Bippe77 Skrevet 22. juli 2010 #1 Skrevet 22. juli 2010 han her har jeg aldri helt fått inn i noe godt mønster pga reising, nytt bosted og storebror hjemme istedenfor i bhg... men nå som storebror starter i bhg igjen, så skal jeg gå virkelig inn for å få til et bedre mønster enn nå... for dette funker ikke! Han har sovet litt her og litt der... veldig typisk at han har sovnet rett før vi må dra han opp og inn i bilen for å kjøre 5 min hjem eller noe... og nettene... de blir bare mer og mer slitsomme... spiser OFTE! men sovner rett etter amming da... så egentlig ikke noe problem, hadde han bare spist litt sjeldnere... Storebror var helt lik mht spisingen, tok lang tid før det var bedre... noen gode råd? og hvor mange ganger/når sover de på 5 mnd? Tusen takk for alle tips altså!
Tingeling&guttaboyz Skrevet 22. juli 2010 #2 Skrevet 22. juli 2010 Mitt stalltips er rutine, rutine og atter rutine:) (men som jeg skjønner av innlegget ditt har det ikke vært så mye rom for det ennå) Da ville jeg begynt med fast kveldsstell som du gjentar til det kjedsommeliget hver kveld. Jeg gir grøt, bader og pupp på sengekanten før nattasang og legging i våken tilstand. Dette har jeg gjort fra fødsel(grøt seff etterhvert... og har funket som en drøm med begge gutta. SOver hele natten fra 19-06/07. Om dagen har jeg lagt etter 2-2,5 timer ved 5 mnd alder. Minstemann som nå er 8 mnd var akkurat i overgang fra 3 til 2 dupper ved den alderen. Han sover som regel mellom 1,5-3 timer hver gang nå. Nattavvenning vet jeg dessverre ingenting om for begge mine har avvendt seg selv etter fast føde. (Bortsett fra minste som jo våkner mellom 5-6 og får pupp, så jeg nattammer vel litt fortsatt, men ser ikke på den ene gangen som noe problem da jeg får sove mer etterpå.. Ellers måtte jeg nok stått opp, og det er uaktuelt så lenge dette funker... Men summa sumarum: introduser rutiner og prøv å etterlev dem. Samme leggetid hver kveld, samme rutine, også når du legger borte. Lykke til:)
Magia Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 Signerer Tingeling&Guttaboyz: rutiner,rutiner,rutiner! Det tar nok noen dager å få han i rutine, men hvis du er knallhard tre-fire dager skjønner han nok tegningen. Rutinene våre er: Våkner rundt 9: kos og basing i senga, og pupp når han er sulten Dupp mellom 11 og 12 i kanskje to timer (noen ganger mindre) Våken to-tre timer før ny dupp (sover kanskje en time) Han tar kanskje en liten dupp på 20 min på kvelden, men ikke senere enn kl 18. Spiser hver 4. time, så alt kommer an på når han er sulten på morgenen. Vanligste er at han spiser kl 10, 14, 18 (har innført grøt og sviskemos + pupp kl 18) og påfyll ca kl 20 Vi starter leggingen halv åtte med kveldsstell (bad hver 3. dag), tannpuss, tran, pysj osv. Etter han har spist litt før kl 20, legger jeg han våken i sengen sin, og han sovner som regel fint. Våkner rundt 6-7 på morgenen og får pupp før han sover noen timer til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå