Gå til innhold

føler meg fort sliten og kortpustet...

Anbefalte innlegg

og av og til hodepine og generelt slapp. kan ikke huske jeg var sånn de 2 forrige svangerskapene mine... er det ikke litt tidlig å bli fort andpusten og sliten da?? er nå i følge UL 14 uker... Blodtrykket er bra.. kanskje bittelitt lavt.og prøver generelt er bra. Pulsen min har økt.. hvilepuls på dagtid ca 85-90. om morgenen ca 64.. så da er det normalt, men det stiger raskt så fort jeg gjør noe. noen i lignende situasjon?

Fortsetter under...

Jeg har det på samme måte, men mine prøver ser også helt fine ut. Sjekket også jernlager og hemoglobinnivå og alt var i skjønneste orden. Har lest at svangerskapet kan ha en slik innvirkning. Jeg hadde det sånn sist svangerskap også jeg da... Ikke akkurat lett å få trent noe særlig da men...

ok, takk for svar! Jeg har diagnosen astma, fra jeg var lita.. men ikke hatt noe symptomer på dette på maaaange år.. ikke de forrige svangerskapene heller.. men ingen svangerskap er like.. så det kan jo hende at den plutselig blusser opp igjen litt denne gang? synes det er skummelt jeg!

Jeg har ikke astma, men jeg har det akkurat likt med kortpustheten og slitenheten. Bor i blokk uten heis, og for noen måneder siden løp jeg opp og ned trappene ved innflytting og oppussing, men nå skal det ikke mer til at jeg går opp trappene en gang før jeg er kortpustet og sliten! Har vært sånn siden ca tredje måned i svangerskapet, er i fjerde nå. Nå vet ikke jeg symptomene på astma, og skjønner at det kan virke skremmende, men det er iallfall ikke noe uvanlig at de også uten astma føler det sånn tror jeg :) Jordmor snakket om at dette kunne skyldes lavere blodtrykk.

skulle vært litt lenger det her- men mener jordmor snakket på at blodtrykk kan synke ved trappegåing osv men ikke helt sikker. Og at det kan være årsak til sånt. Pulsen min stiger også med en gang! Målte hundre i hvilepuls hos jordmor sist. Da er det ikke mye som skal til før den er i 130-150, ved bare litt økt aktivitet, ikke rart man blir kortpustet og sliten :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...