Makkapakka Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Min lille jente på 3 uker har vansker for å roe seg/finne søvnen etter amming. Dette er et problem for meg på natta, da er jeg jo så trøtt... Jeg ammer hver 3 time hele døgnet, sånn ca. Hun drikker i ca 10 min på hver pupp. Hun virker mett (for når hun først sovner så sover hun i ca 3 timer, som sagt), men det tar så lang tid før hun roer seg i senga si etter amming. Hun styrer og vrir seg rundt. Av og til har hun litt luft i magen. Men når hun "kvitter seg med det", er hun fortsatt urolig. Virker som hun kun vil sovne inn i armene mine eller samboer sine. Og det tar jo ca 30 min - det har jeg "ikke tid til" om natta, jeg må jo prøve å sove så mye som mulig hvis dere skjønner. Og lunta mi er så kort om natta også..... Hvordan er deres små babyer om natta? Og finnes det råd eller tips?
*Idae123 Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Kanskje hun har en låsning i nakken som hun syns er ubehaglig... I forhold til ammingen, så holdt jeg også på å amme, og han virket mett, sovnet ved brystet osv.. men så gikk det litt så var hun sulten igjen, han lå til og med av og til ikke rolig på ammeputen.. jeg valgte til slutt å begynne med morsmelk erstatning, og det ble en helt annen gutt som var rolig, fornøyd og som sov i flere timer... men uansett så er det ikke unormalt å måtte amme hver 3 time, og også amme om nattan.. er dessverre ikke alle som er heldige å har en unge som sover hele nattan =) Lykke til...
Snupi27 Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 jeg ser du skriver du ammer på hvert bryst i 10 min. hva med å prøve litt lenger? jeg leste litt på nett osv fordi sønnen min var veldig urolig ved puppen. han vrei seg og hylte. jeg tok han opp flere ganger så han kunne få rape uten hell.. nå legger jeg han til samme pupp veldig lenge, tar han opp og raper og legger han til samme pupp igjen. det har funket veldig bra. det hender han suger i ca 10 min.. da sovner han og jeg legger han i vogna. han pleier som regel å våkne igjen etter noen min og vil ha mer. han får fra samme pupp igjen. da sovner han godt etter det.. neste gang han da vil ha får han fra den andre puppen på samme måte.. etter at jeg har begynt med dette sover han bedre om natten og.. det har noe med melka å gjøre.. melken som er "tørstedrikken" kommer først så den fete etter det... de sier at om man bytter pupp for fort får de ikke i seg den fete melken. men det kan og hende at melken din kommer for fort..? det gjør nemlig min. han har rett og slett problemer med å svelge unna i blant og må slippe taket.. dette blir han urolig av,,
LittLykkelig Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 HAdde samme problem som deg da min lille var på samme alder. Begynte da å gi han kun en pupp og da ble det mye bedre. Han fikk i seg all den fete melka på slutten og ble døsig av den
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Er hun alltid utilpass eller er hun bare våken? Høres litt ut sånn som vi hadde det de første ukene. Det tar jo rett og slett en stund før de lærer at det er forskjell på natt og dag. Her var det amming og byssing hver andre time. Redningen for oss ble samsoving. Det begynte vi med etter ca 5-6 uker - turte ikke før, syntes han var så liten og hadde vel også en ide om at det var best at han sov i egen seng, men det ble mye mere søvn på alle når han fikk sove sammen med oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå