LittLykkelig Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Bruker å gi han nan når jeg er på farta og om kvelden slik at han skal sove lenge. Vet dere hvordan renholdet er ang nan drikkeklar? Samme som med pulver? Er det ok at jeg fyller nan på flasker og har i veska noen timer? Eller blir den dårlig med en gang den kommer ut av pakken? Blir helt satt ut av alle retningslinjer. Og det står særdeles lite på pakken.. Og hvor lang pause kan han ha i måltidet før restene må kastes?
supersalg Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 lurer jeg på også. fader at de ikke kan gi litt mer info på pakka !
*LillaMeg* Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Renholde når det gjelder drikkeklar nan er samme som pulver.. Tror egentlig ikke det er ok å helle den på flaske for å så oppbevare den, for den har jo da vært i luft, men er ikke sikker. Er irriterende at man får lite info av produsentene, teit at de ikke har lov. :s Tror man kan ha en vanlig pause i måltidet. Altså, den skal jo varmes før bruk (om barnet foretrekker varm melk selvsagt) og når den da er kald skal den jo ikke varmes opp igjen. Men om man har en puase på 10min eller noe er sikkert ikke farlig. Litt må jo gå an..
Fifrildi Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Drikkeklar nan slutter å være steril i det øyeblikket du åpner den, jeg ville ikke hatt den i veska noen timer pga bakterivekst. Jeg pleier å ha med meg boks, flaske og liten saks hvis jeg skal gi drikkeklar nan på farta. Da hun var bitteliten og drakk veldig lite nan fylte jeg på flasker og hadde i kjøleskapet i maks ett døgn. Mellom en halv time og en time etter at mme er tilberedt må den kastes. Begge deler har jeg lest fra "sikre kilder" så jeg forholder meg til en halvtime. Gidder ikke ta noen sjanser.
LittLykkelig Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2010 Oops.. Han klarer jo bare drikke halve pakken så det er litt kjipt å kaste resten når man er på farta.. Men men. Men kanskje lurt å ha de på flasker i kjøleskapet ja.. Min gutt er forresten ikke så glad i oppvarmet melk, han vil helst ha den i romtemperatur. Uff en halvtime ja.. Okei. Gleder meg til han blir stor nok til å begynne med fast føde, bare styr dette! Særlig når man frykter at de skal bli syke av mmebakterie osv.. Må han bli 6 mnd fort..
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Sitter her med en 500 ml Drikkeklar NAN. På den står det: "Holdbarhet: Uåpnet i romtemperatur, sedatomerking på toppen. Åpnet i kjøleskap, ca 1 døgn"
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Det står også at rester som er varmet opp må ikke spares eller varmes opp igjen. Når det gjelder flasken så står det bare; Helles i en rengjort og kokt tåteflaske. Så dette blir jo det samme som når man bruker pulver. Glad jeg snart er ferdig med dette mme styret. Nå er det bare 1 flaske på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå