Gå til innhold

Er vi de eneste???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som har et avslappet forhold til denne prøve greia?

Synes alle her kjører på med el tester, har seg annen hver dag og ni regner på el og ikm?

Misforstå meg rett, jeg skjønner at en fort kan bli gira, men er det ingen som oss?

Som har oss når vi lyster og ikke regner på el i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste er vel relativt avslappet i 1 pp??? :-)

Skrevet

Jo da, jeg ser den. Og jeg skjønner godt at en blir litt mer opptatt av dette når tida går sånn som for dere kanskje? Men jeg synes det er så mange her som akkurat har begynt prøvinga og er så veldig på for å få det til å klaffe med en gang.

Jeg skjønner og at det er enklere for oss å være avslappet i forhold til dette i og med at vi har barn fra før og den babyen satt rimelig kjapt.

Så misforstå meg rett, ikke meningen å støte, og jeg skjønner at det kan være behov for dette om en har prøvd en stund. Men etter å ha lest her inne i ett par dager så virket det som om ALLE var så veldig på dette. Og det syntes jeg var litt heftig

Skrevet

Ja det er nok det, men jeg tror mange blir litt gira av å være her inne å lese hva alle andre gjør, og at de av den grunn hiver seg på "testebølgen":-) Meg selv intet unntak!!

Ettersom maaange pp går uten resultat så blir man litt mer desperat for hver måned som går selv om man har unger fra før...:-))

Skrevet

Jeg har også barn fra før og jeg er også i 1.pp.

Allikevel er jeg veldig gira på at det skal klaffe så fort som mulig. For nå som vi har bestemt oss for å få en til, skulle jeg helst vært gravid i går.. Er skikkelig babysjuk og gleder meg sånn av hele mitt hjerte til å bli gravid og å få en nydelig liten baby igjen.

Så da må vi selvfølgelig passe på å ha sex rundt el.

Også er det vel ofte sånn at det er de som er mest interessert i at det skal gå fort ,og veldig opphengt i dette, som bruker sånne forum flittig. For min del klarer jeg ikke å tenke på andre ting enn graviditet og baby for tida, så da er det veldig fint å snakke med noen om det, som her inne.

Jeg skjønner at innlegget ditt er basert på nysgjerrighet fordi du ikke tenker som enkelte andre her inne.

Her har du mine tanker.

Fint at vi kan være forskjellige:)

Skrevet

heisann....

ny her jeg men jeg ser også den at det er mye "stress" rundt det med el osv..... men jeg ser den fra begge sider.... jeg ble fort gravid med den første men med nr. 2 gikk det vel 7 mnd..... så jeg merker jo litt det nå som vi ønsker oss nr. 3..... jeg tror nok at det var mye forventninger om at alt skulle gå like fort som første gang

Skrevet

Jeg er også i første prøveperiode og har det ikke travelt, så da er det naturlig at man tenker så mye på sånt.

Jeg har kontroll på når jeg forventer mens, men det er det. Sex når det passer oss, og tester vel om jeg går lenge over forventet mens.

Men pipa hadde sikkert vært annen om vi hadde vært prøvere noen år ;)

vi har ei fra før, og det gikk på tre måneder, og egentlig passer det best om det lar vente på seg litt, men spent, det er jeg :)

Skrevet

Vi tar det ganske rolig her også.

Sluttet på pillen 10. juli så er ikke så mye annet å stresse

enda. Ikke har jeg hatt noen blødning enda heller, så er ikke så

mye å regne ut i fra. Har sex som vi pleier, så skulle det plutselig

skje en eggløsning treffer vi uansett bra i forhold til den vil jeg tro.

Når det er sagt, så kommer jeg nok til å prøve å telle og kanskje

prøve med tester om det skulle vise seg å ta litt tid :)

Skrevet

Hos oss klaffet det på 4. pp, har en fra før og var mye her inne da.. Da var det ikke planlagt.. Så trodde nesten det skulle klaffe med en gang denne gangen også. Den gang ei.. Skrev litt her inne, men tenkte det samme som deg i begynnelsen, at det var da mye testing av el, bigele osv... Men nå i siste pp så begynte jeg å tenke at jeg kanskje skulle sjekke når jeg fikk el sånn cirka ihvertfall, så jeg laget meg profil på libresse.no så jeg hadde kontroll på det, noe jeg aldri har hatt tidligere... Sørget for at vi la inn aksjer hver dag i 14 dager, en uke før el og en uke etter :-) Og da klaffet det heldigvis. Jeg begynte faktisk å undersøke litt mer ang bigele, eltester, osv osv :-)Tenkte jo nesten ikke på annet enn babyen vi ønsker oss, og man blir litt revet med her inne etter noen forsøk :-)

Tror det er viktig å holde seg nogenlunde rolig, det klaffer når det klaffer, blir det for mye stress rundt det hele kan det jo fort ta lengere tid tror jeg... Men det er ikke så lett etterhvert, det vil nok du også erfare hvis det begynner å gå noen pp :-)

Skrevet

Jeg ser jo poengene deres, og jeg husker og at med førstemann så gikk jeg og kjente etter hele tiden jeg og. Trodde jeg var gravid hele tida. Jeg var mye her inne og leste den gang, og ble helt sikkert påvirka. Gleda meg sånn på mage og baby.

Ser ikke bort i fra at noe av grunnen til vår stressfri sone er fordi at jeg ikke vil ha termin før i juli/august 2011 slik at det MÅ ikke klaffe for oss nå. Men at om spira ikke sitter før januar 2011 så er jeg den som er mest på i forhold til kjærringråd og alt det andre.

Men men, jeg krysser fingrene for alle som er her inne og håper at det stuper inne spirer over alt i løpet av sommeren ;o)

Skrevet

Tok ut pstaven i feb. fikk mens i mars og da var jo vår første pp, men ønsket ikke bli gravid med en gang, håpet det skjedde etterhvert.. Sånn i Juni, Juli :-) For jeg ville ha 2011 baby :-) Og det klaffet jo da, så er glad for at jeg ikke begynte å stresse med forskjellige ting, tok det med ro og hadde nok enda kommet til å gjort det en stund framover, vet jo at vi kan få baby, så en gang måtte det jo skje :-D

Håper det klaffer for dere om noen mnder da :-)

Kan jeg spørre hvorfor du ønsker i akkurat di mnd?

Skrevet

Nei, dere er da ikke de eneste!? Alle tester ikke EL, måler temp, har billigtester liggende, er tappe-tafsere, har gått til innkjøp av "klister" og hva enn det heter... Vi er ikke blandt dem. Enda hvertfall. Vi har oss når vi selv vil uten å tenke på tid i syklus osv. Vi har sex fordi vi ønsker det uten prevansjon, og skjer det så er det bare fint :) Men,, og jah det er et men, vi ønsker helst at det skal være max 3 år mellom barna våre - blir vi gravide nå blir det ca 2,5 år. Så det er mye mulig at vi "trapper opp" og blir såkalte aktive prøver i løpet av senhøsten.. Nå så er det bare kos på oss hvertfall! ;)

Både du og jeg ser jo inne her på Bligravid-forum, så et ønske har vi da til felles!! :) Lykke til alle :D

Skrevet

Hehe, det er ikke så veldig avanserte grunner til ønske om når en ny baby skal komme Gutt08Baby11.

Forrige gang fikk vi helt i begynnelsen av september, syntes i utgangspunktet at det var i seneste laget for en baby å bli født på. Tenker da i forhold til kalenderåret.

Men så oppdaget jeg fordelene med en unge som er født til barnehageåret starter. Du skjønner, vi bor begge på en plass hvor vi er innflyttere og ikke har egen familie i nærheten, slik at å få en unge i mars og da ha et barnehage år som ikke starter før i august kan bli en utfordring.

Ja, jeg vet jeg tenker for mye og er kontrollfreak ;o)

Så da er ønsket å få en baby i juli / august, rett og slett for å gjøre hverdagen enklere når babyen er så stor at man må begynne å jobbe igjen.....

Men forstå meg rett, ingen som griner her i gården om spira sitter slik at terminen blir før. Er bare ei som kommer til å gruble seg i hjel på hvordan en skal få det til å gå opp m barnepass...Ikke spes begeistret for tanken på dagmamma sjø.

Skrevet

Hei.

Jeg er 37 år og har ingen barn fra før, og har ønsket meg det i mange, mange, mange år. Så jeg gjør jo da det jeg kan jeg da, for å øke sjansene. Så kan jo andre gjerne være skikkelig laid back ifht. det å bli gravid, og synes at vi iherdige prøvere er "heftige" og ha behov for å påpeke det for oss, men ikke alle har tid til å være laid back, rett og slett :-). Lykke til uansett til alle sammen.

Skrevet

Okei, da skjønner jeg :-)

Vi har familie og svigerfamilie max 5 min unna, søsken osv, men tenker slik at nå når jeg får i mars, så er det nesten 10 mndr til januar, og her vi bor har de det slik i bhg at de tar inn søkere i januar også.. Fikk sønnen min på i oktober 08, han begynte i bhg i januar, og da måtte vi ha b.vakt i to mndr, men heldigvis går mannen seinskift annenhver uka :-)

Er vell okei å tenke litt på slike ting også, det har absolutt jeg også gjort :-)

Slik situasjonen deres er uten familie i nærheten så må man jo nesten tenke på slike ting, men samtidig så skal det vell mye til for at det klaffer akkurat når man ønsker det også..

Ønsker dere ihvertfall ALL lykke til :-D

Skrevet

Hei :)

For å svare for meg selv: Jeg har et barn fra før, og hun satt på første forsøk. Så egentlig burde jeg ta det helt med ro...

men: jeg fyllte 30 nå i våres, og vi har lyst på 3-4-5 barn, så om vi skal få til det før jeg blir for gammel så burde det ikke ta for lang tid før jeg blir gravid. I tillegg er både jeg og sambo av den oppfatning av at om vi prøver, ja da PRØVER vi. Ikke noe enten/eller her i gården :)

Nå har jeg "bare" tatt billige el-tester, rett og slett for å sjekke at jeg har el, og for å se hvor lang syklus jeg har. Forrige gang var de temmelig lange og uregelmessige, så det er godt å kjenne litt hvordan kroppen fungerer.

En annen ting er jo dette med at syklusene mine er opp mot 45 dager, og da skal det jo for det første litt til for å treffe el, og dessuten har vi færre sjanser i løpet av et år å bli gravide, enn de som feks har 28 dagers syklus.

Men for all del, jeg driver ikke (ennå) med Wild Yam, og bidronninggele osv. Jeg både tar Ibux og drikker alkohol. Men jeg liker altså å vite når jeg har el, ikke minst for å kunne vite ca når jeg kan forvente enten mens eller positiv test. Så slipper man å gå rundt og lure på det :)

Skrevet

Vi er jo forskjellige alle sammen, men jeg synes det er dumt at dere som er i 1. pp synes at vi andre er hysteriske.

Jeg har prøvd i snart 2 år. Og det er ikke noe gøy å gå rundt å lure på om det er noe feil med deg. Lurer på om det ikke skal klaffe snart. Hvorfor "alle andre" blir gravide så lett. Kommer jeg noen gang til å bli gravid?

Var veldig enkelt å ta lett på det helt i førsten. Da brydde jeg meg ikke noe om syklus eller noe.

Men nå etter så lang tid blir man mer opptatt av å treffe på EL.

Men men, det var nå min mening....

Skrevet

Lykkeliten1: Jeg må si det at jeg skjønner godt hva du mener, ser begge sider.. Hadde det tatt noe lengere tid med oss hadde jeg og kommet til å øke sjansene mine ved å bruke hjelpemiddler, som eltester osv osv :-) Var inne på tanken i siste pp, hadde lagt alt jeg skulle ha i handlekurven, men det var noe som stoppet meg, og jammen ta var jeg gravid :-)

Jeg personlig tror ihvertfall at, ja, man burde vite hvor lang syklus er og siste mens osv, ihvertfall i begynnelsen. Og heller prøve å kose seg med det hele, ikke stresse osv, for personlig tror jeg det er mange som ikke blir gravid pga psyken, har sett noen eksempler på folk som har gitt opp, og da klaffer det plutselig...

Jeg skjønner at du reagerer på de som er i 1. pp mener dere er hysteriske, tror ikke det var ment ille, tror heller det var myntet på de som er i begynnelsen av sine pp, og som tar helt av :-)

Skrevet

Poenget til HI var vel om det var andre i ***hennes*** situasjon.

Og det viste seg nok en gang at alle som ikke var det måtte forklare hvorfor de gjorde det ene eller andre.

Skrevet

Skjønner at dette var ett litt sårt tema for noen.

Men nå er det vel ingen som har sagt noe som

helst om hysteri. Ikke som jeg ser det

ihvertfall.

Kan godt forstå at HI spør som hun gjør,

for etter noen dager her inne var det det inntrykket

jeg satt igjen med også.

Noen har i nicket sitt hvilken pp de er i mens

hos andre er det umulig å vite. Spesielt om man

er ny her.

Tror virkelig ikke det var ment som ett stikk

til dere med mange pp bak dere. Tror heller

det var for å finne ut litt mer om hvem som er her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...