Gå til innhold

Brukt madrass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har handlet brukt vugge i dag, med madrass. Barnet hadde ikke sovet direkte på madrassen, men på skinn. Trekket utenpå madrassen kan vaskes på 60 grader. Babyen min kommer også til å sove på skinn. Vuggen skal brukes på dagtid. Ville dere kjøpt ny madrass? Vurderer å kjøpe en billig madrass som jeg klipper til slik at den passer til trekket som kan vaskes på 60 grader.

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Det er jo ikke nødvendigvis det at den er brukt de anbefaler å passe seg for, det er hvis madrassen er så slitt og myk man skal være forsiktig! Så med trekk som kan vaskes er nok ikke det noe problem, jeg har arvet madrassen til sprinkelsenga vår, og tenker å bruke den med god samvittighet! Skal jo ha på tisselaken og vanlig laken også.

Skrevet

Takk for svar:-) Jeg tenker også at så lenge madrassen har vært beskyttet mot tiss og gulp/oppkast så er den trygg å bruke. + at trekket kan vaskes. Har aldri kjøpt noe brukt tidligere, kjøpte alt nytt til vårt barn. Men nå ser jeg behovet for 2 vugger, en på stuen og en på soverommet. Derfor jeg valgte å kjøpe brukt vugge. Den er veldig lekker! Ser den er fint brukt. Gleder meg til babyen kommer. Håper barnet sover godt i sin lille vugge:-)

Skrevet

Hvis du uansett skal bruke skinn over, så hadde jeg ikke giddet å kjøpe ny madrass! Det er jo evt "gamle" gasser nede i madrassen som er farlig, og m skinnet over er jo ikke det en aktuell problemstilling=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...