Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #1 Skrevet 20. juli 2010 Den lille jenten min har ikke bæsjet på 6 dager. Hun har begynt å gå uten bleie på dagen, men bruker fortsatt om natten. Det KAN ha sammenheng med at hun ikke liker å bæsje på do/potte, men kan hun virkelig holde igjen i så mange dager hvis bæsjen virkelig presser på? Kan det være farlig å ikke basje på så mange dager? Dersom det ikke kommer noe i morgen formiddag, tar vi en tur til legen, men jeg ville gjerne høre om noen har opplevd noe lignende og hva dere gjorde med det. Hun er 2 1/2 år.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2010 #2 Skrevet 20. juli 2010 Ta kontakt med legen du! Har selv hatt problemer med magen den siste tiden, og når man ikke har vært på do på så lang tid føler man seg ganske tung/oppstoppet i magen. Det er ikke farlig, men kan bli ganske vondt om hun ikke får det ut. Ting som gjør at man kan bli oppstoppet - er hvis man holder seg for lenge - drikker for lite vann - feil kosthold. sikkert fler ting også. Men ut i fra egen erfaring - hvis dere blir tilbudt tabletter av noen slag og får tilbudet om å velge mellom de du svelger og de du putter i rompa. Så for all del velg de du putter i rompa. Prøvde selv begge 2 og de mann svelger forårsaker veldig mye magesmerte, hvilket de andre ikke gjør. Et annet tips var å putte bitte litt zalo rett innen for rompehullet, fungerer som et klyster - men forhør deg med lege før du gjør noe. Bare prøv å få i hun mye væske. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2010 #3 Skrevet 21. juli 2010 Lactulose kan du kjøpe på dagligvaren, og det funger som bare det. Gjør avføringen bløtere og vanskeligere å holde igjen. Jeg ville ikke tatt på bleia igjen, ville heller prøvd å lære henne til at det er trygt å gå på potta, og da må hun få sjansen til å øve seg. Vi hadde dette problemet med vår datter, og Lactulosen førte til at tarmene tømte seg helt allerede dagen etter vi begynte.
trillemamma Skrevet 21. juli 2010 #4 Skrevet 21. juli 2010 Ja, Laktulose er bra, men når jeg ga det til min lille, var apotekt nøye på at lege skal rådføres før det gies til de minste. (barn under 2 år, tror jeg)
Lillemarit Skrevet 22. juli 2010 #5 Skrevet 22. juli 2010 Gjørn som man gjør med babyer, putt et termometer i rompen og "rør" forsiktig rundt. Det er med på å stimulere musklene og da kommer det. Har gjort det både på baby og på 2 åring, fungerer helt fint og ikke er det smertefult heller. Smør bare tuppen av termometeret med sinksalve eller vaselin eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå