Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en tulle på 6 mnd som ikke vil sove natta gjennom. I gårnatt sov hun fra 19.30-05.15 og i natt fra 19.30-00.20. Så da sitter vi her da og er våken mens ALLE andre sover. Ikke noe håp om at hun ska sovne igjen når hun våkner. Er lys våken,ligger bare å pludrer i senga si..

Tips mottas med STOR takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

funker det ikke å gi henne pupp/flaske når hun våkner, for så å legge henne ned igjen?

det gjør vi med snuppa vår på 8mnd, å hun sovner stortsett igjen.

Så lenge hun er fornøyd med å ligge i senga si, så hadde jeg gått å lagt meg igjen. Hadde ikke sittet våken nei.

Her sover snuppa i sprinkelseng på vårt rom, å så har jeg en stol som jeg sitter i når hun skal ha mat på natten. Når hun våkner så tar jeg henne opp, gir henne mat og så legger jeg henne ned i sengen igjen.

Noen ganger så sovner hun med det samme, og noen ganger begynner hun å tulle og setter seg opp/står.

De gangene hun ikke sovner, så går jeg i ring i mellom vår seng og hennes. Å legger henne ned gang på gang, å da sovner hun tilslutt :)

Skrevet

Å sove i over ni timer tror jeg flere her inne ville kalle en god natts søvn, men jeg skjønner godt at du blir frustrert når hun våkner igjen halv ett.

Jeg har ikke så mange tips å komme med dessverre, men hvis hun ligger og pludrer ville jeg bare latt henne ligge og gått og lagt meg igjen.

Skrevet

Sikkert mager trøst, men ALLE andre sover ikke.. Jeg sitter stortsett våken med min kar fra 23.30 til 03.00.. Bruker bare å overse han når han ligger og "styrer". Da sovner han til slutt. Dersom han får øyekontakt blir han enda mer vill og tror vi skal leke. Men han er bare 7 uker, vet ikke om det har noe å si.. Synes det høres deilig ut med 19 til 05 jeg.. ;)

Skrevet

Takk for svar;)

Har prøvd det meste. Hun fikk pupp i senga og da trodde jeg hun sovna igjen,men etter en liten stund var hun så blid å lå og sa papapa ;)

19til 05 er greit,men 05 e litt i tidligste laget...

Ikveld sovna hun 19.20 og våknet 20.30 igjen. Så nå er hun lys våken her i stuen sammen med oss. Måtte bare ta henne opp tilslutt,gråt så veldig :(

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det verste dere gjør er å ta henne opp. Da lærer hun jo aldri at man skal sove på natta. Når småen her våkner og ikke vil sove igjen, så må han bare ligge i senga, uansett om han vræler eller bare pludrer. Jeg sitter sammen med han mens han gråter, men han får IKKE komme opp, og jeg snakker ikke til han. Minst mulig stimuli på natta.

På natta skal man sove, ikke leke, og det må babyen lære!

Skrevet

Hei:) Vi har en liten frøken på 5 mnd som har vært slik som du beskriver. Hun har lenge lagt seg i 22 tiden, og jeg ville prøve å snu det slik at hun kom i seng litt tidligere. Hun kan gjerne sovne kl 20, men da våkner hun igjen etter en time og er LYS våken. Da tok det gjerne 2-3-4 timer å få henne i seng igjen. Helt håpløst!

Så nå har vi gått tilbake til å legge henne litt senere og heller prøve å fremskynde leggingen sakte men sikkert. Eneste rådet jeg har er å prøve å legge henne litt senere og se hvordan det går. Så heller legge henne tidligere igjen når hun sover uten avbrudd.

Lykke til:)

Skrevet

Hurra!!!!!!!!!

I natt sov hun fra 21-07.30. Fikk pupp ett par ganger,men sovnet me en gang etterpå. Så nå krysser vi fingrene for flere sånne netter ;)

Takk for de gode rådene som deer kom med ;)

Skrevet

Synes jeg var strengt eelis+kian.

Det finnes mange grunner til at babyer våkner om natten. Noen ganger fordi de er "uthvilt" mens andre ganger fordi de drømmer fælt. Selv om du stryker og snakker rolig og forsiktig til barnet vil jeg tro det oppfatter at det er natt.

Man behøver ikke være så altfor, altfor streng hele tiden.

HI: Om du ammer, så har jeg erfart at nattpupp/kos hjelper veldig til på avslappningen til barnet.

Om ikke, og baby ikke vil roe seg under noen omstendigheter ( les: gråter,vræler.) har jeg pleid å legge baby inntil meg å la det sovne slik at jeg bærer baby opp i sengen igjen.

Har gjort det noen ganger, og det har ikke lagt seg til vane hos minsten ennå.

De små er forundelige, skulle kommet med en bruksannvisning ;)

Skrevet

Sorry, men jeg klarer ikke med min villeste fantasi å se hva problemet er her. Hun sover jo faktisk i timesvis i strekk - mange vil misunne deg det:) Det finnes babyer som våkner 1111 ganger i løpet av en natt.

Jeg er enig med eelis i at man ikke skal leke men sove på natta. Derfor har jeg aldri helt skjønt greia med en drøss med kosedyr, kosekluter, spilledåser og alskens greier oppi ei seng. Farlig er det også.

Men jeg tar henne alltid opp ved skikelig hysterisk gråt og når vi ammer selvsagt. Ellers er nok det beste å trøste i senga, så ikke babyen får en "belønning" for å våkne. Men sykdom, bæsj i bleien, rap osv må jo selvsagt utelukkes først:)

Å våkne klokken 5 er jo også helt normalt for mange babyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...