Gå til innhold

Blir helt gal av liten gutt som alltid skal stå i sengen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt han ned ørtogførti ganger ikveld, la han halv 8, og han sovnet ikke før 10!!

Synes det bare er gøy når jeg legger han ned, sitter og leker og koser seg i sengen når jeg kommer for å legge han ned, så er ingen hyling eller noe.

Puh, legging tar så lang tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gjorde også dette gang på gang med jenta vår. Etter maaange dager skjønte hun at det ikke nytter å reise seg opp mer. Nå legger vi henne bare nedi og hun blir liggende og sovner innen 5 min. Hun ble helt utslitt av å reise seg opp så hun sovnet til slutt. Vi snakket ikke til henne men bare gikk inn, la henne ned og gikk ut igjen.

La også noen bamser nedi senga som hun kan se på til hun sovner.

Skrevet

Bruk reisesenga så lenge problemet vedvarer. Da blir det vanskeligere for ham å reise seg opp.

Skrevet

Han klarer å komme seg fint opp selv om han ikke har sprinklene å reise seg opp etter. Sitter fint og leker med bamsene sine når jeg kommer inn.. Spretter opp like fort som jeg har lagt han ned, rekker ikke å bre på han dynen engang før han spretter opp!

Hm, hører det er en liten gutt der ute som ikke har sovnet ennå... :-(

Skrevet

Det gjorde min gutt også en periode, men jeg lot han bare gjøre dette. Var ikke så gøy når han ikke fikk oppmerksomhet. Nå er det jo så varmt ute også at de fint kan sovne uten dyne for heller å legge den på når han sovner.

Skrevet

Prøvde på det igår. Tilslutt måtte jeg gripe inn, da var klokken halv 11. Da hadde jeg lagt han halv 8. Så går visst ikke ned for telling den gutten..

Skrevet

Eller så kan man jo prøve nattpose, kanskje? Bare pass på å kjøpe en som er tynn (det er jo sommer og varmt!) og som er stor nok. Den jeg brukte på min gutt fra han var ca 4 til rundt 9 måneder var for unger opp til 24 måneder iallfall. Den funket flott når han drev og snurret rundt til magen som liten, og når han begynte å reise seg hele tiden som litt større hindret denne han i å gjøre det. Men vet ikke hvordan det er å introdusere en slik pose til barn over året som er vant til å ligge helt fritt.

Skrevet

Vår gutt startet med dette 10 mnd gammel og gjør det fortsatt når han er 14 mnd. Tidligere la vi han ned om og om igjen til han sovnet. Så lot vi han bare holde på til han sovner av seg selv. Som regel tar dette under 1/2 time nå. Sjekker og legger han til rette under dyna når han sover, men han havner oppå dyna igjen i løpet av natta.

Skrevet

Har hatt pose til han, fra han rullet seg rundt. Men er nå så sterk at han klarer å komme seg opp i sittende stilling uansett. Så da var det ikke så mye vits i den posen lenger. Men det fine er at hvis han våkner om natten, så bare legger han seg bedre til og sover videre.

Skrevet

Jenta mi bruker ofte masse tid på å bable og leke i senga si, både på kvelden og på morgenen når hun våkner. Jeg gjør ingenting så lenge hun ikke roper på meg eller gråter. Hun sovner uansett når hun er trøtt. Noen dager sovner hun med en eneste gang, andre dager kan hun ligge våken alt fra 15 minutter til et par timer. Vi har ikke sett på det som et problem. Dersom hun har vært oppe lenge, blir hun trøttere dagen etterpå og sovner mye fortere neste kveld. Hvis hun har vært våken i over 1 - 1,5 time, kan det hjelpe å sette på rolig musikk, da blir hun liggende å lytte, og sovner fortere.

Om morgenen ligger hun også sånn å leker og prater, og det kunne ikke falle meg inn på en lørdags morgen å avbryte henne, så lenge jeg selv kan småslumre i senga mi i en halvtime ekstra:) Jeg ser på det hele som at hun koser seg med alenetid og føler seg trygg på eget rom i egen seng, og det synes jeg er positivt.

Skrevet

Vi hadde en sånn runde når gutten var 8 mndr, etter at han hadde lært å stå av seg selv. Veldig slitsomt. Til slutt ringte jeg til Karin Naphaug (vi hadde også andre issues med søvn), som anbefalte å gå inn til han første gang, legge han ned og si "store gutter legger seg selv for å sove, nå må du sove". Andre gang går du inn og ikke legger han, bare sier at han skal legge seg, osv. Hos oss ble det ikke noe særlig skrik og hyl, for han syntes i grunn det var morsomt å få hoppe i sengen i fred.

Første gang sovnet han stående (og bare segnet sammen). Andre gang sovnet han sittende (og fikk sprinkel merke i ansiktet). Etter det har han aldri gjort det igjen. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...