Gå til innhold

Ingen vannfødsel på meg i allefall

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått svar fra sykehuset ang vannfødsel.

Et av kriteriene for å kunne benytte seg av tilbudet er at man har en bmi på under 30. Men min høyde betyr det at jeg måtte ha veid under 83 kg. Jaja. Da veier jeg "bare" 50 kg for mye.

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Jeg gadd ikke søke engang for var klar over kriteriene.. Dette er fordi HVIS noe skulle gå galt under fødsel er de avhengig av å kunne dra deg RASKT opp av badekaret uten hjelp fra deg. Det er litt vanskelig når man veier 120kg slik som meg... I tillegg får de ikke overvåket fødselen like nøye med div apparater osv, og det er en større risiko for overvektige å føde(det sliter jo på kroppen og en tung kropp trenger strengt talt ikke enda mer slit), derfor vil de ikke la overvektige føde i vann.

Dette var det jeg har lest meg til i allefall:)

Jeg tror dette gjelder ved de fleste sykehus.

Det er i alle fall sånn både på ahus og på sykehuset i Førde.

Og jeg tror det e BMI ved fødsel som teller. Det er derfor jeg reagerte litt. Jeg vil da egentlig tro det er MANGE som har bmi over 30 når de skal føde !?

Man skal IKKE regne BMI under svangerskap, så de må vel regne før fødsel?

Jeg hadde BMI på 30 når jeg ble gravid sist, la på meg over 20kg når jeg var gravid. Jeg tenkte ikke at det var et problem engang. Ingen nevnte noe som helst om vekta mi på sykehuset :-)

Blir vannfødsel neste gang og!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...