Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #1 Del Skrevet 21. juli 2010 Var på fødselssamtale idag pga fødselsangst.. Og der møtte jeg den verst legen jeg kunne tenke!! Det er greit at de skal opplyse om alt og kanskje være litt strenge slik at de er sikker på det, men så forferdelig hun var det burde ikke være lov! Å hun brukte SÅ mye skrekk propoganda hun kunne! Når hun skulle fortelle meg om fødsel så fortalte hun om de forskjellige smertelindringene og sa at man også kunne få spinal bedøvelse om man ikke følte at epiduralen var ok.. Rett etterpå så forteller hun meg at de bruker spinal bedøvelse ved ks og at mange syntes det er kjempe ekkelt å får angst etterpå siden man ikke kjenner noe fra livet å ned, og at jeg kan få blodtrykksfall, at det kjens ut som jeg ikke får puste osv.. Til slutt så tilføyde hun at anestesilegen var jo der så jeg ville jo ikke dø, men jeg kunne få angst av dette i ettertid! Hun greide også å si at hvis jeg tok ks nå så kunne det ved neste graviditet føre til at morkaken min kunne feste seg i arret etter ks og dette kunne føre til store farer for meg ifht store blødninger og at babyen også kunne bli alvorlig syk og skadet! Nei det var en forferdelig opplevelse! Vi får se hva hun sier, hun skulle ringe meg i morgen etter morgenmøte da slike avgjørelser måtte tas opp med de andre eller noe sånn.. Det ble mye verre enn jeg hadde forestilt meg! UFF!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142113018-kommet-hjem-etter-f%C3%B8dselssamtale-med-den-verste-legen-uff/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2010 #2 Del Skrevet 26. juli 2010 Huff, stakkars deg,det der trengte du nok ikke. Si fra hva som skjer videre! Ble du overbevist om vaginal nå, eller ønsker du ks? Hvilket sykehus er dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142113018-kommet-hjem-etter-f%C3%B8dselssamtale-med-den-verste-legen-uff/#findComment-142129406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. august 2010 #3 Del Skrevet 30. august 2010 Hva i himmelens rike???!!!! En lege skal davel ikke komme med slike utsagn, men heller opplyse om nødvendig informasjon... Som om jo denne fremgangsmåten gir en mindre angst for å føde et barn via vaginalt eller ks..... Greit nok at en skal tenke nøye igjennom det valget en ønsker å ta men altså det finnes da grenser for propaganda snakk!!! Jeg ble rett å slett forbanna når jeg leste dette her jeg.... Ser det er en tid siden du har skrevet å vet ikke hva som ble endepunktet, men til andre også som har opplevd lignende så STÅ PÅ!!!! Ikke la personer som er "imot" et såkalt ks ødelegge deres ønsker!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142113018-kommet-hjem-etter-f%C3%B8dselssamtale-med-den-verste-legen-uff/#findComment-142260033 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2010 #4 Del Skrevet 10. september 2010 Hi her:). Nå er det under 2 uker til jeg får mitt planlagte ks:)! Dagen etter jeg hadde vært hos hun overlegen så snakket jeg med en jordmor på sykehuset, kjempe søt dame:)! Hun skrev et brev som hun å la med til Avdelingslegen som jeg krevde å få snakke med av hun første legen jeg var hos, så 3 dager senere var jeg hos han. Sa at det var uaktuelt å gå å vente i mange uker på å få ny time til lege da det å gå å grue seg og ikke vite noe ødela nattesøvnen min. Så selvom han ikke var særlig positiv han heller til det så fikk jeg nå gjennomslag likevel! Det var en kamp! Og det var som jeg sa til samboeren min, om jeg ikke viste noe om dette på forhånd og ikke hadde snakket med fødselslege før vi flyttet, eller om jeg ikke hadde funnet styrken til å være så bestemt og kreve så mye av de, så hadde jeg ikke fått det! Men nå er jeg bare kjempe glad og lettet! Ikke lenge før jeg skal treffe babyen nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142113018-kommet-hjem-etter-f%C3%B8dselssamtale-med-den-verste-legen-uff/#findComment-142307754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå