Gå til innhold

Erfaring med Atopisk eksem og Inotyol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistenker at min sønn (16mnd) har atopisk eksem. Rødt utslett i albueledd, knehasene og i nakken. Han er plaget med kløe på utslettet på underarmene. Har forsøkt å smøre med inotyol og dekket det til i 24 timer og jeg ser tydelig bedring. Hvor lenge kan jeg bruke dette?

Forsøkte å behandle med Hydrokortison salve 1 uke,uten effekt.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Har selv hatt atopisk eksem i voksen alder pga stress i jobb og ved dødsfall i nær familie.

Det som hjalp best, var svaneapotekets vitaminkrem, blandet inn med litt honning.. Det gjorde susen. Er jo ganske nøytralt i forhold til kortison. Og pass på og hold hendene reine med tanke på å spre det rundt..Lykke til

Skrevet

Takk,vil vurdere å prøve det hvis det forverrer seg igjen. Etter noen dager med inotyol har han blitt mye bedre.

Visste ikke at det kunne spres rundt?!

Skrevet

Eksem spres rundt når det ikke blir behandlet, det fikk jeg erfare da jeg fikk et utbrudd på hendene i begynnelsen av graviditeten og ikke ville bruke kortisonkrem.

Inotyol skal du være forsiktig med over tid, se om det står noe i pakningsvedlegget om det. Jeg husker ikke i farten hvor lengde den kan brukes i ett.

Ellers er Locoid repair en fet og fin krem som fungerer fantastisk som forebygging. Den bruker jeg masse for å holde huden fuktig og kan fint brukes på barn.

Skrevet

Det er en ganske informativ artikkel om eksem på dib der mange myter oppklares. Det er bla funnet svært få bivirkninger av kortisonbruk, og de fleste smører for lite i for kort tidsrom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...