Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg ikke hører til her helt enda, men er det noen som har noen tips? :)

Ho våkner 04.30-05.00 hver morgen nå, noe som er alt for tidlig for mor. Hva bør jeg gjøre for at ho skal sove litt lenger om morgenen? Jeg ser jo at ho fortsatt er trøtt, men nekter å legge seg ned igjen for å sove. Noen tips? Jeg legger ho ca sju om kvelden. Og ho sover 3 lurer i løpet av dagen, disse tre kan vare fra 20 min til 1,5 time. Og det er vanskelig å ikke la ho få disse lurene, da ho er kjrempetrøtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart hun er trøtt på dagtid om hun ikke sover om natten.

Her får man ikke både pose og sekk. Du må nok velge: dagsøvn eller nattsøvn:)

Jeg ville ha kuttet dagsøvnen. Ikke alt da, men myyyye. 3 lurer er mye for en 10mnd gammel baby. Hun er jo ikke et spebarn lenger. Ville iallefall ikke latt henne sove etter kl.15.

Lykke til!

Skrevet

Hurra! Takk for at du skrev dette innlegget, lurer på akkurat det samme selv. Poden er snart 11 mnd, våkner SENEST 05.45, legger seg rundt 20.00 på kvelden.

Ser ikke helt poenget med at han står opp så tidlig når han uansett er stuptrøtt igjen kl 08. Hva med når han skal i barnehage om en måned?? Kan jo ikke komme sovende dit.....

Prøver å "nekte" han å sove så mye på dagtid, men det er vanskelig. Blir supersur og sovner tilslutt av seg selv hvor det måtte være(type i bilen eller i vogna eller på fanget vårt).

Trenger hjelp til å få orden på dette før barnehagestart!

:)

Skrevet

Ja, og det er jammen ikke lett å nekte de søvn altså! Ho bare sutrer og skal bli båret hele tiden når ho er trøtt. Også sovner ho bare av seg selv på fanget mitt eller sittende i vognen på tur. Og hvis ho ikke sover etter tre så sliter jeg virkelig med å holde henne våken frem til leggetid altså. Da må vi finne på noe med ho hele tiden for å holde ho opptatt.

Hvordan skal man klare å snu på døgnet så ho sover mer på natten enn på dagtid?

Skrevet

vi jobbet med det samme, og i noen uker måtte vi aktivisere han kontinuerlig fra kl 6 til kl 12. det var beintøft, siden jeg også var stuuuptrett... men det gikk seg til..

Og lettere ble det da han begynte i bhg, da ble han så oppspilt av alle de andre barna :)

Bare stå på, det er tøft mens det står på, men det er verdt det...! En liten gulrot kan være at poden her sover nå til 8:30-09:00, i forhold til kl 5 tidligere:)

Skrevet

Takk for oppmuntring! :) skal prøve så godt jeg kan på å aktivisere ho så lenge det går :) håper det hjelper på altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...