Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Kl. 18.00 hver dag settes i stolen sin (tripp-trapp-stol med bord foran), og da får hun se på barne-tv i 30 minutt. Synes 30 minutt tv per dag er nok for min 2-åring, og spesielt når hun er i barnehagen på dagtid. Og på de 30 minuttene spiser hun samtidig kveldsmaten sin. 18.30 er det rett på badet, for puss, stell og evt. en dusj. Så går vi i senga og jeg leser en bok. Kl. 19:00 forlater jeg rommet, og hun legger seg til for å sove. Hvordan er dine rutiner?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Min gutt er 3år. Han er mer glad i å se på tv om morningene, men det hender at han ser barnetv. Vi spiser mellom 19.00-19.30 og han legger seg rett etterpå. Min gutt vil ikke ha sang, kos eller bok i sengen. Han vil bare sove:) Kosen tar vi på morgenkvisten.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Har ikke så strenge rutiner, men begynner med kveldsmaten mellom kl 18 og 19, kommer an på når vi spiser middag. Spiser mens han ser på disney. Bruker lang tid på maten og spiser mye, så vi går på badet ca 19.30 og rett i seng etterpå. Der leser vi 2-3 sider fra en bok og synger noen ganger en sang, så er det natta.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Han er straks 3 år, foressten Anonym 22:07
Silje og Vaniljebollene Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Vi ser fantorangen og av og til barne-tv, men de pleier i grunn ikke å sitte konsentrert å se på. Går litt fram og tilbake. 18 eller 1830 går vi på kjøkkenet for å spise kveldsmat, og tar etterpå kveldsstell med tannpuss og vask. Så er det rett i seng. Jeg blir ikke på rommet til noen av dem, og de legger seg rett ned for å sove. Vi er forresten ikke så strenge på det. I dag var vi for eksempel på kjøretur fra 18.30 til 19, så da ble alt forskjøvet og de var ikke i seng før klokken 20
Sistah*G07*J09* Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 Min gutt på snart 3år ser ikke noe fast barne-tv. Han ser endel på playhouse disney etter middagen. Han er sinnsykt sliten når han kommer hjem fra barnehagen, så han vil ikke leke noe. Han setter seg bare i sofaen og slapper av. Visst jeg ser på noe, så ser han på det også. Ikke nøye at det er barne programmer når han er så trøtt er alt ok. Men han får ikke sitte hele ettermiddagen forran tven, sitter kanskje en halvtime til en time. Så får han kveldsmat ved kjøkkenbordet, vi spiser aldri forran tven. Fordi jeg har lest en studie der de har funnet sammenheng mellom unger som spiser forran tven og unger som er overvektig. Pga av at ungene blir så opptatt av tv-programmet at de ikke kjenner at de er mett, og dermed spiser mye mer. Dessuten så syns jeg middag og kveldsmat er en ypperlig tid til å snakke med han om hvordan dagen har vært, og hva vi skal gjøre i morgen. Etter kveldsmat, så er det opp på badet for stell evt. dusj, pussing av tennene, å så ned på rommet for litt lesing og en sang. Så er det natt natt stortsett rundt kl.19
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2010 #7 Skrevet 22. juli 2010 Vi spiser ofte sein middag, sånn i seks-tida, for pappa kommer ikke hjem så tidlig og det er han som lager maten. Men når middagen er fortært så leker vi litt før vi går på badet for kveldsstell og et lite bad kanskje. Barnetv unnagjør vi mens vi venter på pappa, så ingen tv etter middag, og som regel aldri kvelds heller siden vi spiser så seint. Tar heller noen skiver når vi kommer hjem fra bhg. Legger oss og leser 2-3 bøker, synger litt nattasanger, og hvis hun ikke er trøtt enda så går vi ut igjen og lar henne styre på litt for seg selv, og så roper hun når hun vil sove. Da kommer vi inn igjen og stryker og koser litt, og synger en nattasang til, og blir der til hun sovner. Hun er 2 år. Kanskje bakvendt for noen, men det funker for oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå