Dette er lykken på jord! Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Jeg gleder meg selv til å ut i jungelen... Har foreløpig snust litt på Acta graco og Be safe. Og Emmaljunga edge duo.... resten av den jungelen er jeg ikke så kjent med enda. Hadde Simo kombi før, men synes den er "kjip" nå i forhold til alle de nye fine vognene. Trenger tips! Når er det ok å titte og kjøpe vogn?
Oktobergutt2010:) Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Barnevogn har vi allerede kjøpt, fikk en deal vi bare måtte si ja til. Ei Simo vogn - Veldig fornøyd med den :-) Bortsett fra det har "bestemor" allerede kjøpt bilstol til oss, og svigermor har kjøpt vippestol til lillegutt. Tror nesten jeg må henge i å handle før alle har handlet alt inn til oss :-p Er 26-27 uker (to terminer...)
Carro og Oscar Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Jeg vill gjerne ha tips på barnevogn jeg og... Er førstegangs så jeg synes hele barnevognsspørsmålet er kjempevanskelig, aner ikke hva jeg bør se etter engang. Er bare 14 uker da, så har litt tid igjen å tenke på :-) Så tips mottas med takk!
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Jeg har så lyst på Brio Go vogna:) Den er så ufattelig kul, selv om noen rundt meg mener den er upraktisk.. Hvis vi kjøper de nkjøper vi Brio bilsete som passer i vogna. Men jeg liker egentlig bilsetene fra Maxi Cosi bedre..
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Jeg er forresten 26+5, og har ikke kjøpt noen store ting enda.. må kanskje begynne snart..
Mamma`N Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 her går det i TFK vogn...er så fornøyd, så hvorfor bytte:) bilsete har vi ikke tenkt på ennå...i uke 21
Oktobergutt2010:) Skrevet 21. juli 2010 #7 Skrevet 21. juli 2010 Søstra mi testet 7 forskjellige barnevogner (kombi) for å finne den vogna hun likte best. Hun skrøt MYE av Simo og ellers bare hørt bra ting om Simo vognene - så da var valget enkelt, da :-)
MyLittlePony Skrevet 21. juli 2010 #8 Skrevet 21. juli 2010 Brio Happy eller Emmaljunga City Cross...samme type vogner med 4-hjul, stødige, goe i snø (vinterbaby på gang her)...god bag, fine farger, kan snu baggen begge veier, ca 14 kg inkl bagg/sportssete, punkteringsfrie hjul... Enste forskjell jeg har funnet på disse er at Brio sin er lettere å "vugge/vippe" enn Emmalj. som har stivere støtdempere...ellers er de ganske like :-) Emmalj har litt mer farger og stiler å velge mellom :-) Er i uke 20 (jippi, halvveis i dag!!!) og kommer til å kjøpe vogn når har jeg klart å bestemme meg for for hvilken av disse jeg skal ha...
Makko med to små gutter Skrevet 21. juli 2010 #9 Skrevet 21. juli 2010 Vi har brio sete med base, det er helt ok og gjør det bra i test. - Vogn beholder vi og fra mini, en emmaljunga city cross. Er kjempe fornøyd! Etter masse tull med tfk var dette virkelig en oppgradering :-) MyLittlePony, du kan stille fjeringa på emmaljunga vognene!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 21. juli 2010 #10 Skrevet 21. juli 2010 vi har gått for mountain buggy vogn og maxi cosi M/isofix basen vognen veier lite og er himmelsk å kjøre! også er den snerten å stilig å se på syns vi men det at den veier lite hadde mye å si for oss... vi har kjøpt fargen isblå(nydelig) i bag og sort sportsdel....utrolig fornøyd:)
Gjest Skrevet 21. juli 2010 #11 Skrevet 21. juli 2010 Har studert leeeeenge på vogn... Da jeg fikk første fantes det knapt annet enn Simo og Emmaljunga.. hehe.. Har hatt Simo Kombi 2 ganger og er fornøyd med den. men sammenlignet med andre er den jo stor og tung, bag'en er veldig smal også. Jeg skal ha TFK Joggster Twist, stålblå dersom det er gutt og cherry eller lysbeige om det er jente (vet ikke om cherry blir litt vel prangende..) Skal ha sjokoladebrun bag uansett kjønn. Så skal vi ha HTS BeSafe iZisleep m/isofix, softline (lysgrå) med lysrosa el. lysturkis. Håper bare jeg finner utav kjønn snart... hehe.. En ting dere må være oppmerksom på er at en del vogner kan ha lang bestillingstid; 6 uker dersom den ER på lager og oppi 4 mnd dersom fargen er spesiell eller veldig populær...
Pumba78 Skrevet 21. juli 2010 #12 Skrevet 21. juli 2010 Jeg har bestilt TFK joggster twist fra tyskland, i Brun, har tittet masse på vogner og er overbevist om at den er den beste for oss. Bilsete: vi vil ha isofix base og tror kanskje maxi cosi er best.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 21. juli 2010 #13 Skrevet 21. juli 2010 Vi hadde Simo kombi til førstemann og vi kjøpte det nå også siden det var halv pris på babyshop. Er veldig fornøyd med Simo. Men den er litt tung å løfte. Bilsete aner jeg ikke hva vi skal kjøpe enda. Men har veldig lyst på Maxi cosi siden det er et veldig lett sete å bære. Kjente på et par andre på butikken men syns de var store og tunge.
LitaPrinsesse2010 + spire12 Skrevet 21. juli 2010 #14 Skrevet 21. juli 2010 Vi har bestemt oss for simo duo som vogn og maxi cosi pebble med isofix som bilsete. Drøyer med å kjøpe til jeg nærmer meg uke 30 regner jeg med.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 21. juli 2010 #15 Skrevet 21. juli 2010 Tenkte jeg skulle svar jeg og, for ser at jeg har en vogn som ikke enda har blitt nevnt her: Teutonia istral. Både positive og negative ting med den, men har tenkt å beholde den til nr 2 for har fungert veldig greit for oss. Positivt med vogna: God å trille på grusvei, og ikke altfor tung. Relativt god plass. OG ikke minst så er den en av de eneste vognene der du kan velge sitteretning på barnet også når du bruker sportsdelen. Dette var viktig for oss, for ved å vende barnet mot deg er det lettere å ha samtale med det om hva man ser rundt seg. OG man fanger lettere opp reaksjoner fra barnet. (Om det blir skremt av noe, er trøtt, utilpass osv.) Negativt: Siden vogna kan snus ved hjelp av håndtakene er dette også et litt svakere punkt enn på andre vogner, og har lest i noen tester at det blir satt minus på tester pga nettopp dette. (Men er bare å sjekke litt godt hver gang man snur vogna slik. Ser også at blandt annet Emaljunga har enda bedre liggeplass, noe jeg noen ganger har ønsket meg. Ellers har vi acta graco bilsete. Veldig fornøyd med solskjærmen som man kan flytte på etter eget ønske, men setet er ganske tungt... Har fåttnoen blåmerker på låret etter bæring av setet for å si det sånn...
Marsbaby! Skrevet 21. juli 2010 #16 Skrevet 21. juli 2010 Vi har sett på en kombivogn/sportsvogn som heter ABC design cobra, som var best i test hos forbrukerportalen nå i 2010. Problemet er at den bare kan kjøpes på internett tror jeg, fordi det er få forhandlere her i Norge som har den inne. Egentlig merkelig, fordi vogna er dansk og den er veldig populær i Danmark, Tyskland og resten av Europa tror jeg. Den skal være svært lett fordi ramma er av aluminium, men samtidig svært stabil, har tre hjul og var best både i byen og i terrenget. Så jeg syns den høres veldig genial ut... Er det noen som har hørt noe om denne/erfart noe? Vi syns det er litt skummelt å kjøpe vogn på internett som vi ikke har prøvetrilla først , men jeg ønsker meg en lett vogn som er enkel å styre, og samtidig stabil :-) Så tar i mot erfaringer eller tips til andre gode vogner med takk!!
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 21. juli 2010 #17 Skrevet 21. juli 2010 Emmaljunga Edge Duo Combi og Akta Graco Logico S. Hadde denne bilstolen til førstemann, og kjøper årets modell til lillingen i magen, var kjempefornøyd med den, så for oss er det ikke noen andre alternativer:P Vi kjøpte vogn da jeg var 18 uker på vei, for vi var i sverige, og prisforskjellen var så stor at det var helt latterlig om vi skulle latt være for så å kjøpe den i norge 6 uker etter til 3000kr mer....
Galskapens overhode Skrevet 22. juli 2010 #18 Skrevet 22. juli 2010 har fra før hatt easywalker classic, simo kombi, emmaljunga due edge.. Har trillet mange andre vogner og har vært mest fornøyd med simo sine... SÅ denne gangen ønsker jeg en simo. Bilsetet er i hus.. Her ett som kan festet i 2-punkt bak i midten... (fordi storesøster og storebror bruker pute med rygg) Vi har anskaffet acta graco logico.. Hvis man kommer over et godt tilbud så er det dumt å la det gå fra seg.. så jeg kjøper hvis jeg kommer over.. Men vi har allerede mye utstyr også da etter de to andre Jeg er 14 + 6 i dag
MyLittlePony Skrevet 22. juli 2010 #19 Skrevet 22. juli 2010 Aha...det er det ingen som har sagt til meg! Takk for tipset :-)
mummitrollet <3 Skrevet 22. juli 2010 #20 Skrevet 22. juli 2010 Er bare i 10. uke men klarte ikke å dy meg fra å svare her. Her blir det mest sannsynlig en maxi cosi bilsete, og Emmaljuna Mondial Duo ( i hvit skinn)! Sambo har ikke stort å si når det gjelder valg av barnevogn og bilsete, hehe. Blir nok jeg som bestemmer det meste av utstyr!
Carro og Oscar Skrevet 22. juli 2010 #21 Skrevet 22. juli 2010 Har snust litt på de vognene som blir nevnt her inne og må si jeg synes at Brio Go virker veldig bra. Så det er min favoritt så lang.
spiren Skrevet 22. juli 2010 #22 Skrevet 22. juli 2010 vi har valgt Quinny freestyle vognen til babyen, dette er en god å lett vogn + maxi cosi bilsete passer til denne vognen. vognen er god både på vinterføre og sommerføre. meget fornøyd med denne vognen
Gjest MariRari Skrevet 22. juli 2010 #23 Skrevet 22. juli 2010 Jeg har Brio Go og skjønner ikke hva som er upraktisk med den? Helt super den, bortsett fra at kvaliteten på min ikke har vært fantastisk dessverre. Hjulene foran har blitt helt skeive... Har den på rep akkurat nå og det er sannsynligvis en feil på førsteutgaven. Jeg har kjørt sportsdelen i 1,5 år nå og den er god å kjøre, barnet sitter og sover lunt og godt, jeg har stor bagasjeplass og den er liten og nett sammenslått. Må vel kjøpe meg en bag til nestemann. Håper den også er bra:-)
Gjest Skrevet 22. juli 2010 #24 Skrevet 22. juli 2010 Har sett mest på emmaljunga sine vogner, ser ut som valget faller på det merket. Enten City Cross eller Edge duo. Hvis det blir edge blir det med classic understell siden det er lettere enn sport understell. Synes det er en del ekstra funksjoner på edgen, og ser penere ut en city bagen. Men- så er bagen + understellet litt tyngre enn city crossen. Lenge siden jeg begynte å titte etter vogn, og kommer til å bestille senest 2-3 mnd før termin, siden emmaljunga har lang bestillingstid. Vi er alle her i andre trimester så kan ikke tenke at noe kan gå galt nå, når vi er så langt på vei. Så bare bra å være ute i god tid. Bilsete har jeg ikke peiling på! Har ikke isofixfeste i bilen så må ha vanlig base uten isofix desverre... prøvd å lese litt tester på nett, men virker som alle nye tester som gjøres nå er med isofixbasen... blir jo litt annerledes med den andre basen.
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 23. juli 2010 #25 Skrevet 23. juli 2010 Vi kjøpte en Emmaljunga City Cross i Sverige for en ukes tid siden! Fikk bra pris! Hadde jo bestemt oss for en Emmaljunga Nitro City, men ble sterkt anbefalt av butikker her i Oslo å IKKE ta den. Er visst mye styr med hjulene, reperasjoner mm. Så butikkene mente definitivt City Crossen. Er meget fornøyd med den. Lett og god! Ellers kjøpte vi bilsete: Maxi Cosi Cabriofix med isofix base!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå