Gå til innhold

MONTERING AV IKEA KJØKKEN, HVORDAN FINNE UT HVILKE FLATPAKKER SOM HØRER SAMMEN!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HAR LEST INSTRUKSJONER, OG DER STÅR DET EN i I SIRKEL NÅR DEL TO MANGLER... MEN PÅ ESKENE STÅR DET JO INGENTING... HAR CA 50 FLATPAKKER I GARASJEN OG DET ER HELT UMULIG Å FINNE UT HVILKEN DET ER... JEG RINGTE IKEA I GÅR OG HUN LURTE LITT PÅ DET HUN OGSÅ... OG BA MEG SE ORDREN, OG SAMMENLIGNE ARTIKKELNUMMER... MEN ARTIKKELNUMMERET STÅR IKKE PÅ ESKEN... HJEEEELP....

Hahaha... det bare ble sånn med store bokstaver... ikke sur i det hele tatt... bare fortvilet hehe...Det står noen nr. som f.eks 801.442.74... men ingen andre pakker har samme nummer og det mangler f.eks dører til skap osv... Ser ut som om jeg må sette sammen alt jeg har, og finne ut av det underveis... hva som passer? Grusomt da.... hadde ikke trodd at det skulle være slik... får ringe IKEA igjen i morgen, det må jo være et eller annet som indikerer hvilken som er del 2 ikke sant?

Annonse

Jaaaa, fant det ut! Når jeg ser ordren, må jeg slå opp artikkelnummeret, og så¨står det hvor mange pakker som trengs... og slå opp artikkelnummerene... f.eks til kummen trengs 6 flatpakker... Jippi! Takk for hjelpen!

Det er faktisk ikke lurt å montere alt til hvert skap med en gang.

Vi monterte først alle skapstammene til overskapene og monterte de deretter opp på veggen.

Deretter kan man montere skapdører, dørhåndtak og sette inn hyllene.

Det samme gjelder for underskapene.

Det er ingen vits i å montere hyller, skuffer osv før skapstammene er montert til veggen.

Det er også sannsynlig at du må sage litt i noen av skapstammene pga avløpsrør, stikkontakter osv.

Lykke til!

Ok, så da monterer jeg dem på veggen først, og så setter jeg inn skuffer og dører osv... smart tips... men fy for et mareritt å montere 21 møbler... skrue for skrue...

Annonse

Enig med gerbera, ikke monter mer enn stammene før du får dem opp på veggen. Vankeli å holde et skap oppe når det er fullt av hyller og dører ;o)

Vi gjorde det slik:

jeg monterte alle stammene og satta underskapene og en "haug" og overskapene i en annen.

Gubbemannen og en kompis monterte dem (overskapene først, vanskelig hvis man må henge over underskapene for å montere).

Så monterte jeg alle hyller, skuffer og dører før gubbemann og samme kompis årna benkeplata.

Fikk du ikke med intruksjonsdvd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...