Gjest eelis+kian Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Her ammes det morgen og kveld, og tusen ganger på natta. Men jeg har en plan om å slutte å nattamme i helga, så jeg lurer litt på om det er nok å amme morgen og kveld, eller om jeg må amme mer, evnt gi mme? Han er ikke særlig interessert i puppen på dagtid, hehe.
Bidleba*4unger Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Den ene her ammer morgen og kveld, og en sjelden gang på dagen. Aldri natt. Hun er like gammel som Kian (9mnd), og vi kommer ikke til å begynne med mme. Den andre jenta er 11 mnd, og hun sluttet med mm for en stund siden. Hun nekter å ta til seg særlig mme også, så hun får bare omtrent 100 ml mme på morgenen.
Gjest eelis+kian Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Unnskyld at jeg spør, men er begge ungene dine? Hehe.. Takk for svar, da regner jeg med at han overlever. Når jeg ammer er det mest for kos, han spiser godt og drikker mye vann i løpet av dagen :-)
Overraskelsen Skrevet 22. juli 2010 #4 Skrevet 22. juli 2010 Får han "kjøpegrøt" f. eks Nestlé el? Det er melkepulver i dem, så han får jo en del melk den veien. Tror det greier seg fint med grøt, litt pupp og vann
Gjest lillemamsi Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Når jenta mi var liten så fikk hun bare bryst (ikke mme) Og hun ville også helst bare ha på natten. Og helsesøster sa at jeg ikke skulle begynne med mme. Hun skulle styre dette med ammingen selv. Altså, om de ikke VIL ha pupp på dagen, så trenger de det ikke heller. Var det jeg fikk fortalt, for 4 år siden.
Romeren Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Nå bel jeg også nysgjerrig! Er du henne?: http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article593543.ece
Romeren Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Hehe, neida. Ser at det ikke kan stemme hvis du er født i 1979...
Gjest Kira06 Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 Jeg har også tenkt på det samme, ettersom jeg kun ammer morgen og kveld. Mer pupp enn det er hun ikke interessert i. Vi har forsøkt å gi henne litt ferdigblandet mme i kopp ved siden av måltidene, men det blir mye søl og lite drikking:) Tror heller ikke hun synes det er så godt, fordi vann drikker hun masse av når hun får det. Uansett, nå er det jo ikke lenge før de kan begynne å smake på "vanlig" melk, så tror jeg skal forsøke å amme disse to gangene frem til da... ! Forresten, lykke til med avvenningen (igjen... hehe!) til helgen. Vær sterk uansett hvor mye han gråter. Vet det er tøft å høre på, men det er absolutt verdt det i lengden. Tenk hvor deilig det blir når Kian sover fra tidlig kveld til tidlig morgen:) Her i huset har det blitt en ny verden, nesten slik at jeg kjeder meg på kvelden. Masse, masse lykke til!
Gjest eelis+kian Skrevet 22. juli 2010 #9 Skrevet 22. juli 2010 Takk takk! Jeg gleder meg masse til å avvenne, og denne gangen gir jeg ikke etter uansett! Han kan holde på i en måned hvis han vil, jeg er nemlig LEI. Dessuten må jeg jo ut i jobb igjen i august, og da funker det dårlig å være oppe halve natta. Og neste gang han får tenner, så får han klare seg uten nattepupp ;-))
sillyfilly og Olivia Skrevet 22. juli 2010 #10 Skrevet 22. juli 2010 Hvis han har "våte nok" bleier, og ikke blir forstoppet går det helt greit med pupp morgen og kveld og litt vann på dagen. Det er det jeg gjør. Det går jo også an å gi juice blandet ut halvt om halvt med vann
Bidleba*4unger Skrevet 26. juli 2010 #11 Skrevet 26. juli 2010 Heisann. Ja, begge er mine, og det er oss som er i artikkelen.
Gjest Kira06 Skrevet 26. juli 2010 #12 Skrevet 26. juli 2010 Oj, da må jeg gi deg masse ros! Må innrømme at jeg felte en tåre da jeg leste artikkelen i F&B, og tenkte at du er jaggu meg tøff som både takler din venninnes bortgang og to små barn. Det skulle vært flere som deg i denne verden:)
Bidleba*4unger Skrevet 26. juli 2010 #13 Skrevet 26. juli 2010 Tusen takk for det - men jeg tror nok at det er mange (antagelig de fleste) som hadde gjort det samme. Det er bare heldigvis så sjelden at mammaer dør i barsel. Men at det er slitsomt skal jeg ikke legge sjul på. Heldigvis har jeg gode medhjelpere i mann og sønner.
Tigerpote Skrevet 26. juli 2010 #14 Skrevet 26. juli 2010 Jeg lurte egentlig også litt på dette, Vesla vil ikke amme så mye på dagen, det blir mest rett før sengetid, natt og tidlig morgen. Men det er vel nok da? Det du Bidleba gjør er helt fantastisk! Jeg husker godt da du skrev her om venninnen din som døde:( Du så i grunnen ut litt slik som jeg hadde sett deg for meg;) Ikke alltid det stemmer så godt.
Bidleba*4unger Skrevet 28. juli 2010 #15 Skrevet 28. juli 2010 Hehe, ok, Tiger'n, host opp et bilde du og! ;-)
Bidleba*4unger Skrevet 28. juli 2010 #17 Skrevet 28. juli 2010 Ikke som jeg har sett. Jaja, du får finne på et sprell en gang og gi meg et tips når det kommer på trykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå