Gå til innhold

Kan vi ha sex før jeg har vært på 6 ukers kontroll????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg klar, men er usikker på om jeg burde vente til etter 6 ukers kontrollen.

Hva gjør/har dere gjort????

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemamsi
Skrevet

Det er pga infeksjonsfare at man ikke skal ha sex før etter 6 ukerskontr.

Så det er jo veldig lurt å vente til alt er grodd og 100% grodd innvendig også.

Selv om du føler deg klar så kan det hende du har innvendige rifter, som kan bli betente. Og det kan jo få fatale følger.

MEN, jeg greide ikke å vente :P

Etter første fødsel så gikk det 4 uker, og andre fødsel så gikk det 6 uker (men hadde ikke vært til kontroll enda)

Skrevet

Når jeg dro fra barsel på SIV så fikk jeg beskjed av hu jeg hadde sånn samtale med før man drar hjem (usikker på om det er jm eller hs) at vi kunne gjenoppta sex når man følte seg klar. Sa ingenting om 6 uker.

Skrevet

så lenge dere bruker kondom skal det være trygt:)

en viss fare er det sikkert men vi hadde sex etter 3 uker..

bare vær forberedt på at selvom du føler deg klar nå,så kan det gjøre grådig vondt! gå forsiktig fram:)

Skrevet

Vi hadde sex etter 4 uker.. Klarte ikke vente, det skjedde bare. Brukte ikke kondom heller. Men men, følte meg klar: detr gjorde ikke vondt å knipe lenger og renselsen var over. Er egentlig glad vi hoppet i det, ville grudd meg om vi satte en dato på når det skulle skje..

Tror forresten at dersom du ikke kjenner noe smerte når du kniper det hardeste du klarer, så gjør det neppe vondt å ha sex heller.. Sånn var det i allefall for meg .. Good luck ;)

Skrevet

Ventet 5 uker første gangen, 2 1/2 uke denne gangen.

Har også fått med meg at så lenge man bruker kondom er det ingen risiko for infeksjon.

Skrevet

her ventet vi bare 2,5 uker. da hadde jeg sluttet å blø.

det gikk fint, Så vi har gjentatt det et par ganger:-) nå er baby 4 uker... merker ikke noe ondter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...