Gå til innhold

Noen her som har hamster/peiling på hamster? "Dotrening"...

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Vi kjøpte hamsteret Lilly i forrige uke. Hun er ca 8 uker gammel nå. Vi har siden da prøvd å finne ut hvor toaletthjørnet hennes er, de lager seg jo ofte faste hjørner hvor de går på do.

I går fant jeg ut at hun har begynt å bruke huset sitt som toalett... Vi bruker opprevet toalettpapir som redemateriale istedenfor hamstervatt (pga alle advarslene mot hamstervatt), og dette var fullt i tiss... Lå endel bæsjeklumper der inne også.

Satt inn hamsterdo med chinchillasand i håp om at hun ville skjønne dette, men hun bare hamstrer sanden og tar den med til huset.

Vi har et ricco tower-bur, og huset hennes står i 3. etasje mens doen er i 1, etasje av buret, kanskje hun ikke gidder å gå ned, hehe...

Er det normalt at de tisser og bæsjer i huset eller?

Er nesten redd hun er gravid siden hun oppfører seg så rart, hun bodde sammen med både søstre og brødre til hun var 7 uker, og har nå funnet ut at de blir kjønnsmoden rundt 5 uker...

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

det er helt normalt... mine hamstre har drevet å holdt på med dette også.... bytter litt rundt på hvor det passer de å gå på do...

ville sluttet med å bruke toalettpapir i buret..., ikke bra om hun skulle finne på å spise det.. kjøp heller høy hun kan bruke som rede...

Skrevet

Kutt ut papir og kjøp inn høy heller til redet, hamstere og andre gnagere har gjerne tendenser til å ha toalettet der de selv finner det for godt...

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Ok, takk for svar :-)

Har brukt papir som ikke er bleket/farget da, men kanskje høy er bedre =)

Vatt vil jeg ihvertfall ikke bruke!

Har flyttet noen bæsjeklumper oppi doen, kanskje hun skjønner det da...=P Hvis ikke får jeg bare rengjøre buret hennes hver dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...