Gå til innhold

Overgang til stor seng..2 år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg hadde turt å la en 2-åring sove i en så høy seng... Vi har juniorseng, lav og med sengehest. Jeg syns det er fint med juniorseng men i vår familie er alle små, så jeg får godt plass oppi senga til mitt barn. Vi sover der til og med sammen når vi har gjester. Men hadde vi hatt god plass, hadde jeg kjøpt stor seng med en gang.

Skrevet

Vi har en halvhøy juniorseng, mest fordi soverommet til poden er så lite, at vi trenger all den plassen vi kan få.

Har laget hule under med madrass og puter. Det er liksom lesehulen vår :)

Gikk bare fint å gå over fra sprinkelseng til juniorsengen, poden var så stolt over at han hadde fått storgutteseng, så han la seg ned å sov godt hele første natten.

Brukte litt tid på å lære han å bruke stigen ordentlig, på den vi har så er det ikke vanlig stige bare en plate liksom med hull i, så den er litt vanskelig for små bein. Men etter 10-15min øving, så gikk det bare fint.

Vi gikk ikke over til juniorseng da før poden var 2år og 9mnd :)

Men så på den samme senga som du har her, men fant ut at den var for stor for rommet hans.

Skrevet

Han har aldri vært i nærheten av å falle ut av sengen forresten. Har høye kanter, så det går bare fint. Men den første natta, så la jeg 2 sakkosekker på gulvet under senga, i tilfelle :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...