Gå til innhold

Blir virkelig min datter mett etter så kort tid på puppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det stemme at min datter på 3 uker blir mett av å ligge på puppen i ca 5-10 min? (en pupp).

Hun virker fornøyd etter en pupp og sovner, men jeg skifter bleie o.l. på henne så våkner hun litt til. Kanskje hun suger ca 5 min på den andre puppen etterpå.

Hun sover ca 3 timer mellom hver amming, men jeg skjønner ikke at det går ann å suge så fort, for når jeg pumper så bruker jeg jo fort 30 min på begge puppene tilsammen (og da får jeg ut ca 150-200 ml).

Mitt forrige barn brukte jo opptil 30 min på en pupp (men da brukte jeg ammeskjold, så det gikk vel litt saktere)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun sover godt og virker fornøyd og legger greit så får hun nok mat.

Jeg har en av hvert slag, eldste lå til hver pupp en halv time før han ble mett, nr to brukte ett kvarter og minsten han bruker sjelden mer en ti min på en pupp og ville sjelden ha pupp nr to. Nå er han tre mnd og bruker ti min på hver pupp før han er mett!

Skrevet

Høres ut som jenta di blir mett. Melken renner jo gjerne mye bedre når den stimuleres av barnet enn en pumpe.

Du kan jo be om å veie henne på helsestasjonen når hun blir 4 uker, og er vektoppgangen grei så er det bare å legge bekymringene tilside..

Skrevet

Min datter bruker kun noen ganger om dagen (ofte bare 1-2 ganger) å suge effektivt i 15-20-30 min. Ellers suger hun maks 10 min, ofte bare 5 min. Og jeg bruker skjold, så brystet blir ikke så godt stimulert som det skulle gjort. Hun er nå en uke korrigert (10 uker prematur, egentlig 2,5mnd nå) og går greit opp i vekt, noen gram mindre enn det som er anbefalt, men oppover går det ihvertfall:) Bruker å tilby andre puppen etter at datteren min har sovnet av, men ofte vil hun ikke ta mer.

Så jeg tror nok datteren din er mett hvis hun ser fornøyd ut og har våte bleier og regelmessig avføring.

Merker forresten fort om min jente spiser for lite, da kan det gå lang tid før hun bæsjer, når hun spiser godt har hun avføring hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...