Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først så kjennes det ut som små luftbobler i magen...Det gjorde det hos meg i hvertfall. Fikk du vite på den Ordinære Ultralyden med hvor morkaka di er plassert??? Jeg har morkaka foran babyen og dermed kjente jeg ikke ordentlig med liv og dult før i uke 24. Så for meg tok det tid og jeg er 2.gangs.

Men snart nå kommer du til å kjenne den lille. Det er så inviduelt med når vi gravide kjenner liv. Og mye kommer ann på hvor morkaka er plassert.

Masse lykke til og gled deg:=)

Veldig individuelt når man kjenner liv, Og forskjellig fra unge til unge. Og som nevnt ovenfor har plasseringa av morkaka mye å si. Sist da jeg var førstegangs kjente jeg liv allerede i uke 13 (med andre ord veldig tidlig). Denne gangen er jeg ikke helt sikker på om jeg har kjent liv enda, og nå er jeg snart 18 uker på vei! Har hørt hjertelyd, og vet at barnet lever der inne, men har mest sannsynlig morkaka forran denne gangen (men er ikke sikker siden jeg ikke har vært på UL enda).

De er ikke uvanlig å ikke kjenne liv i uke 21 når du er førstegangs. Ei venninne av meg kjente ikke liv før 23 uker på vei, selv om morkaka ikke lå forran. Hun hadde bare ei rolig jente der inne, og hun sparket heller ikke ut mot magen.

For meg har det egentlig ikke føltes som bobling, men små små dult inne i magen (og det kiler for meg). Og jeg har pleid å kjenne det best når barnet sparker langt nede på magen og litt ut mot sida. Jeg er vel mest følsom der. Dette er nok sikkert individuelt da...

Gled deg til sparkene, for de kommer helt sikkert snart!

Jeg kjente liv i magen rundt uke 20 med min første. Nå i mitt andre svangerskap så vet jeg hva jeg skal kjenne etter, og vet at jeg faktisk kjente liv tidligere første gang, men at jeg ikke skjønte det var babyen.

Det kan kjennes ut som luft i magen, små bobler, av og til som om noen "kiler" deg inn i magen/stryker forsiktig inni der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...