Gå til innhold

Når kan man tidligst ta UL?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har tatt i uke 5 hehe. er jo ikke vits..ser jo bare ei lita kule inni der. Jeg tok i uke 16 og da var det utrolig bra. den ordinære, men var kortere på vei enn jeg trodde..å da jeg kom tilbake når jeg var 18-19 uker så var det dårligere fordi da hadde jo babyen vokst en del. så vil anbefale uke 16:) Da ser du klart å tydelig=)

Jeg tok i uke 8 , for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Men du ser såvidt en liten peanøtt inni der.. Du kan jo bestille privat før den ordinære i uke 18, men ville anbefalt å vente til uke 14 minst.. Da ser du mye mer ;)

d er jo spørs hva man vil se,første gang tok jeg i uke 8 for å se hvor langt jeg var kommet,var ganske utrolig for meg som ikke hadde vært gravid før at d faktisk var en litn ting der som lignet et menneske,var helt i hundre! tok også i uke 13,da ser man hele fosteret som "hopper" rundt inni der,moro uke17, den ordinære,da var baby sånn at legen måtte flytte på den greia man tar på magen fordi babyen var blitt ganske stor, å har tatt noen rundt uke 24 og 35 også.. :)

Jeg var på ul i uke 7. Da var det ei lita bønne med noe som flimret (hjertet). Var også på ul når jeg var 11+6, da var det et lite menneske som hoppet og danset der inne. Sjekket nesebein og nakkefold med tanke på downs, antall fingre, hjerne, hjerte og lever. Så anbefaler å vente til uke 12 hvis du vil se noe særlig :)

Annonse

Åhh, jeg blir så glad når dere forteller sånt!

Blir bare mer å mer spent ! gleder meg til jeg har kommer så langt ute i graviditeten..også fordi jeg er redd for å spontanabortere..

Men det må være gøy å se at det faktisk er liv der inne! :)

Eg tok ul i veke 8 med min første. Det er 12 år sidan og ul-apparatene var kjempe dårlige i forhold til dagens.

Men da såg me eit bittelite menneske, med eit bankande hjerte, og med hender og føtter, kunne til og med skimte fingrene.

Det var fantastisk for min del, ettersom eg hadde to ma frå før.

Jeg var på UL da jeg etter mens skulle vært 6+6 uker, men i følge legen og det vi så på UL så var jeg 5+2. Vi så en bitteliten strek på rundt 3 mm. Ikke noe hjerte som slo.

Jeg skal tilbake i begynelsen av august, og da får jeg forhåpentlivis se en liten bønne m armer og ben og et dunkende hjerte:)

Jeg er glad jeg dro på så tidlig UL, for jeg fikk i alle fall se at det er noe der inne:) Roet meg en del ned, selv om hjertet ikke var begynt å slå ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...