, og vil ha henne til å spå henne, men som hun "er for syk for, og som må betale." Nå snakker jeg ikke om meg selv, men ser de fleste som skriver i hennes tråder nettopp er prøvere.

Hun utnytter manges sårbare situasjon her, og har funnet plommen i egget å reklamere på.

Utspekulert.

Skrevet

er det noe å diskutere for, henne bestemmer selv hvem hun vil spå å ikke.. gaaad!!

Skrevet

Anonym ;

Hvis du leser reglene her på Bim,så ser du at dette du driver med er trakkasering og mobbing.. Det er ikke lov å henge ut folk her,..

Skrevet

De reglene gjelder vel heller "privatpersoner".

Når man reklamerer for noe, selger noe, og vil ha noen til å kjøpe sine tjenester, så får man regne med litt kritikk også.

Er dette trakassering og mobbing for deg, så kommer du til å bli mye trakassert og mobbet i ditt liv, annie 11:51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...