Gå til innhold

Noen som har peiling??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

jeg er rimelig fersk og trenger noen kloke hoder. Jeg skal prøve og forklare så ryddig som mulig. 8 Juli fikk jeg beskjed av gynekologen at jeg var på syklusdag 10. Jeg startet med eggløsningstester 11 juli, litt sent, men den ble positiv da og dagen etter den 12 var testen negativ. Regner med jeg hadde eggløsning den 12 da? Hadde sex både 9, 11 og 12 juli... Masse murringer og nesten litt doven i korsryggen nå når jeg er 9 dpo. Men så kommer det store.. Jeg har hatt litt surr etter p sprøyte, så gyn satte meg på trisekvens hormonbehandling. For at syklusene mine skulle bli mer stabile. Blodprøvene etter den undersøkelsen viste normale verdier!! Derfor sluttet jeg med de pillene 7 dager etter den 8 juli. Mye i frykt for at de skulle ødelegge noe. (ettersom jeg hadde eggløsning) I går 8 dager dpo så fikk jeg litt blodig utflod, bare en liten mengde som stoppet. Så i dag fikk jeg også en blodig utflod med hvitt i. (sorry detaljene...) Kan dett være en hormonell blødning som skyldes trisekvensen eller er det festeblødning? Eller rett og slett at mensen er på vei hit en uke før tiden? Tok en test i dag, men viste negativt. Hadde blitt veldig glad om noen kunne gitt meg svar på dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke noe om disse hormongreiene du skriver om, men er det ikke sånn at egget gjerne fester seg 6-8 dager etter el?

Kan det være festeblødning tro?

Ellers kan jo syklusen bli litt i ulage når man surrer med hormoner.

Et tips for å få regelmessige sykluser, er å drikke salvie-te. Det er også et gammelt kjerringråd for å bli gravid -sikkert for at den stabiliserer disse greiene.

Må bare presisere at salvie-te skal ikke drikkes etter eggløsning. Bare frem til man får det.

Men vi får håpe du er gravid da, og at det er festeblødning!

Lykke til!

Og si gjerne ifra hvordan det går.

Skrevet

Så hyggelig at du ville svare meg :) Mulig det er festeblødning? Men kan det komme over to dager? Trodde den var rosa lignende jeg? Jeg håper jo det kan være det og ikke at mensen er på vei så tidlig da!:) Tusen takk for tipset om salvie-te, det blir det neste mnd om det ikke klaffer nå! Regner med det blir testing snart :) Oppdatering kommer!

Skrevet

Ja, vi får satse på at det er festeblødning og ikke tidlig mens. Jeg har ikke hatt festeblødning selv, så vet ikke helt hvordan det er, men tidspunktet er liksom perfekt for det da.

Salvie te kan jeg personlig annbefale, for det var den pp jeg begynte med den at jeg ble gravid forrige gang:)

En kopp hver kveld.

Men hold meg oppdatert da, på hvordan det går med deg:)

Skrevet

Hei igjen!

Har teste i dag når jeg sto opp. Den var negativ... Burde ikke den vise noe når man er 10 dager dpo? Så kanskje det ikke blir denne gangen... Når har du testet tidligst?

Skrevet

Har akkurat snakket med gynekologen. Hun sa at den små spottingen jeg har skyldes trisekvens pillene jeg brått sluttet å ta. (hormonoillene) De fungerer litt som p piller og gir blødning om man slutter. (kunstig blødning) Så da får jeg bare vente da og se om det er noe der inne eller ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...