Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg sluttet på p-plaster for ca en mnd siden, og siden dette har jeg hatt symptomer som kvalme, murring, trøtthet, og også stikking i nedre del av magen.

Jeg har tatt to graviditetstester, og begge har vært negative, men jeg forventer ikke mensen før om 5 dager, så disse har jeg nok tatt for tidlig.

Men hva tror dere, og når bør jeg teste meg for å få et nokså sikkert svar?

=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan ha vært tatt for tidlig. ta om 5 dager å sjekk da. kroppen kan være svært ustabil etter hormonpreparater så kan hende det er kroppen som retter seg opp. uansett ta en test om 5 dager du :)

Skrevet

Jeg har sluttet på hormonpreparater før, og da har jeg ikke merket noe.

Ønsker veldig gjerne at jeg er gravid, men usikker på når jeg burde teste for å få et sikkert svar:) Burde kanskje dra til legen å få sjekket det..

Skrevet

Legen sier at man kan teste fra den dagen man forventer mens, mange har for lav hcg til at testen slår ut før. å ja,kan godt være at du er gravid, men d at man har gått på hormonpreparater før betyr ikke at neste gang er likedan. jeg gikk på p-pillen bare en mnd for å bytte til spiral,så slutten på uke 2,rundt da el skulle komme,litt over 2 uker senere testet jeg positivt, hadde høy hcg da jeg tok blodprøve 2 dager etter var den på 6000 å 2 dager etter d på over 11.000 men var da i uke 6. hos noen i uke 6 er den bare på kanskje 4-5000. så man kan ikke vite helt sikkert når man evt tester positivt. og om du drar til legen,så behøver deres urintester mere hcg enn en hjemmetest,så ta evt en hcg i blodet.

d kan være sen el du har,at d er symptomer på dette, eller så kan d også være pms, men man håper jo,at d er en spire:) lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...