Gå til innhold

Familie ferie med spebarn, trenger råd og tips!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. jeg og mannen skal ut på våres første ferie tur med vår 4 mnd gammel sønn i august, altså han vil da være 5 mnd.

Jeg trenger råd og tips om hvordan evt. dere gjorde det da dere dro på ferie... vi skal til USA, så det er en 7-8timer flytur.

Det jeg trenger råd og tips til er i forhold til morsmelkerstatnig og regler i forhold til væske osv... Han drikker gjerne enn 200ml til hvert måltid, pluss litt grøt og litt av ett middagsglass...

svar meg gjerne her, privat melding eller mail: [email protected]

takk på forhånd

Mvh

Ida

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!! Om du lager så mye drikke, så ta kaldt vann i flaskene (2/3 av så mye du skal bruke) også tar du med deg en thermos med varmtvann. Har reist allerede 6 ganger med fly med lillemann, og har aldri vært noe problem å ha med så mye vann i sekken. Har kjøpt sånne doseringer fra AVENT som jeg har melkepulver i.. Veldig praktisk, og enkelt!

Ta med en boks med lokk, som ikke lekker. Den kan du lage grøten i. Varmtvann har du allerede på thermosen. Jeg brukte også en sånn doseringsboks fra AVENT til grøtpulveret også. Tok bare ut den delingsboksen som er inni, så jeg får et stort rom istedet.

Lurt å la gutten deres ha smokken i munnen under letting og landing, så slipper han å få dotter i ørene.

Jeg hadde med meg 2 bagger inn på flyet. Den ene var det flasker og thermos i, pluss melke/grøtpulver. I den andre bagen hadde jeg stellesaker som våtservietter, bleier, kremer etc og ekstra smokker. Og ikke glem smokkesnor :)

Noe mer du lurer på??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...