Gå til innhold

anng. farge av hår nå, hjemme eller frisør?=)

Anbefalte innlegg

etterveksten ja.. den kommer snniiikende på;)

vet det har vært noe diskusjoner anng dette også kommer je igjen da med et nytt forum om farging av hår.. hehe

tenkt å farge håret mitt hjemme ( sånn boks man kjøper på parfymerei o.l.)

flere her som gjør det?

eller overhode ikke farger håret?

kan det skade i grunn?...... hmm...

Fortsetter under...

Jeg skulle stripe håret hjemme, i det jeg satt tiden ut var stripene mine røde (og de skulle være blonde) hehehe.. full panikk under dusjen for å si det sånn! Men resultatet ble jo bra da.

Jeg farger sjelden hos frisør, skal jeg ha det mørkt gjør jeg det hjemme, men snakker vi om bleking gjør jeg bare det hos frisør i frykten for gult hår:-)

Men tenker du på om det er farlig for babyen?

Tror ikke det er så farlig lenger. Husker det var litt snakk om det sist jeg var gravid, men også da var det greit så lenge det var god lufting. Jeg har farget. Hadde det vært farlig måtte det stått i bruksanvisningen.

Jeg benytter situasjonen til å la den naturlige "fargen" vokse ut. Blir det for kjedelig kommer jeg til å få stripet det hos frisør til høsten. Jeg ville ikke helfarget håret. Ved striping unngår man å få farge i hodebunnen. Jeg har sart hodebunn så tar alltid striper (til vanlig). Da unngår man den markerte etterveksten også :)

Lykke til da!!

Sitter med farge i etterveksten min akkurat nå :)

Er ikke snev av bekymret, frisører jobber jo mens de er gravide, og det finnes verre kjemikalier enn hårfarge.

Så lenge du farger håret og ikke tar permanent skal ikke hormonene heller ha noe å si for resultatet :)

Farg i vei :)

Annonse

Jeg spurte frisøren min om dette da hun ikke hadde tid til å gjøre det for meg, og det hun sa var at det var større fare for at du skulle få en reaksjon enn vanlig pga alle hormonene, så det var lurt å teste det på et lite område først. Men ellers var det ikke noe problem, og fosteret ville ikke ta noe skade av det (dersom du ikke fikk en reaksjon da)

Hei! :) er frisør selv her, og kan si at farging av håret ikke er noe farlig! i enkelte tilfeller kan noen vær litt mere følsomme enn andre, og da spesielt pga. graviditetshormonene, men har sjeldent merket noe, og jeg farger mange gravide iløpet av ett år:) har opplevd at rød farger ikke sitter like bra, eller kan vær vanskelige å få til, det virker nesten som håret "støter fra seg" mer når man går gravid! hjemmefarger er litt mere pigmentert, men det skal ikke ha noe å si. Permanent bør man derimot unngå, fordi man kan få fek. krøllet på ene siden, og stritt på andre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...