Gå til innhold

Jobber i psykiatrien...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er vernepleier. Og er da en av fagstaben på min jobb. Er ung og nyutdannet, fersk og selfølgelig gravid (glede)

Jeg har 3/4 beboere som alle er mennesker med store psykiske lidelser. Har omtrent daglig blitt truet med våpen som kniv og verbale trusler. Det er så ille at jeg hadde egentlig bestemt meg for å slutte denne jobben ettersom jeg syntes det å gå i et slikt miljø ikke er ok for en luselønn. Men så da... pang sa det ... eller hehe er vel ikke akkuratt jumfru Maria her, men vi ville ha barn i januar så da kom tiden før jeg rakk å ta den endelige avgjørelsen. (man blir jo glad i disse tullingene og ;)

Jeg er vektoperert, og tar opp mindre næring en andre som gjør meg utrolig trøtt, har lavt blodtrykk og topper det hele med kvalme for å få meg meg alle plager. Så frem til nå har jeg vært sykmeldt siden mai.

Er i uke 15 og legen sier jeg kommer til å bli bedre snart :) (lykke)

Her har det nemlig ikke vært noe husarbeid gjort siden... ja .. mai...

Det jeg kjenner litt på er frykten for å være på jobb. Jeg har og smitte a Hepatitt C på arbeidsplassen, og denne damen som har det spytter, klorer og slår. Og jeg kjenner at jeg stresser, ser på arrene hun har laget på armene mine. Tålmodigheten min er ikke den beste om dagen og hormonene mine heheh (sambo leser ikke dette) svinger MAX.

Problemet er at jeg føler litt på nå dersom jeg får energien tilbake og legen vil ha meg på jobb så føler jeg det litt kleint å si det at sånn er min jobb. Jeg tør ikke være der? Kan man bli sykmeldt for at jobben er for farlig? Jeg jobber i et privat foretak som kun tar for seg de som ikke kommunene greier å hanskes selv. Jeg jobber og medleverturnus som gjør at jeg er på jobb 2-3 døgn av gangen. Noe som er tøft nok uten trøtthet og hormonkluss :P

Noen som vet hvordan jeg bør se for meg det neste halvåret?

Er jeg alene om å ha det slik?

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Halloen!

Jeg er sykepleier, og forstår på en måte problemet ditt. Jobber ikke i psykiatrien selv, men har pasienter som utagerer på min arbeidsplass. Det må vel finnes noe regler for at du skal slippe å bli utsatt for dette, spesielt nå når du er gravid? Jeg ville heller ikke hatt lyst til å gått gravid rundt slike mennesker. + smitte er jo veldig skremmende!

Jeg ville snakkt med fastlegen min om det, for de bør jo vite noe om denne risikoen og hva som bør gjørs.

Det er vel ingen mulighet for deg å jobbe UTEN å se brukerne? Sånn på kontor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...