Tyra01 Skrevet 21. juli 2010 #1 Skrevet 21. juli 2010 Gutten vår på 7 mnd har to tenner nede (som begynte å komme opp da han var ca 5 mnd), og nå er det 4 (!) på vei opp i overkjeven...! Er ikke det litt voldsomt da? Ser alle 4 som hvite klumper, og to har brutt gjennom... Plutselig så ble han liksom så stor gutt synes jeg, er liksom ikke en liten baby lenger når han får så mange tenner så tidlig, hehe...
Gjest Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Som med alt så er noen unger tidlige ute med å få tenner og noen er senere ute. Jeg mener også å huske at det går i arv om ungen får tenner tidlig eller ikke - altså om foreldrene fikk tenner tidlig så er det mer sannsynlig at ungen også får tenner tidlig. Men er ikke sikker på dette da min på 11.5mnd har 8 tenner og har to til på vei nå. Hun har hatt 8 tenner siden hun var ca 10mnd og hun ser absolutt ikke ut som en baby lenger.. Litt trist for hun kunne gjerne vært baby litt lenger
Bippe77 Skrevet 22. juli 2010 #3 Skrevet 22. juli 2010 jeg har fått en av hver... 1 mann fikk sin første tann da han var 10 mnd... og tok lang tid med alle tennene... 2 mann fikk sin første tann da han var 4,5 mnd! Ønsket meg gjerne at han skulle få seint tenner også, for var jo veldig kjekt å være ferdig med amming før tenna kom, men ikke denne gangen nei... spent på hvordan ammingen blir når han forstår hvordan man bruker tanna! Ugh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå