liheka Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 jeg lurte på om det finnes ``omvisning`` på føden på sykehusene?hvem skal jeg ta ta kontakt med? og hvis jeg vil at faren te barnet skal sove der hvem skal jeg snakke med? 6uker til termin
Mellirs ♂ '10 Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Når vi var på ordinær ultralyd, så sa de at vi måtte bare ringe om vi ville komme på omvisning Var på omvisning igår. Først på ultralyd, så nevnte vi for jordmoren på ultralyden at vi kunne tenke oss omvisning, så da ringte hun til føden for å høre om de hadde tid til oss. Vil tro du bare kan ringe direkte til føden, må nesten det, for å høre om de har tid til omvisning eller om det er travelt. Du kan jo spørre jordmoren eller legen din neste gang du skal dit? Vi skal ha vår første, så jeg tror egentlig de omtrent tar det som en selvfølge at pappaen skal være på sykehuset sammen med oss. Vi snakker ihvertfall ikke med noen om akkurat det før fødselen, men sier vel ifra når vi kommer at vi ønsker familierom, og at pappaen skal være der med oss
scoobydo Skrevet 20. juli 2010 #3 Skrevet 20. juli 2010 De aller fleste har vel familierom, men som oftest bare 1 eller 2. Om disse er opptatt får ikke far være på sykehuset sammen med dere. Det er ingen selvfølge ... havner man på barsel må far hjem på natten. Om man føder på feks Ullevål og fødselen går som normalt blir man flyttet over på pasienthotellet et par timer etter fødsel. Der kan far være med, men man må betale for at han skal bo der.
Mellirs ♂ '10 Skrevet 20. juli 2010 #4 Skrevet 20. juli 2010 Her får far være med oss på sykehuset uansett om familierommene er opptatt eller ikke De har 4 familierom (og det er et ganske lite sykehus det er snakk om), og om alle de skulle være opptatt, så gjorde de bare et 2-mannsrom om til familierom sa de, var ikke noe problem det. Han må betale 350 kr. natten uansett, pluss 75 for middag og 50 for kveldsmat. Dette er selvfølgelig forskjellig fra sykehus til sykehus. Men HI, jeg tror ikke dere trenger å ta kontakt med noen før fødselen for å "si fra" at dere vil at pappaen skal være sammen med dere. Men om du lurer, så er det bare til å ta en telefon og spørre, evt. spørre jordmoren/legen din
liheka Skrevet 21. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2010 takk for svarene:) jeg skal føde på haukeland
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 21. juli 2010 #6 Skrevet 21. juli 2010 Jeg fikk brev fra sykehuset rundt uke 20 med time til journalskriving og omvisning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå