Gå til innhold

Når er det normalt å kjenne noe når man er 1 gangsgravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er også førstegangs. Tror du kommer til å kjenne noe snart! :)

Jeg var sikker på at det var det jeg kjente i uke 17. Etter uke 18 har jeg kjent hver dag! Men dette er nok veldig individuelt, og derfor behøver du ikke bekymre deg. Har lest noen steder at førstegangs ofte ikke kjenner noe før ca. uke 20. Bare vent!

Jeg var 18 uker da jeg kjente liv første gang i mitt første svangerskap. I mitt andre kjente jeg det når jeg var 16 uker på veg. Denne gangen har jeg kjent litt liv siden rundt 13 uker, men kjenner ike noe hver dag. Tror jeg har en roligere baby inni der denne gangen. Er nå 17+3 og kjenner ikke liv hver dag enda, men etter UL i går så veit jeg at alt er som det skal:-D

Annonse

Det er så inviduelt med når man kjenner liv. Det kommer helt ann på hvor morkaka er plassert også. Ingenting å bekymre seg for enda for deg.

Jeg er 2.gangs og siden jeg har morkaka foran, så kjente jeg ikke liv ordentlig før i uke 24. Jeg måtte altså vente lenge. Nå er jeg 26+3 og kjenner heldigvis lille gull hver dag.

Det er helt normalt å ikke kjenne liv før 18 - 19 uke særlig når du er første gangs!

Selv kjente jeg ikke liv før i uke 19 i mitt første svangerskap, og fra uke 16 - 18 i de andre svangerskapene!

Lykke til! .-)

Jeg kjente ikke noe sikkert før jeg var 19 fullgåtte uker første gangen. Og noen kjenner det ikke før de er rundt 20 fullgåtte uker.

Denne gangen begynte jeg å kjenne noe rundt uke 16, men fortsatt ikke med 100 % sikkerhet. Er 18 fullgåtte uker og kan ikke si at jeg kjenner sånn kjempetydelig liv, selv om jeg kjenner bittesmå dult innimellom.

Jeg er første gangsfødende, er 18+6 i dag, jeg kjente liv første gangen da jeg var 15+6, tre små tydelige dult nederst i magen. Kjente det sporadisk frem til jeg var 17+0 og etter det har jeg kjent liv hver dag. Fikk inntrykk av de jeg snakket med, at det var relativt tidlig å kjenne så mye liv, ihvertfall istarten, mannen min har også kunnet kjenne liv utenpå siden 17+1, noe som er stor stas. Men det er først i det siste jeg har kjent disse "boblene" eller "leamus" som alle snakker om, til å begynne med kjente jeg bare disse herlige små bestemte dultene som av og til får meg til å skvette litt. Nå kjenner jeg gjerne litt "bobler" eller akkurat som jeg har "leamus" og så kommer et eller flere små dult, og nå sparker hun over alt i livmora, virker som om hun turner noe volsomt der inne til tider.

Men min svigermor sa at med sitt første svangerskap kjente hun ikke noe før hun var 21 uker på vei, hun kjente visstnok ikke liv noe særlig tidlig med de to andre heller, så jeg tror du bare kan slappe av. :) Morkakas plassering har jo en del og si, og så kommer det kanskje an på om ungen sparker bakover eller hvor h*n treffer?

Sparkene kommer nok snart, så gled deg :)

Ved mitt første svangerskap kjente jeg ikke ordentlig liv før rundt uke 20. Jeg skjønte aldri hva folk snakket om når de sa det kjentes som "sommerfuglvinger"...etc... Nå i mitt 2 svangerskap så vet jeg jo bedre hva jeg skal kjenne etter. Jeg kjente nok ting tidligere enn uke 20 første gang, men jeg skjønte rett og slett ikke at det var babyen det var. Trodde det var luft i magen, rumling...osv...

Annonse

jeg er 21 + 4 dager ca i dag og har kjent små dult fra uke 18 ca tror jeg det var, men kunne gå noen dagen mellom hvær gang. er nå de siste 2 ukene ca jeg har kjent litt hvær dag, så det øker på. men jeg har fått beskjed om at man ikke trenger å forvente noe dult osv før uke 20 +++ noen kjenner ikke før uke 23-24 heller. på min ul i uke 19 + 2 ca så hadde enda babyen min god plass dær inne, så kommer sikkert ikke til å kjenne de store dulta inni eller utenpå før om noen uker.

fra uke 18 begynnte jeg å kjenne noe... men det var etter jeg hadde vært på ul og jordmor gjorde meg oppmerksom på at nå sparker hun masse... og da kunne jehg kjenne det, men det er ikke lett å skjønne at det er spark når man ikke har kjent det før :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...