Kokkosbolle Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Når begynner dere med grøt? Ammet sønnen min første 2 månedene så gikk jeg over til mme. Han er 4 måneder nå, er det for tidlig med grøt? Når begynte dere?
♡Mamman&Rockebolla♡ Skrevet 21. juli 2010 #2 Skrevet 21. juli 2010 Vi begynte ved smaksprøver ved 3,5 mnd, og var oppe i full porsjon ved 4 mnds alder..
lykkeligmor til to<3 Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Jeg begynnte med grøt når snupp var akkurat 4 mnd, helsesøster var enig i at han nok hadde behov for det i og med at han er laaaang og veldig sterk og aktiv av seg:O) Vet det anbefales å fullamme til de er 6 mnd om de ikke viser tegn til å ha behov for noe annet. Men tror at i og med du gir mme er det vel greit å gi iallfall et måltid grøt om dagen fra den alderen:O) vi begynnte med 3 ts og økte på litt etter litt. Etter en uke fikk han en smaksporsjon. Ikke kjøp grøter med fruktsmaker da, forhørte meg hos hs og hun sa at det er de som inneholder mest dritt. Lag heller fruktmoser selv og bland i, kjempelettvint:O) anbefaler maisgrøt, risgrøt eller den med havre, hvete og ris. Lykke til:O)
Kokkosbolle Skrevet 22. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2010 Har prøvd og gi han litt (noen skjeer hver kveld). Sover godt om natten enda så tror jeg vil vente litt med og gi han en ordentlig porsjon, heller bare venne han til ny smak og konsistens. Takk for svar:)
hubba2 Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Jeg begynte med grøt når han var 4 måneder for å unngå å kommer over denne literen med mme i døgne. Han har kunn fått mme siden han ble født.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 22. juli 2010 #6 Skrevet 22. juli 2010 begynte med grøt da mini var 3mnd. han var godt over literen mme i døgnet... nå får han en halv kopp formiddag og en halv kopp til kvelds. han får også grønnsaksmos til "middag". litt av gangen:) går fint her:) han er 4 mnd nå strax
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå