beibilykke Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Hei Jeg søkte barnehageplass til min datter som nå er 8 mnd i MARS. Når kan jeg forvente å høre noe om eventuelt hvor, og når hun har fått plass? Har søkt om plass fra oktober av. Og, er det slik at hun uansett får plass i en eller annen barnehage? Ikke enkelt dette her.. Takk på forhånd
Gjest Kira06 Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Tror kanskje jeg hadde tatt en telefon til kommunen eller barnehagen som du satte opp som førstevalg, bare for å høre hvordan det ligger an med søknaden din. Vi søkte også om plass før fristen gikk ut i mars, og fikk svar på søknaden i slutten av april. Og skal ikke begynne før september. Det er dessverre ikke full barnehagedekning i alle kommuner, så du er nok ikke garantert plass et eller annet sted.
Julelita Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 Dersom du ikke har hørt til nå, er det mulig at du ikke får. Som nevnt ovenfor, ta en telefon. Og - om du søker innen fristen, men ikke med oppstart i august er det mulig at du ikke kommer med i hovedopptaket. Slik gjøres det her i kommunen i hvert fall. Har flere venninner som har brent seg på det og ikke fått plass fordi de ønsket oppstart senere.
Anne i Ødemarken Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Vi søkte også i mars og har hller ikke fått noe svar enda, men vi har ringt kommunen flere ganger. Og vi får mest sannsynlig ikke plass før NESTE høst! Full barnehagedekning liksom..
Gjest Kira06 Skrevet 21. juli 2010 #5 Skrevet 21. juli 2010 Oj, det er jo helt latterlig å få 1 år for sent!!! Håpløst!! Vi er heldige i vår kommune (en nabokommune til Drammen), da det faktisk er flere barnehagplasser enn barn (åpnet en ny stor barnehage her i vinter med nesten 100 plasser). Så barnehagene kjempe om barna. Både vi og flere i barselgruppen vår har fått telefoner fra flere barnehager som lurer på om vi vil komme på besøk for å se hvordan de har det der, i tilfelle vi vil søke. Så det er tydeligvis store forskjeller rundt om i landet!
...gull... Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 det er jo ikke et år for sent når det er full barnehagedekning før baren født FØR 1 sept. alle andre må belage seg på å vente til det blir et eller annet ledig. er jo ikke sånn at med en gang barnet blir 1 år så SKAL det få barnehageplass. full barnehagedekning eller ikke.
beibilykke Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. juli 2010 takk for svar Skal ringe i morgen å høre hvordan det ligger an. Håper på det beste ettersom jeg får store problemer hvis ikke hun får plass.. :S.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå