Gå til innhold

Åh begynner å bli lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og deprimert... Føler at jeg ikke kan bli gravid.. Er inne i vår 5 pp nå, og jeg er bare 20 år.. Det burde jo ikke ta så lang tid.. Har vært sammen med kjæresten i 1 år og ikke rykte noe prevensjon, og jeg har aldri gått på p-piller :,(

merker jeg er langt nede nå :,(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen:)

ikke vær lei deg..jeg leste netopp at for et friskt norskt par tar d fra 4-9 mnd gjennomsnittlig for å bli gravide,du er jo bare heeelt i begynnelsen..jeg er inne i 6pp (5 om jeg tar bort første mnd etter abort,siden jeg ikke fikk mens) selfølgeli skulle jeg ønske d klaffet igår, men vi begge er helt i starten..å husk mye negative tanker kan forkyve mens osv.. jeg og min samboer har vært sammen 2 å et halvt år å har et barn på 1 år ilag, skulle hatt termin med nr 2 nå i august,men sånn ble d ikke...men d du trenger er å tenke positivt, negative tanker er jah,bare negativt for prøvingen:) å jeg er her for deg,om du skulle ville prate med noen som er nesten like gammel (19,5 mnd) om følelser osv som nok vi begge har å kan hjelpe hverandre med:) så vet du d:)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir og er litt deprimert når ting tar tid. Når man ønsker seg barn ønsker man gjerne å bli gravid på ett blunk, men nå er det slik at det, selv for unge og friske par, kan ta opp i mot 1 år før det klaffer ift graviditet. De fleste par vil gjerne bli gravide ila 9 måneder. Dersom det går over 1 år kan dere oppsøke hjelp for oppfølging.

Som sagt skjønner jeg deg godt. Ble selv gravid 1. gang som 16-åring (uplanlagt) og etter at vår første ble født tok det 21 måneder å bli gravid på nytt, til tross for at vi ikke prøvde før samme måneden unnfangelsen fant sted (vi brukte ikke prevansjon). Etter at vårt andre barn ble født forsøkte jeg p-sprøyte i 3 måneder, men sluttet da jeg fikk så utrolig masse bivirkninger samt ønsket å få enda et barn ila de neste 2-3 årene. Ble gravid i slutten av mars i år, ca 9-10 måneder etter prev.stopp og da hadde vi heller ikke brukt prev. Dessverre mistet vi i 12.uke i beg. av juni og vil nå veldig gjerne bli gravid på nytt. Håper ikke det tar altfor lang tid før det klaffer for oss på ny.

Har du regelmessige sykluser? Sjekker du om du har eggløsning evt tar kosttilskudd ol for å øke sjansene? Selv tar jeg både folat, B-og D-vitamin samt solvipect hostesaft frem til el (har hørt at denne hostesaften visstnok skal ha gunstig effekt for befruktning)

Ønsker deg masse lykke til og håper du har en liten spire i magen ila kort tid :-)

Skrevet

som dos ninos (kan ikke den n`en der:p) sier,er d veldig lurt og ta vitaminer og sånt. jeg tar samme hostesaften morgen og kveld,en tabl bidronningele daglig,samt multivitamin,jerntabl og tran:)

er første mnd jeg tar alt dette samtidig da,blir spennede da jeg har blitt spådd av hele 3 stykker at jeg blir gravid snart,man måå jo bare håpe=)

Skrevet

Hehe, den n' er litt vanskelig ;-)

Hvem har du blitt spådd graviditet av og når? Jeg har selv blitt spådd ny graviditet nå i juli av Zazzy (som forøvrig er kjempeflink!), Aurora og MC81, er meget spent ;-) Har el i disse dager ;-)

Skrevet

Hei Tochill

Jeg skal passe på hva jeg sier nå; men et ønske om barn er vel like sterkt om man er 18 eller 40. Og forstår frustrasjonen din.

Men, du er da bare 20 år, jente! "Nettopp" kommet fra videregående? Hva med å være kjærester og kose dere de første årene? Å få et barn kan gjøre store omveltninger i et forhold.

Ok, nå er jeg 30 og sliter med å bli gravid (er igang med prøverør) og kanskje startet vi seint med barnelagingsprosessen også.

Men vi har vært sammen siden jeg var 18, vi har faste jobber, god økonomi, egen leilighet osv osv og i tillegg har vi fått MASSE tid sammen i alle årene, og vi har vært flinke til å bruke tid på hverandre - og ikke minst, vi har reist mye sammen og bare nyta livet.

Jeg sier absolutt ikke at det er fasiten :)

Men når dere er så unge så (mener jeg) at dere har et haaaav av tid på å bli foreldre.

Jeg kjenner ikke til hvordan ståa er med jobb/utdanning osv hos dere, men tipset mitt er å bruke tid på hverandre, være kjærester, i og med at dere har vært sammen i "bare" 1 år :) Og jeg håper at du/dere har myyye annet glede i livet enn kun det å bli gravid (ang. at du er deprimert)

Ønsker dere selvfølgelig masse lykke til!!! :)

Skrevet

Godt å høre noen positive svar. Så sant, har gått kort tid, men føler at jeg ikke kan bli gravid.. Har ikke blitt gravid èn gang.. :(

har en 36 dagers lang syklus, bruker c vitaminer, folat og tran :(

Skrevet

Dos ninos- jeg ble spådd av aurora tror jeg,kimby( som har hatt mye rett) og en venninne av en god venninne av meg,hun sporte henne om eksen sin,som hun hadde fått følseser for men som var usikker osv,å da sa hun: å foresten,en venninne av deg som bor der, som ser sånn og sånn ut blir gravid snart..å hun venninne mi har vært gravid 3 ganger( desverre sa alle 3) å hun som "spådde" visste om dette alle de gangene før hun selv,og mye annet hun har sett,så jeg som allerede tenker for mye,tenker nå enda mer,uff:p venter ikke el for om ca en uke+ :/

vi får håpe d klaffer for oss alle snart! å lykke til dos ninos:D

Skrevet

Jeg må bare si at det jente_80 sier er VELDIG viktig.... nå som jeg vet hva det å ha en unge går ut på er jeg glad vi venta noen år til fra vi begynnte å tenke tanken, vi hadd begge fast jobb, hus med nok soverom..... og alt annet som er så praktisk med et stor hus når man får unger....... vi har økonomi til å ta med ungen på reiser og opplevelse (desverre er faktisk penger alt.....) eller ikke RIKTIG alt da, men VELDIG MYE avgjøres av økonomien..... vi har vært sammen i 5 år, vi har hatt noe perioder hvor vi ikke har vært helt enige, og funnet ut at vi takler dette, vi har opplevd masse sammen, reist og besøkt å overnattet ute i snøhule, vi har to hunder vi fikk "øve" oss litt på..... os... lista er lang av utfordringer man kan få når man får et barn, noen er klare etter et års samboerskap, vi var ikke klare før vi hadde bodd sammen i 4 år...... lykke til, prøv å tenk på alt dere KAN gjøre nå, som ikke er like enkelt når man få unger.....billige uspesifiserte turer til syden, backpacking (i norge eller i utlandet), sene kvelder bare dere med masse vin og film og SOV LENGE om mårran...... ja ja... jeg håper du blir gravid fort!! kanskje vi snakes snart inne på 1 trimester... vi er i 1pp nå, og jeg venter mensen i mårra, kjenner ikke noe til den, men PLUTTSELIG er den vel der tenker jeg...... ja ja, tiden vil vise!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...