Gå til innhold

Leier enda, har to barn, jobber praksis så jeg har ingen fast jobb, for mange kredittkort til huslån og gravid igjen... Bare fire-fem uker på vei - vet ikke hva jeg skal gjøre!! Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Medisinen jeg bruker gjør at ingen prevansjon virker så mange prosent som på andre på meg.. Har vært forsiktig, ikke alltid brukt kondom, men han har ikke sluppet inn i meg... SÅ gravid igjen...

Vet jeg ville ha nr tre en gang, men ville vente til jeg har fått kjøpt hus!! Første barnet fikk jeg da jeg var student, bodde langt hjemmefra og lita inntekt... Derfor tok vi opp kredittkort etter kredittkort, den største feilen jeg har gjort i mitt liv! Men allikevel får vi ikke lån i de tre bankene vi har prøvd for å bli kvitt disse...

Vi overlever med inntekten allikevel, min samboer tjener nesten 400 000 i året og jeg litt over 200 000,er ferdig utdannet men jobber bare "praksis" og får betalt fra nav siden det er vansjelig å få fast jobb i mitt yrke.. Inntekten gjør at alt akkurat rekker...

Leier i kjellerleiileghet, har tre soverom, men det er jo ingen trygg plass å bo når vi plutselig kan bli bedt om å flytte!

Hadde vi fått huslån ville jeg beholt barnet! Kan prøve flere banker, men tviler... Vil et argument at jeg er gravid og vil vite om jeg får huslån før jeg bestemmer meg for å beholde barnet være et dårlig argument?

Vil beholde nurket, men vi vil ikke klare det!!!

Barna mine er seks og to..

HVA VILLE DU GJORT???

Fortsetter under...

Har du prøvd å få hjelp hjå kommunen?

Meiner dei skal ha økonomiske rådgivere som skal hjelpe "folk som deg."

Banken din har også økonomiske rådgivere.

Bostøtte?

Kan det være noko info å hente her:

http://www.inkassoguiden.no/

Her ferdes det mange mennesker som har stor peiling på økonomi, lite aktivitet nå i ferien da men:

http://www.pengevett.com/

Kan du ta en ekstra jobb ved siden av? Kan din mann?

Ok, det er utrygt å leie, men det er det mange som gjer, og ikkje verdens undergang. Og blir de bedt om å flytte ein gong, så finn de jo alltids noko.

Kva eg ville gjort?

Eg hadde ikkje tatt abort. Men det er meg.

Lykke til!

Vel.. vi har hus( som trenger MYE arbeid, men det er i det minste vårt) dette koster oss mer enn ei leilighet pga forsikringer og kommunale avgifter..

Mannen har vært arbeidsledig i snart 2 år og for å få jobb skal han begynne studere fra høsten. Da ferdig om 4 år.

Jeg var ferdig utdannet i fjor og har ikke fått fast jobb. Får årsvikariater som lærer. SÅ jeg betaler ganske mye på studielånet i tillegg. Pengene strekker akkurat hver mnd.. Det er STRAMT når man får utgifter som å kjøpe nye garderober til ungene.. bilen streiker mm

Nå skal vi skvise en barnehageplass til inn i økonomien.. og det går med et nødskrik..

SÅ her kommer nr 3 i desember/januar.. barnet MÅ begynnei barnehage fra august rett og slett fordi jeg er avhengig av jobb for å forsørge familien mens mannen er student..

Situasjonen er langt ifra perfekt.. mannen ønsket at vi skulle vente noen år til.. og det forstår jeg veldig godt.. men jeg klarte ikke tanken på å ta abort.. Vi trenger ikke et liv i luksus.. så lenge vi har hverandre.. Når han er ferdig å studere, så vil vi få det bedre uansett..

Lykke til med valget og fremtiden..

Jeg ville heller ikke tatt abort.. Det er merkelig kor godt ein klare seg viss ein berre vil.. Vi fikk vår første mens vi begge var studenter.. Vi har ikke noe luksus økonomi med med prioriteringer så klarer vi komme i mål kver mnd.. vi har eid hus i 3 år, men har litt for masse små lån som vi prøver å bli kvitt.. Det finnes masse forskjellige som kan hjelpe dere økonomisk.. F.eks har de i kommunen nåke som hette startlån for de som skal kjøpe hus.. Vi sleit med å få lån til huset, men gikk tilslutt i ein liten bank på ei øy utenfor her, de trenger kunder så der fikk vi et lite lån.. Har ikke noe stort hus, og det begynner å bli trangt her når det skal komme en til.. men der det er hjerterom er det husrom... Vi har det kjempe godt, har ikke råd til å kjøpe dyre ting te ungene og prioriterer heller ungene enn ting til oss sjøl... Det skal MASSE til før eg i det heile tatt hadde vurdert abort, men da e jo meg då.. Dåke klare da viss dåke vil.

Kanskje dere har foreldre som er interessert i å stå som sikkerhet for en viss prosent som gjør at dere kan søke lån? Dersom dere ikke har huslån fra før av, kan kanskje førstehjemslån være noe? Må vel ikke være et stort hus heller, men deres eget?

Hør med familien om de kan være interessert i å hjelpe, håper det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...